رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
  • الأربعاء ۱۵ شوال ۱۴۴۰
  • 2019 Wednesday 19 June

فروردین ۱۳۹۸ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

‎ابراهیم داروغه‌زاده: موافق ادغام جشنواره ملی و جهانی فیلم فجر نیستم

دبیر جشنواره ملی فیلم فجر عملکرد جشنواره جهانی فیلم فجر را مثبت ارزیابی کرد و حمایت از این رویداد را به منظور توسعه روابط بین‌الملل ضروری دانست. ‎به گزارش سینماخانه به نقل از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ابراهیم داروغه‌زاده معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی و دبیر جشنواره ملی فیلم […]


سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر

سینماگر ایتالیایی به پرسش‌های رسانه‌های ایران پاسخ می‌دهد

سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در روز یکشنبه یکم اردیبهشت با برپایی دو کارگاه تخصصی با حضور هنرمندان خارجی با موضوع فیلمبرداری و طراحی صحنه و برپایی نشست خبری آندرئا پاللائورو سینماگر ایتالیایی ادامه می یابد. به گزارش سینماخانه به نقل از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، برنامه های […]


پخش از آی فیلم انگلیسی:

«۲۱ روز بعد» از آی فیلم پخش می شود

کانال انگلیسی شبکه آی فیلم، سینمایی «۲۱ روز بعد» را با زیرنویس انگلیسی برای مخاطبان خود آماده نمایش دارد. به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی شبکه آی فیلم، سینمایی ۲۱ روز بعد، به کارگردانی سید محمدرضا خردمندان، محصول سال ۱۳۹۵، داستان پسری است که علاقه دارد فیلمساز شود ولی مادرش مبتلا به سرطان […]


نقدی بر «استر و پادشاه» در آی‌فیلم

فیلم سینمایی «استر و پادشاه» امشب در برنامه «تاریخ و سینما» با حضور خسرو معتضد، از جنبه تاریخی نقد و بررسی می‌شود. به‌گزارش سینماخانه به نقل از روابط‌عمومی شبکه آی‌فیلم، انحرافات تاریخی فیلم سینمایی «استر و پادشاه» در این قسمت از برنامه «تاریخ و سینما» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی ایزد مهرآفرین موشکافی می‌شود. «استر و […]


گزارش تصویری دومین روز از جشنواره جهانی فیلم فجر

به گزارش سینماخانه؛ سی‌و‌هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است. سینماخانه / عکاس: امیر سهیلی پور


نمایش الیورتویست، «یاور» نوجوانان کانون اصلاح و تربیت

در پی تشکیل کمپین حمایت از نمایش الیورتویست که اکنون آن را به نام «یاور» می شناسیم، کودکان و نوجوانان کانون اصلاح و تربیت در روزهای دوم تا هفتم اردیبهشت ماه نمایش زندگی خود را با نام «الیورتویست» به روی صحنه خواهند برد. به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی خانه تئاتر، مریم کاظمی، […]


بازگشت تئاتر به روال عادی اجراها

تئاتر با آغاز اردیبهشت‎ماه اجراهای به روال عادی باز می‌گردد و بسیاری از نمایش‌ها بر صحنه تماشاخانه‌ها پایتخت اجرا می‌شوند. این هفته از ۳۱ فروردین‌ماه تا ۶ اردیبهشت ماه اجراهای بسیاری به صحنه خواهند رفت و تعداد محدود تا پایان هفته صحنه را ترک می‌کنند اما درکل تعداد اجراهای شهر تهران قابل توجه است. ** […]


سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر

محمدحسین مهدویان در سومین روز جشنواره کارگردانی درس می‌دهد

پردیس سینمایی چارسو، سینما فلسطین، دانشکده سینما و تئاتر و دانشگاه سوره، روز شنبه ۳۱ فروردین‌ماه پذیرای کارگاه‌های کارگردانی، طراحی صحنه، تهیه‌کنندگی، فیلمنامه نویسی، فیلمبرداری وسه نشست تخصصی از جشنواره جهانی فیلم فجر خواهند بود. به گزارش سینماخانه به نقل از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، برنامه های کارگاهی و نشست […]


معرفی حاضران بخش رقابتی جشنواره کن ۲۰۱۹

ترنس مالیک، پدرو آلمادوار، برادران داردن و کن لوچ از جمله چهره‌های بزرگ سینما هستند که امسال برای نخل طلای جشنواره کن رقابت می‌کنند. به نقل از سایت کن، مدیران جشنواره فیلم کن ساعتی پیش با حضور در یک نشست خبری، فیلم‌های حاضر در بخش مسابقه اصلی و دیگر بخش‌های این دوره از جمله بخش […]


همزمان با نیمه شعبان؛ کمدی ها روی آنتن شبکه نمایش

پخش فیلم هایی از سینمای کمدی همزمان با جشن بزرگ نیمه شعبان در شبکه نمایش در دستور کار قرار گرفته است. به نقل از روابط عمومی شبکه نمایش، در هفته پیش رو که با نیمه شعبان مصادف است، شبکه نمایش پخش چند فیلم کمدی و شاد را از شنبه ۳۱ فروردین تا جمعه ۶ اردیبهشت، در دستور کار قرار […]


آخرین اخبار

logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

نگاهی به فیلم سرخ پوست ساخته نیما جاویدی از منظر فیلمنامه

خاکستری

فیلمنامه سرخ پوست، توانسته با استفاده توامان از یک الگوی داستانی ساختارمند و فضاسازی های بصری تأمل برانگیز، به ترکیبی متوازن از عناصر روایی و اجرایی برسد که منجر به یک خروجی قابل قبول شده اند. طی روایت پرتعلیق سرخ پوست با داستانی الگومند مواجهیم که حادثه محرک و نقطه عطف اولش، کاملاً مبتنی بر ایده جاه طلبی و انگیزه تکیه زدن بر مسند قدرت یک قهرمان خاکستری پیش می رود. هم زمان با این ساختار روایی منسجم، طراحی عجیبی برای ترسیم موقعیت زمانی و مکانی داستان به کاررفته تا از خلال آن، فیلم با تعریف جزئیات ساکن و آکنده از بوی مرگ این فضای کسالت بار، پله به پله اهمیت عملیات جستجو برای شناسایی محل اختفای احمد سرخ پوست را در فضای زندان تبیین کند و فرجام این کنکاش معمایی و سفر خود شناسانه را با نحوه بروز رستگاری و پیروزی نعمت جاهد (نوید محمد زاده) به مثابه پروتاگونیست نامتعارف داستان پیوند بزند. فیلم برای تحقق این مهم، لحظه به لحظه مخاطب را با کشمکش های درونی جاهد برای ختم به خیر کردن غائله همراه می سازد تا با یافتن سر نخ هایی از محل حضور احمد، عطش قهرمان برای رسیدن به قدرت را مرحله به مرحله با ویرانی و ناامیدی عوض کند. سرخ پوست البته می توانست فیلم بسیار بهتری باشد، اگر زمان و دقت بیشتری را صرف طراحی کشمکش های بیرونی جاهد با شخصیت های تخت فرعی می کرد و از این طریق، دلیل بروز تصمیم نهایی شخصیت را قوت می بخشید و کمتر برعنصر اتفاق در گره گشایی ماجرا تاکید می ورزید. اما بازهم در شمایل فعلی، تجربه ای موفق در خلق یک روایت سینمایی کلاسیک ، ساختارمند و قهرمان محور است که برای سازنده اش گامی بلند به پیش محسوب می شود. سینماخانه / حمید عبدالحسینی