رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

احمد مسجد جامعی استقبال مردم از رویدادهای فرهنگی و هنری در شهر را دلیل گسترش این برنامه ها در سال های اخیر دانست. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران عصر دوشنبه ۲ اردیبهشت ماه با حضور در پردیس سینمایی […]

احمد مسجد جامعی استقبال مردم از رویدادهای فرهنگی و هنری در شهر را دلیل گسترش این برنامه ها در سال های اخیر دانست.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران عصر دوشنبه ۲ اردیبهشت ماه با حضور در پردیس سینمایی چارسو در پنجمین روز از سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در سخنانی گفت: شهر تهران از نظر تعداد رویدادهای فرهنگی و هنری در مناسبت ها و مقاطع مختلف تقویم پری دارد اما باز هم می توان کیفیت و کمیت این برنامه ها را افزایش داد و آن ها را به سطح فضاهای عمومی با مشارکت گسترده مردمی کشاند.

وی با تاکید بر اینکه تحقق این هدف به خواسته و میزان استقبال مردم برمی گردد، توضیح داد: در حال حاضر از سوی مردم رغبت بیشتری به برنامه های فرهنگی ایجاد شده که همین امر امکان برگزاری برنامه ها را در فضای عمومی بیشتر فراهم می کند. البته امکانات لازم برای گسترش این برنامه ها در سال های گذشته نیز وجود داشت اما مردم چندان مشارکت خود را ابراز نمی کردند. ضمن این که نگرانی ها نسبت به این که حضور اجتماعی مردم ممکن است آسیب زننده باشد، دیگر وجود ندارد.

مسجدجامعی در پاسخ به این که شهرداری چه برنامه هایی برای توسعه مشارکت عمومی در فعالیت های فرهنگی و هنری سطح شهر دارد، عنوان کرد: این وظیفه مربوط به دست اندرکاران فرهنگی و هنری است و شهرداری باید زمینه های اجرایی شدن آن را ایجاد کند.

این عضو شورای شهر تهران در پایان درباره تحقق زیست بوم بهتر برای مردم اظهار کرد: ایجاد زیست بوم بهتر در حمایت از سیاست های فرهنگی سیاستگذاران، تشکل ها و انجمن ها صورت می گیرد و تاکید می کنم که اجرای برنامه های فرهنگی و هنری باید در اختیار همین حوزه باشد و شهرداری می تواند فضاسازی و فرصت های لازم را ایجاد کند.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

سی‌و‌هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار