سینمای ایران
کد خبر : 36135
چهارشنبه - 4 اردیبهشت 1398 - 07:32

«دارالفنون» به پایان راه می‌رسد

برنامه‌های نشست‌ها و کارگاه‌های سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، روز چهارشنبه ۴ اردیبهشت ماه با برگزاری مراسم اختتامیه «دارالفنون»، اهدای جوایز منتقدان ایرانی و اجرای ۱۳ برنامه دیگر ادامه دارد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، کارگاه کارگردانی مایکل نویر، فیلمساز دانمارکی ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱ در «دارالفنون» سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار می‌شود و پس از آن در ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲:۳۰ کارگاه «تلویزیون و رسانه‌های جدید» با حضور پروفسور ماریکه دِوالک، دانشیار مطالعات رسانه و مدیر «برنامه هنرها و جامعه» در دانشگاه اوترخت هلند در دانشگاه صداوسیما برگزار می‌شود.

نشست خبری، پل شریدر فیلمنامه‌نویس و کارگردان آمریکایی نیز ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲:۳۰ در سالن شماره ۱ چارسو برگزار می‌شود.

همچنین زیلکه بوئر طراح صحنه آلمانی در دانشگاه سوره، کارگاه طراحی صحنه را ساعت ۱۱ تا ۱۳ برگزار می‌کند و در همین ساعت در دانشکده سینما تئاتر، پروفسور تیاگودولوکا، دانشیار مطالعات فیلم و تلویزیون در دانشگاه وارویک با موضوع مطالعات سینمای جهان (سینمای برزیل) سخنرانی می‌کند.

در «دارالفنون»، ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۳ درسالن شماره ۴ چارسو، محمد اطبایی با موضوع پخش بین الملل برای هنرجویان سخن می‌گوید و ساعت ۱۴ تا ۱۶ نیز مراسم اهدای جایزه «حلقه منتقدان» در گذر اجتماعات پردیس چارسو برگزار می‌شود.

فیلم مستند «حقیقت: گمشده در دریا» اثر رفعت عوده، فعال و مدافع حقوق بشر فلسطینیان نیز ساعت ۱۴ در سالن شماره ۲ چارسو برای علاقه مندان به نمایش درمی‌آید.

دانشگاه صداوسیما در ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۵:۳۰ میزبان هانس یورگ وایسبریخ است که کارگاه تدوین برای علاقه مندان برگزار می‌کند و نشست مرور سینمای آلمان با حضور اولیور هافنر، پیتر فلایشمان، آنجلیکا اشتوت نیز در سالن شماره ۶ چارسو در ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸ پذیرای علاقه مندان است.

نشست مطبوعاتی با حضور هانس یورگ وایسبریخ، تدوین گر آلمانی در ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ در گذر اجتماعات پردیس چارسو واقع در طبقه ۷ برگزارمی شود.

پل ژوزف شریدر فیلمنامه‌نویس، کارگردان و منتقد سینما ساعت ۱۷:۵۰ تا ۱۹:۳۰ در سالن شماره ۱ چارسو حضور خواهد داشت و با موضوع فیلمنامه نویسی سخنرانی می‌کند.

فیلم «پرده آخر» به کارگردانی وارژ کریم‌مسیحی مربوط به بخش کلاسیک‌های مرمت شده ایرانی، ساعت ۱۹:۴۵ دقیقه طی مراسم ویژه‌ای در سالن شماره ۱ فلسطین به نمایش درمی آید.

روز چهارشنبه ۴ اردیبهشت ماه، مراسم اختتامیه «دارالفنون» ساعت ۲۰ در باغ نگارستان برگزار می‌شود وپایان بخش برنامه‌های این بخش نیز پخش فیلم «استاکر» اثر آندره تارکوفسکی است که در بخش فیلم‌های کلاسیک مرمت شده خارجی ساعت ۱۱:۱۵ در سالن شماره ۱ سینما فلسطین به نمایش درمی آید و مجید اسلامی منتقد سینما و فیلمنامه نویس لحظات کوتاهی درباره این فیلم سخن می‌گوید.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

سی‌وهفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.