رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
به روایت هیسپان تی وی:

«چاکابوکا» اردوگاه زندانیان سیاسی

«چاکابوکا» معدنی که در دوران دیکتاتوری «پینوشه» در شیلی، به عنوان اردوگاه کار اجباری برای زندانیان سیاسی استفاده می شد، سوژه مستندی است که پای خاطرات زندانیان خود نشسته است. به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، در مستندی که برای پخش از این شبکه انتخاب شده، از «چاکابوکا» که […]

«چاکابوکا» معدنی که در دوران دیکتاتوری «پینوشه» در شیلی، به عنوان اردوگاه کار اجباری برای زندانیان سیاسی استفاده می شد، سوژه مستندی است که پای خاطرات زندانیان خود نشسته است.

به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، در مستندی که برای پخش از این شبکه انتخاب شده، از «چاکابوکا» که یک معدن سابق استخراج نیترات واقع در صحرای آتاکاما (شمال شیلی) است و در دوران دیکتاتوری آگوستو پینوشه به عنوان اردوگاه کار اجباری برای زندانیان سیاسی مورد استفاده قرار می گرفته، صحبت می شود. مکانی که حدود ۳۰۰۰ زندانی سیاسی در آنجا حبس بودند.

در این مستند به بهانه چهلمین سالگرد رهایی زندانیان چاکابوکا، زندانیان سابق این اردوگاه از تمامی مناطق شیلی، جهان و حتی جاهایی که به آنجا تبعید شده بودند در این محل گرد هم می آیند و کارگردان با «پاتریسیو پانز» که مدیر یک مرکز تحقیقاتی-کشاورزی شیلی بوده که بدون هیچ اتهام مشخصی دستگیر و سپس به این اردوگاه فرستاده شده بود، همراه می شود تا خاطرات او را به قاب تصویر کشد.

داستان این مستند به روایت پانز از اولین محل بازداشتش تا سفر به چاکابوکا در ۱۶۰۰ کیلومتری شمال سانتیاگو جایی که با دیگر زندانیان ملاقات می کند،شکل می گیرد. او ما را با این منطقه آشنا می کند و به واسطه او با نحوه زندگی، تفکرات و نگرانی های زندانیان آن دوره بیشتر آشنا خواهیم شد.

مستند «چاکابوکا» به کارگردانی الخاندرو کرک در مدت زمان ۲۵ دقیقه، یکشنبه ۱۹ اسفندماه ساعت ۸:۳۰ به وقت تهران برای مخاطبان هیسپان تی وی پخش و در ساعات ۱۵:۳۰ و ۲۱:۳۰ بازپخش خواهد شد.

 

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار