رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 17 خبر


  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 16 April
  • پنجشنبه 20 دی 1397 - 21:01
  • کد خبر : 32794
  • تئاتر
  • چاپ خبر : «عشق» حلقه مشترک گمشده این روزها
نگاهی به نمایش «عشق در نگاه دوم»

«عشق» حلقه مشترک گمشده این روزها

به گزارش سینماخانه؛ این روزها نمایش «عشق در نگاه دوم» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی امیرعلی زیارتی و با بازی سعید تقوایی، بابک خدایی، فرشاد فرهادپور، رضا محمدی، آیدا محمدی، رامک نوروزی، فاطمه زنوزی در تالار ناصرخسرو به روی صحنه رفته است. «عشق در نگاه دوم» با نوع ارتباط مستقیم و خارج از چارچوب های دراماتیک خود […]

به گزارش سینماخانه؛ این روزها نمایش «عشق در نگاه دوم» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی امیرعلی زیارتی و با بازی سعید تقوایی، بابک خدایی، فرشاد فرهادپور، رضا محمدی، آیدا محمدی، رامک نوروزی، فاطمه زنوزی در تالار ناصرخسرو به روی صحنه رفته است.

«عشق در نگاه دوم» با نوع ارتباط مستقیم و خارج از چارچوب های دراماتیک خود با مخاطب، شاید به نظر آید که اثر را از فرم و قالب یک کار حرفه ای خارج نموده اما نکته مثبت این است که باعث ایجاد صمیمیت و ارتباط موثرتری بین تماشاچی و اثر نمایشی شده است. حال باید دید این صمیمیت و ارتباط مستقیم، در روند پیشبرد قصه و انتقال پیامی که نمایش سعی در بیان آن دارد تا چه میزان تاثیرگذاری مثبتی داشته است. نمایش «عشق در نگاه دوم»، روایتگر زندگی نویسنده ای است که خود راوی ماجرا است و قصه کتابی که قرار است بنویسد را با کمک داستان های فرعی پیش می برد. هر کدام از داستان های فرعی، خود راوی جداگانه و قصه متفاوتی دارند که قرار است روایتگر اصلی که همان آقای نویسنده است؛ آنها را با حلقه گمشده ای به هم ارتباط دهد. حلقه گمشده ای به نام «عشق» که در نهایت بدون هیچگونه پشتوانه محکمی و فقط به جهت اشتراک در یک واژه میان این قصه ها آشتی برقرار می کند. در بیشتر لحظات نمایش راوی و دیگر شخصیت ها سعی در ایجاد چنین ارتباطی با مخاطب دارند. گویا طراح و کارگردان این نمایش عامدانه و به صورت کاملاً جدی و مستمر در تمامی پارامترهای نمایش اصرار بر این شکل از ارتباط با مخاطب دارد. کاری که بیشتر در شوهای تلویزیونی با عنوان تاک شو و یا استندآپ دیده می شود. بی شک این فرم از کار به دلیل حذف زواید و ارتباط چشمی و رو در رو با مخاطب دارای اثرپذیری بیشتری است ولی برای یک اثر نمایشی در قالب تئاتر رعایت نکردن اصول درام و عدم ایجاد گفتگو و دیالوگ بین کاراکترهای نمایش چندان پسندیده و قابل قبول نیست چرا که هدف از نمایش خلق دنیایی است که تماشاچی قرار است آن را ببیند نه اینکه خود بخشی از آن گردد و ایفاگر نقشی در آن باشد. موسیقی نمایش که به صورت زنده اجرا می گردد تاثیر بازی ها را بیشتر و باورپذیرتر می نماید که البته آن هم در راستای ایجاد ارتباط بی واسطه با تماشاچی است وبسیار به جا و دلپذیر است. در پایان، نمایش عشق در نگاه دوم اثری است صمیمانه که تلاش دارد به عشق به عنوان راه نجات انسان مدرن نگاهی دوباره داشته باشد.

نمایش «عشق در نگاه دوم» هر شب راس ساعت ۱۸:۰۰ و تا ۲۱ دی ماه ۱۳۹۷ در تالار ناصرخسرو به روی صحنه می رود.

 

سینماخانه / خبرنگار: محسن حیدری   _   عکس حاشیه خبر از امیر سهیلی پور

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار