رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 16 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

کارگردان فیلم سینمایی «لابیرنت» با اشاره به اینکه موضوع این فیلم از اتفاقات دردناک جامعه گرفته شده است تاکید کرد این فیلم به احتمال بسیار زیاد عید فطر اکران می‌شود. امیرحسین ترابی کارگردان فیلم سینمایی «لابیرنت» به بهانه رونمایی از این اثر سینمایی در بخش بازار سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، گفت: این […]

کارگردان فیلم سینمایی «لابیرنت» با اشاره به اینکه موضوع این فیلم از اتفاقات دردناک جامعه گرفته شده است تاکید کرد این فیلم به احتمال بسیار زیاد عید فطر اکران می‌شود.

امیرحسین ترابی کارگردان فیلم سینمایی «لابیرنت» به بهانه رونمایی از این اثر سینمایی در بخش بازار سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، گفت: این فیلم برای حضور در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر آماده شد و فکر می‌کنم جز اولین کسانی بودیم که این فیلم را سال گذشته به دبیرخانه جشنواره ارائه کردیم اما در نهایت به دلیل سلیقه هیأت انتخاب این اثر سینمایی به جشنواره فجر راه پیدا نکرد.

وی بیان کرد: در طول جشنواره فیلم فجر، اکثر آثار راه یافته به جشنواره فیلم فجر را تماشا کردم. به این دلیل که می‌خواستم فیلم‌های اول را با فیلم خودم مقایسه کنم تا ببینم این آثار چه سطح کیفی داشتند که فیلمی مانند «لابیرنت» انتخاب نشده است، با توجه به مقایسه‌ای که کردم به این نتیجه رسیدم که فیلم‌هایی بودند که به لحاظ کیفی سطح پایین‌تری نسبت به فیلم من داشتند.

اساس «لابیرنت» قصه‌گویی است

این کارگردان درباره انتخاب یک موضوع اجتماعی که طی چند سال اخیر جامعه را درگیر خود کرده است، توضیح داد: اصولاً سینمای مورد علاقه من سینمای اجتماعی است، سینمایداستان گو از جمله سینمایی است که برای من جذابیت دارد، از همان ابتدا دوست داشتم که یک فیلم قصه گو بسازم، اساس «لابیرنت» نیز برهمین مبنا شکل گرفت.

وی تاکید کرد: گمشدن کودک در فیلم برای من موضوع بسیار جذابی بود، به خصوص که طیچند سال اخیر می‌دیدیم که کودکانی چون بنیتا و آتنا گم می‌شوند. فکر کردم این موضوع گم شدن کودکان موضوع بسیار دردناکی است و حس کردم که این موضوع دردناک و سخت را در یک بستر خانوادگی و اجتماعی روایت کنم تا بتواند نه تنها جذاب‌تر باشد بلکه حرف و هشداری از دل آن بیرون بیاید که تأثیر مهمی را در خانواده‌ها بگذارد تا به خاطر آورند اشتباه، غفلت و سهل انگاری بزرگترها می‌تواند روی سرنوشت یک کودک تأثیرگذار باشد.

ترابی در پاسخ به این پرسش که درباره موضوع موردنظر تا چه اندازه تحقیق کرده است و آیا با خانواده قربانی‌ها نیز دیدار کرده است یا خیر، گفت: شروع ماجرا از اخباری که در فضای مجازی منتشر می‌شد، شکل گرفت، اما در ادامه و زمانی که فیلمنامه در حال شکل گرفتن بود، با ۴ مورد از خانواده‌هایی که چنین اتفاقی برای آنها رخ داده بود دیدار و صحبت کردیم و تلاش کردیم حال و روز و اتفاقاتی که بین اعضای خانواده رخ می‌دهد را به تصویر بکشیم.

وی در ادامه درباره ایجاد گره‌ها در فیلم و بلافاصله باز شدن آن‌ها توضیح داد: برای من مهمترین مساله این بود که «لابیرنت» یک ریتم و تمپوی درست داشته باشد که لحظه به لحظه اتفاق جدیدی در آن شکل بگیرد، تکلیف اتفاق روشن شود و به سمت اتفاق بعدیبرویم. چارچوبی که برای فیلمنامه نوشته شده بود ما را به سمت چنین سبکی پیش برد. در نهایت با فیلمنامه‌ای مواجه شدیم که پر از اتفاق و ماجرا است که پشت هم رخ می‌دهد.

این کارگردان در ادامه بیان کرد: تلاش من این بود که مخاطب هر لحظه به یک نفر مشکوک شود، درباره آن بداند و در نهایت متوجه می‌شود که اشتباه قضاوت کرده است.

همراهی و همدلی نیروی انتظامی

وی درباره همکاری با نیروی انتظامی در این فیلم توضیح داد: نیروی انتظامی به عنوان یک ارگان نظامی که در قصه ما وجود دارند، در کنار ما بودند، فیلمنامه را برای آنها ارسال کردیم و طی یک جلسه بسیار همراه و همدل با ما همکاری و گفتگو کردند، البته پیشنهادی برای آخر داستان داشتند که بعد از شنیدن ادله و فکت هایی که برای آنها آوردیم که نشان می‌داد در چنین شرایطی ممکن است اساس قصه از بین برود، پذیرفتند.

ترابی درباره انتخاب بازیگران گفت: شهاب حسینی اولین بازیگری بود که به این قصه اضافه شد، البته این را باید بگویم که من و شهاب حسینی سال‌های طولانی با هم دوست هستیم، زمانی که فیلمنامه را به او دادم به یاد دارم که درگیر یک پروژه سینمایی بود و به من گفت که نمی‌تواند در فیلم بازی کند، به او گفتم تنها می‌خواهم فیلمنامه را بخواند و بگوید چه کسی می‌تواند نقش امیرعلی را بازی کند، فردا صبح به من زنگ زد و گفت که بهترین گزینه برای نقش امیرعلی، شهاب حسینی است!

وی ادامه داد: برای نقش نگار، از مدت‌ها قبل به ساره بیات فکر می‌کردم و در نهایت در این زمینه به تفاهم رسیدیم، اما نقش بیتا برای من بسیار مهم بود و به دنبال یک چهره جدید بودم، نزدیک به ۱۵ نفر از بازیگران خوب تئاتر را انتخاب کردیم که از این تعداد ۳ نفر گزینه نهایی شدند و هر ۳ نفر در دورخونی‌های ما شرکت کردند که در نهایت غزال نظر به عنوان بهترین گزینه برای این پروژه انتخاب شد.

ترابی در پایان درباره برنامه اکران این اثر سینمایی گفت: براساس برنامه‌ریزی های انجام شده این فیلم برای اکران عید فطر و یا اکران دوم عید فطر روی پرده سینما می‌رود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار