رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

فروردین ۱۳۹۸ ۳ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

با موضوع تعریف جایگاه مرد و زن در یک انقلاب در حال وقوع

“صدای انقلاب” در جشنواره تئاتر نماوا می پیچد

اجرای نمایشنامه خوانی “صدای انقلاب” نوشته لئونید آندریف با ترجمه نیما کوشیار و به کارگردانی فرزاد جمشیددانایی در قالب دومین دوره جشنواره تئاتر نماوا به روی صحنه خواهد رفت. به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه پروژه، اجرای نمایشنامه خوانی “صدای انقلاب” نوشته لئونید آندریف با ترجمه نیما کوشیار و به کارگردانی فرزاد […]


دزد واقعی در تماشاخانه شانو معرفی می شود

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی؛ نمایش “دزد واقعی کیه؟؟” اولین اثر نمایشی محمد محب الهی در مقام کارگردان و به تهیه کنندگی سمانه نظری است. علی شیری نویسنده این اثر با برداشتی آزاد از نمایشنامه ” همه ی دزدها که دزد نیستند” از داریوفو، با خلق یک کمدی اجتماعی به نقد […]


رونمایی از جدیترین تیزر «متری شیش و نیم» همزمان با ثبت رکوردی دیگر

به گزارش سینماخان و به نقل از روابط عمومی؛ فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی و تهیه کنندگی سید جمال ساداتیان که به عنوان پرفروش ترین فیلم اجتماعی تاریخ سینمای ایران به اکرانش ادامه می دهد، یک‌ رکورد جدید به ثبت رساند. تعداد تماشاگران «متری شیش و نیم» روز سه شنبه […]


فتحعلی اویسی با «بدون شرح» میهمان آی فیلمی ها

سریال طنز «بدون شرح» که داستان آقای کاووسی با بازی فتحعلی اویسی و نشریه شهر قشنگ را روایت می کند، میهمان مخاطبان آی فیلم می شود. به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی شبکه آی فیلم، سریال طنز «بدون شرح» که نخستین بار سال ۱۳۸۱ از شبکه سوم سیما پخش شده بود، به آنتن […]


پولاد کیمیایی به همراه ستاره اسکندری راهی آی فیلم انگلیسی شدند

پولاد کیمیایی به همراه ستاره اسکندری راهی آی فیلم انگلیسی شدند   مجموعه تلویزیونی «مرگ تدریجی یک رویا» به کارگردانی فریدون جیرانی و نقش آفرینی پولاد کیمیایی، ستاره اسکندری و دانیال حکیمی، از سه شنبه ۲۷ فروردین، با دوبله انگلیسی، روی آنتن آی‌فیلم انگلیسی می‌رود. به‌گزارش سینماخانه به نقل از روابط‌عمومی شبکه آی‌فیلم، مجموعه «مرگ […]


شانزدهمین هفته بزرگداشت تئاتر

هشت اثر پذیرفته شده در بخش‌ رپرتوار کارگردانان معرفی شدند

هشت اثر نهایی جهت شرکت در بخش‌ رپرتوار معرفی کارگردانان جوان شانزدهمین هفته بزرگداشت تئاتر معرفی شدند. به گزارش روابط عمومی شانزدهمین هفته بزرگداشت تئاتر، از میان ۲۵ اثر رسیده به ستاد این مراسم آثار زیر توسط اعضای هیات مدیره کانون کارگردانان، احسان فکا و مسعود موسوی انتخاب شده اند: ۱-  «آنها» به کارگردانی محمد […]


آغاز فروش اینترنتی بلیت های جشنواره تئاتر سوره

به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی دهمین دوره جشنواره تئاتر دانشجویی سوره : ” با استقبال تماشاگران از دو روز نخست جشنواره،علاوه بر امکان خرید حضوری بلیت از گیشه سالن ها طبق روال گذشته،از این پس فروش اینترنتی بلیت های جشنواره از سایت tik8.com نیز برای تمامی علاقه مندان امکان پذیر است.” وی […]


گزارش دومین روز جشنواره تئاتر دانشجویی سوره

به گزارش سینماخانه در دومین روز از جشنواره تئاتر دانشجویی سوره مورخ ۲۵ فروردین نمایش های “پیغمبری که خدایش او را از خویش رانده بود” با اجرای محمدعلی میرزایی، “دم صبح” به کارگردانی صادق اسحاقی، “دلواپسی ها” به  کارگردانی ملیکا صفاری پور، “صوری” به کارگردانی حجت صادقی، “سیه مژ” به کارگردانی مهران بهرامی و “ترمیم” […]


پوستر جشنواره امسال فیلم کن رونمایی شد

پوستر رسمی هفتاد و دومین دومین دوره جشنواره فیلم کن با ادای احترام به «آنیس واردا» سینماگر تازه درگذشته فرانسوی رونمایی شد. این پوستر با عنوان «آنیس، در نور درخشان خورشید»، این سینماگر نامدار فرانسوی و از چهره‌های مهم در شکل‌گیری موج نوی سینمای فرانسه را در حالی به تصویر می‌کشد که روی شانه‌های یکی […]


جدول روزانه فیلم‌های جشنواره جهانی فیلم فجر منتشر شد + pdf

به گزارش سینماخانه؛ در حالی که قرار است جشنواره جهانی فیلم فجر از بیست و نهم فروردین ماه رسماً در پردیس چارسو، فلسطین و فارابی آغاز شود؛ جدول کامل پخش فیلم‌های این جشنواره به  منتشر می‌کند. همچنین هم اکنون فروش اینترنتی بلیط های این جشنواره از سایت سینماتیکت نیز آغاز شده است. جدول نمایش‌ فیلم […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر ۱. جشنواره امسال نیز در ادامه سیاست گذارهای مسئولین فرهنگی و سینمایی با حجم بالایی از تولیدات ارگان ها و سازمان های مرتبط و غیرمرتبط سینمایی همراه بود. این موضوع از جهتی مثبت است که زمینه را برای رونق تولید و ورود سرمایه های بیشتر باز می کند و امکان حمایت به خصوص از فیلمسازان جوان را فراهم می آورد اما از طرف دیگر با مخاطراتی همراه است که ماحصل اش تولید فیلم های ضعیف و شعار گونه است که متاسفانه چند نمونه متعددش را در این دوره شاهد بودیم. لزوم نظارت دقیق و استفاده از مشاوران و ناظران کیفی خبره از جمله ضروریات این شکل از تولید در سینمای ایران است. ۲. حضور چندین فیلمساز اول که برخی از آن ها سازنده چند فیلم شاخص این دوره بودند و اضافه شدن بخش نگاه نو پس از چند سال تعطیلی، نوید بخش این موضوع است که سینمای ایران علی رغم تمام مسائل و مشکلات ریز و درشت اما همچنان پویا و خوشبختانه در حال زایش است و نسل های جدید درحال ورود به عرصه اند. ۳. با مشاهده فیلم های این دوره می توان گفت فیلمنامه همچنان چشم اسفندیار سینمای ایران به مثابه سال های قبل است. مقدمه و شروع هایی که یا بسیار کوتاه اند و یا از فرط افراط طولانی و حوصله سربر، دیالوگ هایی که کارکرد نمایشی نمی یابند، دراماتیزه نشدن مضامین، عدم پرداخت درست شخصیت ها، تحول ناگهانی کاراکتر، پایان بندی های شعاری و بسیاری معضلات دیگر از جمله نواقص فیلمنامه های این دوره بود هر چند که نمونه های موفقی همچون باغ کیانوش، پرویزخان و صبحانه بازرافه ها را هم شاهد بودیم. ۴. برنامه ریزی جشنواره از یک فشردگی نامتناسبی رنج می برد. روز اول و به دلیل ناهماهنگی های تثبیت محل برگزاری خانه جشنواره، عملاً تمام سانس ها با بیش از یک ساعت تاخیر همراه بود. این موضوع هر چند در روزهای دیگر حل شد و سانس ها راس ساعت آغاز گردید اما مسئله ای دیگر پدیدار گشت و آن فشرده سازی زمان نشست ها بود که علی رغم تلاش مجری بازهم بسیاری سوالات خبرنگاران مجالی جهت طرح شدن نمی یافت که دلیل آن کاهش تعداد روزهای نمایش فیلم ها به ۹ روز بود که علت آن مبهم است! ۵ .با اعلام نام کاندیداها طبق سنوات قبلی باز هم تعجب حضور برخی نام ها در فهرست و نیز غیبت تعدادی دیگر شگفتی ساز شد کما اینکه این موضوع در زمینه اعلام اسامی فیلم ها نیز وجود داشت و حتی تا میانه های جشنواره نیز باکشمش بر سر حضور و عدم حضور یک فیلم در بخش سودای سیمرغ امتداد داشت. اگرچه داوری امری سلیقه ای است و تغییر یک یا چند نام هیئت داوران می تواند باعث تفاوت در آرا گردد اما نباید از نظر دور داشت که به همان نسبت نیز می بایست سنجه های فنی و هنری را نیز از خروجی هر ترکیب ...