رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 14 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

آوازبیک عبدالرزاق‌اف سفیر قرقیزستان، سینمای ایران را درخشان توصیف و آینده خوبی را برای تعاملات فرهنگی بین دو کشور ایران و قرقیزستان پیش‌بینی کرد. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، آوازبیک عبدالرزاق‌اف سفیر قرقیزستان در ایران درباره سینمای ایران گفت: قبلا در چندین جشنواره سینمایی […]

آوازبیک عبدالرزاق‌اف سفیر قرقیزستان، سینمای ایران را درخشان توصیف و آینده خوبی را برای تعاملات فرهنگی بین دو کشور ایران و قرقیزستان پیش‌بینی کرد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، آوازبیک عبدالرزاق‌اف سفیر قرقیزستان در ایران درباره سینمای ایران گفت: قبلا در چندین جشنواره سینمایی ایران حضور داشته‌ام و فیلم‌های ایرانی را دیده‌ام که باعث شده به سینمای ایران علاقه‌مند شوم.

او ادامه داد: به نظر من سینمای ایران یکی از قوی‌ترین سینماهای دنیاست و کارگردانان و هنرپیشه‌های ایرانی بسیار بااستعداد و قوی هستند و فیلم‌های بسیار درخشان تهیه‌ می‌کنند.

سفیر قرقیزستان در ایران تاکید کرد: مردم قرقیزستان هم به سینمای ایران علاقه دارند. اتفاقا چند ماه پیش هفته سینمای ایران در قرقیزستان برگزار شد و سال گذشته هم ما جشنواره ای فرهنگی داشتیم که نادر شیخ‌الاسلامی کارگردان ایرانی مهمان ما بودند.

عبدالرزاق‌اف با اشاره به همکاری با صداوسیمای ایران گفت: امیدوار هستیم امسال فیلم‌هایی که براساس نوشته‌های چنگیز آیتماتوف نویسنده معروف قرقیزستان نوشته شده است از شبکه چهار سیما پخش شود.

به گفته وی، تعامل فرهنگی خوبی بین کشور ایران و قرقیزستان وجود دارد و امید می رود در آینده بین سینماگران دو کشور هم برنامه های مشترک اجرا شود.

او در پایان توضیح داد: ما برای تماشای فیلم «آهنگ درخت» ساخته آبیک داییربکوف به جشنواره جهانی فیلم فجر آمدیم که در چند جشنواره بین‌المللی موفقیت‌های خوبی به دست آورده است.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

سی‌و‌هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار