سینمای ایران
کد خبر : 36055
سه شنبه - 3 اردیبهشت 1398 - 07:29

پشت صحنه فیلم «گاو» به نمایش درمی‌آید

برنامه‌های ششمین روز از جشنواره جهانی فیلم فجر با برگزاری سه کارگاه کارگردانی و بازیگری در بخش دارالفنون، نمایش دو فیلم در بخش فیلم‌های کلاسیک مرمت شده ایرانی، یک نشست خبری با حضور پل شریدر در دانشکده سینما تئاتر و ۹ برنامه نشست و کارگاه آموزشی دیگر همراه است.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، برنامه‌های ششمین روز از سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر روز سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ماه با کارگاه بازیگری رضا کیانیان ویژه هنرجویان دارالفنون در ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱ در سالن شماره ۴ پردیس سینمایی چارسو آغاز خواهد شد.

«سبک استعلایی در سینما» عنوان نشستی است که با حضور پل ژوزف شریدر در ساعت ۱۱ تا ۱۳ دانشکده سینما تئاتر برگزار می‌شود و در همین ساعت رضا اویلوم منتقد سینمایی اهل ترکیه در دانشگاه سوره با موضوع «نقد سینمای ایران» سخنرانی می‌کند.

در بخش دارالفنون ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۳ نادر طالب‌زاده در سالن شماره ۴ پردیس چارسو کارگاه کارگردانی برای هنرجویان این بخش برگزار می‌کند و از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۵:۳۰ نیز پنل «سینما و آخرالزمان» با حضور داگلاس فالسون کارگردان و تهیه‌کننده و اینیس گیل مدرس سینما در دانشگاه لوسوفونای لیسبون در دانشگاه صدا و سیما پذیرای علاقه‌مندان است.

سالن شماره ۴ پردیس سینمایی چارسو در ساعت ۱۴ تا ۱۶ میزبان آدینا پینتیلی فیلمساز رومانیایی خواهد بود که برای هنرجویان دارالفنون، کارگاه کارگردانی برگزار می کند.

در همین ساعت در دانشکده سینما تئاتر نیز پروفسور ماریکه دِوالک دانشیار مطالعات رسانه و مدیر برنامه هنرها و جامعه در دانشگاه اوترخت هلند با موضوع «مطالعات جشنواره سینمایی» سخنرانی می‌کند.

کارگاه «سینما و سایر رسانه‌ها» در ساعت ۱۴ تا ۱۸ با حضور پروفسور ویلیام جان هیل استاد دپارتمان هنرهای رسانه در رویال هالووی دانشگاه لندن در دانشگاه تهران برگزار می‌شود و در ادامه ساعت ۱۵ تا ۱۷ نشست شهرداران و معماران در گذر اجتماعات واقع در طبقه ۷ پردیس چارسو پذیرای علاقه‌مندان است.

هانس یورگ وایسبریخ  تدوین‌گر تحسین شده آلمانی نیز ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸ در سالن شماره ۲ پردیس چارسو، با موضوع تدوین و ساعت ۱۷ تا ۱۹ مصطفی کیایی با موضوع «کارگردانی در سینما» در سالن شماره ۳ سینما فلسطین کارگاه آموزشی خواهند داشت.

نشست مطبوعاتی با حضور زیلکه بوئر طراح صحنه آلمانی، ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ در گذر اجتماعات در طبقه ۷ پردیس چارسو برگزار می‌شود و در همین ساعت فیلم پشت صحنه و انتخاب بازیگر فیلم «گاو» ساخته داریوش مهرجویی در بخش فیلم‌های کلاسیک مرمت شده ایرانی طی مراسم ویژه‌ای در سالن شماره ۶ پردیس چارسو به نمایش درخواهد آمد.

فیلم «دونده» اثر امیر نادری نیز در بخش فیلم‌های کلاسیک مرمت شده ایرانی ساعت ۱۹:۴۵ طی مراسم ویژه‌ای در سالن شماره ۱ سینما فلسطین روی پرده می‌رود.

آخرین برنامه نیز به کارگاه تخصصی «شیوه‌های داستان‌گویی جدید در واقعیت مجازی» اختصاص دارد که ساعت ۱۸:۲۰ تا ۲۰:۲۰ با حضور دیمیتری آلیپ مدیر فروش بخش بین‌الملل جشنواره کوران در بنیاد سینمایی فارابی برگزار می‌شود.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

سی‌و‌هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.