رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • پنجشنبه 1 فروردین 1398 - 14:15
  • کد خبر : 35177
  • تئاتر
  • چاپ خبر : تجربه «جنایت و مکافات» در تعطیلات

علاقه‌مندان به دیدن هنرهای نمایشی می‌توانند در ایام تعطیلات نوروز به تماشای فیلم-تئاتر «جنایت و مکافات» به کارگردانی ایمان افشاریان بنشینند. ایام تعطیلات نوروز فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی است که به دیدن تئاترهای روی صحنه بنشینند. از آنجا که در سال‌های اخیر از نیمه دوم تعطیلات، نمایش‌های مختلفی اجراهای خود را آغاز و یا از […]

علاقه‌مندان به دیدن هنرهای نمایشی می‌توانند در ایام تعطیلات نوروز به تماشای فیلم-تئاتر «جنایت و مکافات» به کارگردانی ایمان افشاریان بنشینند.

ایام تعطیلات نوروز فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی است که به دیدن تئاترهای روی صحنه بنشینند. از آنجا که در سال‌های اخیر از نیمه دوم تعطیلات، نمایش‌های مختلفی اجراهای خود را آغاز و یا از سر می‌گیرند این امکان وجود دارد که شهروندان تهرانی و یا مهمانان نوروزی که به پایتخت آمده‌اند به دیدن نمایش‌های مختلف بنشینند اما برای افرادی که در شهرهای دیگری غیر از تهران زندگی می‌کنند و یا در ایام نوروز به دنبال سپری کردن اوقات فراغتشان در منزل هستند دیدن فیلم-تئاترهای مختلف می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

درست است که تئاتر، هنری زنده است و ممکن است با دیدن فیلمِ نمایش‌های مختلف حال و هوای دیدن یک اثر نمایشی در سالن‌های تئاتری در شما شکل نگیرد اما دیدن فیلم-تئاتر برای افرادی که دیدن یک نمایش اجرا شده را از دست داده‌اند، علاقه‌مندانی که به دنبال تکمیل آرشیوشان هستند و یا در تهران زندگی نمی‌کنند و دیدن نمایش‌هایی که در مرکز تئاتر کشور به صحنه می‌رود، برایشان امکان پذیر نیست، خالی از لطف نخواهد بود.

در همین راستا قصد داریم در گزارش‌هایی جداگانه به معرفی فیلم-تئاترهایی بپردازیم که در زمان اجرای عمومی در سالن‌های تئاتر موردتوجه مخاطبان و منتقدان قرار گرفته‌اند و توانستند نظرات مثبتی را به خود جلب کنند از همین رو دیدن آنها در ایام تعطیلات نوروز به علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی پیشنهاد می‌شود.

در اولین گام به معرفی فیلم-تئاتر «جنایت و مکافات» می‌پردازیم. این اثر نمایشی اقتباسی روانکاوانه از رمان شناخته شده داستایوفسکی به کارگردانی ایمان افشاریان است که آذر و دی ۹۴ در عمارت مسعودیه اجرا و با استقبال مخاطبان نیز مواجه شد.

این اثر نمایشی در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز به صحنه رفت و توانست سه جایزه بهترین طراحی گریم برای ماریا حاجیها، بهترین بازیگر زن برای سوده شرحی و بهترین کارگردانی را در بخش بین‌الملل جشنواره از آن خود کند. در این اثر نمایشی مهدی پاکدل در نقش راسکولنیکف شخصیت اصلی رمان ایفای نقش می‌کند.

مجید آقا کریمی، مهدی پاکدل، محمد پویا، زهرا سعیدی، سوده شرحی، الهام شکیب، پرنده علایی، عطا عمرانی، لادن کامیاب، محمود کیان، سپهر گودرزی، رامین محمدیان، مصطفی مظفری، یاشار مؤمن زاده، سیاوش میری بازیگران «جنایت و مکافات» هستند.

ایمان افشاریان در یادداشتی درباره این نمایش گفته بود: «من هم راسکلنیکف هستم. بی کم و کاست. آشفته و سرخورده و حیران و گیج. خواستم جسارت را تجربه کنم. من هم راسکلنیکف هستم. دستم به خون آلوده است. به خون دل‌هایی که خوردم. به خون‌هایی که در گلو خفه کردم. هر شب سر که روی بالین می‌گذارم، مکافاتم شروع می‌شود. چه روزی به شب رسید و چه شبی به صبح می‌رسد؟ من در مکافاتی نفس می‌کشم که جنایتش فراموشی است. فراموشی از جوانمردی قهرمانان و اسطوره‌های افسانه‌ای. وجدان بیدار افسانه می‌سازد. شاهکار داستایوفسکی دغدغه شد و راه را برایم هموار ساخت.»

فیلم-تئاترها این روزها در اکثر شهر کتاب‌ها، فروشگاه‌های فروش فیلم‌های شبکه نمایش خانگی و بعضی کتاب‌فروشی‌های معتبر قابل خرید هستند همچنین علاقه‌مندان می‌توانند با خرید اینترنتی، این محصولات را با قیمت مناسب‌تری تماشا کنند.

منبع:مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار