رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

اسفند ۱۳۹۷ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

قیمت جدید بلیت سینماها اعلام شد

سخنگوی کارگروه اکران بهای جدید بلیت‌ سینماها را در سال ۱۳۹۸ اعلام کرد. غلامرضا فرجی بیان کرد: در جلسه‌ای که با مسئولان سازمان سینمایی داشتیم درخواست صنوف افزایش بهای بلیت سینماها در تمام روزهای هفته بود ولی قیمت نهایی که در بخشنامه تاریخ ۲۸ اسفندماه مصوب و ابلاغ شده برای روزهای مختلف قیمت‌های متفاوتی در […]


چهار گزینه برای دبیری جشنواره تئاتر فجر ۳۸

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد طی جلسه اخیر شورای سیاستگذاری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ۴ کاندیدا برای دبیری دوره سی و هشتم این رویداد مدنظر قرار گرفته‌اند. شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضعیت انتخاب و معرفی دبیر سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: هفته گذشته جلسه شورای […]


رونمایی از پوستر فیلم تازه تارانتینو

لئوناردو دی کاپریو که بازیگر فیلم بعدی کوئنتین تارانتینو است، پوستر این فیلم را که صحنه‌ای از خودش و برد پیت است، در توییتر منتشر کرد. ه نقل از هالیوود ریپورتر، لئوناردو دی کاپریو با انتشار پوستر فیلم تارانتینو در توئیتر نوشت: این جولای، لئوناردو دی کاپریو و برد پیت با هم در «روزی روزگاری» کوئنتین تارانتینو. این نخستین پوستر فیلم «روزی روزگاری هالیوود» […]


قطعه «حلالم کن» از محسن چاوشی برای «ژن خوک» + موزیک

قطعه «حلالم کن» با صدای محسن چاوشی که برای فیلم «ژن خوک» ساخته جدید سعید سهیلی خوانده است، همزمان با نخستین روزهای اکران این فیلم رونمایی شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه‌ای فیلم «ژن خوک»، چاوشی که سال‌ها پیش با خواندن قطعاتی برای فیلم «سنتوری» و پس از آن با ترانه‌های […]


سازمان سینمایی منتشر کرد؛

فهرست سرمایه‌گذاران فیلم‌های «فجر۳۷» / سرمایه‌گذار ۸ فیلم اعلام نشد

روابط عمومی سازمان سینمایی در حالی لیست سرمایه‌گذاران فیلم‌های حاضر در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر را منتشر کرد که مقابل نام ۸ فیلم از ۳۳ فیلم عنوان «اعلام نشده» درج شده است. به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، اطلاعات فیلم‌های سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر بر […]


بودجه ۵۰ میلیارد تومانی رادیو در سال ۹۷

حمید شاه آبادی معاون صدای سازمان صداوسیما ضمن اشاره به افزایش بودجه رادیو در سال ۹۷ به ۵۰ میلیارد تومان، از نیاز به افزایش بودجه تا ۲۰ درصد دیگر در سال ۹۸ خبر داد. حمید شاه آبادی معاون صدا درباره افزایش بودجه رادیو در سال ۹۸ گفت: بودجه مستقیم رادیو از ۳۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون […]


اظهارنظر داروغه‌زاده درباره قیمت بلیت سینماها

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی تاکید کرد: افزایش قیمت بلیت سینماها نباید به نحوی باشد که با ریزش مخاطب روبه‌رو شویم. ‎ابراهیم داروغه‌زاده درباره تعیین قیمت بلیت سینماها در سال جدید در گفت‌وگویی با ایسنا بیان کرد: هزینه‌های تولید فیلم و هزینه‌های سینماداری افزایش زیادی داشته و افزایش قیمت بلیت سینما در حد منطقی […]


آمار فروش اولین روز اکران نوروز ۹۸

فیلم‌های نوروزی سرانجام از روز شنبه ۲۵ اسفند اکران خود را آغاز کردند و هفت فیلم جدید در هفت سرگروه سینمایی به نمایش درآمدند. بر اساس آمار سامانه جامع فروش سینما‌ها در اولین روز اکران استقبال از فیلم‌های نوروزی باتوجه به نیم‌ب‌ها بودن بلیت سینما‌ها در روز شنبه خوب بوده است. فیلم رحمان ۱۴۰۰ در […]


«بر سر دوراهی» به بدلکاری با موتور رسید + تصاویر جدید

سکانس بدلکاری با موتور در سریال نوروزی «بر سر دوراهی» به تهیه‌کنندگی حامد عنقا و کارگردانی بهرنگ توفیقی، ضبط شد. تاکنون حدود هشت قسمت از سریال «بر سر دوراهی» به کارگردانی بهرنگ توفیقی آماده پخش و ۸۰ درصد از تصویربرداری آن انجام شده است. عوامل به صورت فشرده در لوکیشن‌های متعدد ضبط کار را ادامه […]


عادل فردوسی‌پور و حسین آقازمانی گزینه‌های قائم‌مقامی شبکه «ورزش»

شنیده ها حکایت از احتمال تغییر ترکیب مدیران شبکه «ورزش» سیما در روزهای پایانی سال دارد. شبکه ورزش سیما در آستانه سال نو قصد تغییر در ترکیب مدیران دارد و در همین راستا شنیده‌ها حکایت از احتمال انتصاب عادل فردوسی‌پور به عنوان قائم‌مقام این شبکه دارد. حسین آقازمانی دبیر شورای ورزش سازمان صداوسیما از دیگر […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر ۱. جشنواره امسال نیز در ادامه سیاست گذارهای مسئولین فرهنگی و سینمایی با حجم بالایی از تولیدات ارگان ها و سازمان های مرتبط و غیرمرتبط سینمایی همراه بود. این موضوع از جهتی مثبت است که زمینه را برای رونق تولید و ورود سرمایه های بیشتر باز می کند و امکان حمایت به خصوص از فیلمسازان جوان را فراهم می آورد اما از طرف دیگر با مخاطراتی همراه است که ماحصل اش تولید فیلم های ضعیف و شعار گونه است که متاسفانه چند نمونه متعددش را در این دوره شاهد بودیم. لزوم نظارت دقیق و استفاده از مشاوران و ناظران کیفی خبره از جمله ضروریات این شکل از تولید در سینمای ایران است. ۲. حضور چندین فیلمساز اول که برخی از آن ها سازنده چند فیلم شاخص این دوره بودند و اضافه شدن بخش نگاه نو پس از چند سال تعطیلی، نوید بخش این موضوع است که سینمای ایران علی رغم تمام مسائل و مشکلات ریز و درشت اما همچنان پویا و خوشبختانه در حال زایش است و نسل های جدید درحال ورود به عرصه اند. ۳. با مشاهده فیلم های این دوره می توان گفت فیلمنامه همچنان چشم اسفندیار سینمای ایران به مثابه سال های قبل است. مقدمه و شروع هایی که یا بسیار کوتاه اند و یا از فرط افراط طولانی و حوصله سربر، دیالوگ هایی که کارکرد نمایشی نمی یابند، دراماتیزه نشدن مضامین، عدم پرداخت درست شخصیت ها، تحول ناگهانی کاراکتر، پایان بندی های شعاری و بسیاری معضلات دیگر از جمله نواقص فیلمنامه های این دوره بود هر چند که نمونه های موفقی همچون باغ کیانوش، پرویزخان و صبحانه بازرافه ها را هم شاهد بودیم. ۴. برنامه ریزی جشنواره از یک فشردگی نامتناسبی رنج می برد. روز اول و به دلیل ناهماهنگی های تثبیت محل برگزاری خانه جشنواره، عملاً تمام سانس ها با بیش از یک ساعت تاخیر همراه بود. این موضوع هر چند در روزهای دیگر حل شد و سانس ها راس ساعت آغاز گردید اما مسئله ای دیگر پدیدار گشت و آن فشرده سازی زمان نشست ها بود که علی رغم تلاش مجری بازهم بسیاری سوالات خبرنگاران مجالی جهت طرح شدن نمی یافت که دلیل آن کاهش تعداد روزهای نمایش فیلم ها به ۹ روز بود که علت آن مبهم است! ۵ .با اعلام نام کاندیداها طبق سنوات قبلی باز هم تعجب حضور برخی نام ها در فهرست و نیز غیبت تعدادی دیگر شگفتی ساز شد کما اینکه این موضوع در زمینه اعلام اسامی فیلم ها نیز وجود داشت و حتی تا میانه های جشنواره نیز باکشمش بر سر حضور و عدم حضور یک فیلم در بخش سودای سیمرغ امتداد داشت. اگرچه داوری امری سلیقه ای است و تغییر یک یا چند نام هیئت داوران می تواند باعث تفاوت در آرا گردد اما نباید از نظر دور داشت که به همان نسبت نیز می بایست سنجه های فنی و هنری را نیز از خروجی هر ترکیب ...