رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 3 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • شنبه 15 دی 1397 - 11:58
  • کد خبر : 32525
  • تئاتر
  • چاپ خبر : جدول کامل برنامه های جشنواره تئاتر اکبر رادی منتشر شد

دبیر خانه نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی جدول کامل برنامه های این رخداد را منتشر کرد. به گزارش سینمخانه و به نقل از روابط عمومی نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی و بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره، شش نمایش در بخش مونولوگ از روز شنبه تا پنجشنبه هفته جاری در سالن های استاد سمندریان استاد انتظامی […]

دبیر خانه نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی جدول کامل برنامه های این رخداد را منتشر کرد.

به گزارش سینمخانه و به نقل از روابط عمومی نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی و بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره، شش نمایش در بخش مونولوگ از روز شنبه تا پنجشنبه هفته جاری در سالن های استاد سمندریان استاد انتظامی و استاد ناظر زاده مجموعه خانه هنرمندان ایران از ساعت ۱۵ اجرای خود را آغاز می کنند. برنامه نمایشنامه خوانی نیز از روز شنبه تا دوشنبه هفته جاری از ساعت ۱۸ و از روز چهارشنبه تا جمعه۲۱ دیماه در دو نوبت ۱۷ و ۱۹ در تالار مشاهیر ایران مجموعه تئاتر شهر تهران برگزار می شود.

بر اساس این گزارش روز یکشنبه ۱۶ دیماه نیز تالار مشاهیر ایران مجموعه تئاتر شهر تهران از ساعت ۱۰ تا ۱۵ پذیرای سمینار و مقالات رادی شناسی خواهد بود. نمایشگاه گروهی به نام اکبر رادی با عنوان لبخند باشکوه آقای رادی نیز از روز جمعه ۱۴ دیماه به مدت ۸ روز همه روزه از ساعت ۱۴ تا ۲۰ در نگارخانه آریا و نمایشگاه اسناد تصویری اکبر رادی از روز دوشنبه ۱۷ دیماه تا جمعه ۲۰ دیماه در نگارخانه نقش جهان پذیرای علاقه مندان است.

در بخش جنبی جشنواره نیز دو برنامه رونمایی از آثار چاپ نشده اکبر رادی به همراه کارگاه نمایشنامه نویسی محمد چرمشیر از ساعت ۱۰:۳۰ روز سه شنبه ۱۸ دیماه و روز پنجشنبه ۲۰ دیماه از ساعت ۱۰ تا ۱۴:۳۰ دو کارگاه کارگردانی و بازیگری هادی مرزبان و مهدی کوشکی در در تالار مشاهیر ایران مجموعه تئاتر شهر تهران برگزار می شود.

آیین پایانی نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی نیز ساعت ۱۹ روز شنبه ۲۲ دیماه در تالار استاد ناظر زاده کرمانی مجموعه خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

بخش خرید بلیت و رزرو رایگان بخش های مونولوگ  و نمایشنامه خوانی نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی در سامانه تیوال راه اندازی شد

سامانه فروش بلیت تئاتر تیوال، بخش فروش بلیت برای مسابقه مونولوگ و رزرو رایگان را برای مسابقه نمایشنامه خوانی نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی راه اندازی کرد.

به نقل از روابط عمومی نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی، سامانه تیوال با همکاری دبیرخانه جشنواره، بخش ویژه ای را برای فروش و رزرو بلیت دو بخش جشنواره را راه اندازی کرد. بر همین اساس علاقه مندان برای استفاده از برنامه های نمایشنامه خوانی جشنواره  می بایست به سامانه مذکور مراجعه کرده و نسبت به رزرو صندلی به صورت رایگان اقدام کنند. همچنین آن دسته از علاقه مندانی که مایل به استفاده از برنامه های بخش مسابقه مونولوگ جشنواره هستند نیز می توانند با مراجعه با سامانه مذکور نسبت به خرید بلیت برنامه های این بخش اقدام کنند. تخفیفات ویژه ای نیز برای خرید بلیت این بخش توسط دانشجویان عزیز در نظر گرفته شده است.

از ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ۱۶ دیماه جاری آغاز می شود

سمینار و مقالات رادی شناسی با سخنرانی محمد چرمشیر، بهروز محمودی بختیاری و رامتین شهبازی

بخش سمینار و مسابقه مقالات رادی شناسی از ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ۱۶ دی ماه امسال با ارائه دو مقاله برگزیده جشنواره و همچنین سخنرانی محمد چرمشیر، بهروز محمودی بختیاری و رامتین شهبازی در تالار مشاهیر ایران مجموعه تئاتر شهر تهران آغاز به کار می کند.

بر اساس این گزارش نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی برنامه در بخش سمینار و مسابقه مقالات رادی شناسی، که از ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ۱۶ دیماه در تالار مشاهیر ایران مجموعه تئاتر شهر برگزار می شود ابتدا دو مقاله برگزیده جشنواره با عنوان: –  تحلیل گفتمانی سکوت در نمایشنامه‌های اکبر رادی/ بررسی موردی:  نمایشنامه‌های از پشت شیشه‌ها و مرگ در پاییز  نوشته محسن صادقی اصفهانی از کرج و همچنین  نقش و تاثیر محیط بر رفتار فردی در آثار اکبر رادی با رویکرد نظریه تنظیم خلوت آلتمن/ بررسی نمایش‌نامه‌های اکبر رادی در دهه ۱۳۵۰ نوشته بهروز قیاسی از تهران به حضار ارائه می شود. پس از آن از ساعت ۱۲ به مدت یکساعت طرح سئوال پژوهش های رادی شناسی توسط ۹ پژوهشگر برگزیده شرکت کننده در این بخش ارائه خواهد شد.

این گزارش حاکیست از ساعت  ۱۳ تا ۱۵ نیز سخنرانی محمد چرمشیر با عنوان: چگونه رادی بخوانیم؟ سخنرانی بهروز محمودی بختیاری با عنوان: ترجمه متون نمایشی فارسی به انگلیسی و جای خالی اکبر رادی و در پایان نیز سخنرانی رامتین شهبازی با عنوان: روزمرگی و امر قهرمانی در نمایشنامه های اکبر رادی ایراد می شود.

بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره حضور در این برنامه برای عموم علاقه مندان آزاد است.

به درخواست کارگردان نمایش

مونولوگ “سیاهی یک لشگر” از بخش مسابقه جشنواره تئاتر رادی انصراف داد

اجرای نمایش مونولوگ سیاهی یک لشگر به کارگردانی مریم مالمیر که قرار بود در بخش مسابقه مونولوگ نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی برگزار شود به درخواست کارگردان نمایش لغو شد.

به گزارش روابط عمومی نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی و بنا به اعلام دبیر خانه جشنواره، به دلیل تقاضای کارگردان محترم نمایش مونولوگ سیاهی یک لشگر برای نصب دکور در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر و از آنجا که نمایش دیگری درهمین مکان بر روی صحنه است، دبیرخانه جشنواره هماهنگی های لازم را با مدیریت محترم تماشاخانه ایرانشهر برای نصب دکور نمایش یاد شده به عمل آورد که با مساعدت مدیریت مجموعه، این مساله میسر و به گروه اجرایی اعلام شد اما در ساعات پایانی روز جمعه ۱۴ دیماه کارگردان نمایش مونولوگ سیاهی یک لشگر انصراف خود را از اجرا در جشنواره اعلام کرد.

دبیرخانه جشنواره با ابراز تاسف از عدم اجرای نمایش یاد شده که قرار بود از ساعت ۱۵ روز شنبه ۱۵ دیماه در بخش مسابقه مونولوگ جشنواره به روی صحنه برود، مراتب قدردانی خود را از مدیریت و کارکنان محترم تماشاخانه ایرانشهر و همچنین حمیدرضا آذرنگ کارگردان محترم نمایش خنکای ختم خاطره در همراهی و مشارکت با نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی اعلام می کند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار