رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April
اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در حالی پایان یافت که «شبی که ماه کامل شد» با هفت سیمرغ بیشترین جوایز را از آن خود کرد. «شبی که ماه کامل شد» فیلم تحسین شده نرگس آبیار در ۱۳ بخش نامزد شده بود که با به دست آوردن هفت سیمرغ توانست در صدر فهرست برندگان جشنواره […]

سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در حالی پایان یافت که «شبی که ماه کامل شد» با هفت سیمرغ بیشترین جوایز را از آن خود کرد.

«شبی که ماه کامل شد» فیلم تحسین شده نرگس آبیار در ۱۳ بخش نامزد شده بود که با به دست آوردن هفت سیمرغ توانست در صدر فهرست برندگان جشنواره جای بگیرد.
سیمرغ بلورین بهترین فیلم و بهترین کارگردانی، بهترین چهره پردازی و بهترین طراحی لباس، یهترین بازیگر نقش مکمل زن، بهترین بازیگر نقش اصلی زن و بهترین بازیگر نقش اول مرد به «شبی که ماه کامل شد» رسید.
فرشته صدرعرفایی جوایز بهترین بازیگر نقش مکمل زن، الناز شاکر دوست بهترین بازیگر نقش اصلی زن و هوتن شکیبا بهترین بازیگر نقش اول را از آن خود کردند.

علی نصیریان که برای بازی در فیلم «مسخره باز» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرد ضمن تقدیر از همایون غنی زاده کارگردان این فیلم برای ساخت اثری متفاوت، عنوان کرد که تاکنون سیمرغ دریافت نکرده بود و امروز سیمرغ درجه دو به او داده اند.
فیلم «مسخره باز» با دریافت سیمرغ بلورین در بخش نگاه نو، سیمرغ بلورین بهترین جلوه های ویژه بصری، سیمرغ بلورین بهترین فیلم هنر و تجربه، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد موفق به دریافت چهار سیمرغ شد.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی به «۲۳ نفر» رسید که از آزادگانی که فیلم براساس زندگی آنان ساخته شده، وبازیگرانی که نقش آنان را بازی کرده بودند، برای آمدن به روی صحنه دعوت شد که حضور آنان به روی صحنه با تشویق ایستاده حاضران در سالن همراه بود.

سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیات داوران به فیلم «سرخ‌پوست» به کارگردانی نیما جاویدی اهدا شد.

فیلم «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی توانست بیشتری آرای مردمی جشنواره را از آن خود کرده و سیمرغ بلورین بهترین فیلم مردمی را از آن خود کند.

«قصر شیرین» به کارگردانی رضا میرکریمی توانست جوایز بهترین فیلمنامه و بهترین موسیقی متن را دریافت کند.

«ماجرای نیمروز رد خون» که در ۱۱ بخش نامزد شده بود تنها توانست سیمرغ بلورین بهترین جلوه های ویژه میدانی و بهترین صداگذاری را دریافت نماید.

سیمرغ بلورین بهترین انیمیشن یا پویانمایی نیز به «آخرین داستان» به کارگردانی اشکان رهگذر رسید.

این مراسم اختتامیه با اجرای محمدرضا شهیدی فرد یکی از کوتاهترین اختتامیه ها در دوره های مختلف جشنواره بود که بدون اجرای موسیقی و با اعلام پشت سرهم سیمرغ ها همراه بود که در کنار نظم مراسم از نقاط مثبت اختتامیه بود.

مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر شامگاه دوشنبه ۲۲بهمن ماه ۱۳۹۷ با حضور مسئولان و هنرمندان در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد.

سینماخانه/ حامد بهجتی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار