رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

شهردار تهران پیشنهاد داد رویدادهایی مانند جشنواره جهانی فیلم فجر در اقصا نقاط ایران برگزار شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، پیروز حناچی شهردار تهران  عصر سه شنبه ۳ اردیبهشت ماه در ششمین روز از برگزاری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر از […]

شهردار تهران پیشنهاد داد رویدادهایی مانند جشنواره جهانی فیلم فجر در اقصا نقاط ایران برگزار شود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، پیروز حناچی شهردار تهران  عصر سه شنبه ۳ اردیبهشت ماه در ششمین روز از برگزاری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر از بخش های مختلف این رویداد در پردیس سینمایی چارسو بازدید کرد.

وی برگزاری رویدادهای فرهنگی و جشنواره های هنری را از وظایف شهرداری ها در همه کشورهای دنیا دانست و بیان کرد: امسال بنابر درخواست آقای میرکریمی دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر، ما در شهرداری برای برگزاری مطلوب این جشنواره که به نوعی آبروی ایران در عرصه بین المللی و سینما است، تلاش و از این اتفاق حمایت کردیم.

شهردار تهران در پاسخ به این که آیا تدابیری برای احیای بافت تاریخی لاله‌زار و احیای موقعیت سینمایی و فرهنگی آن در شهرداری اندیشیده شده است یا نه، عنوان کرد: لاله زار یکی از قدیمی ترین خیابان های تهران است که ظرفیت های فراوان و نهفته ای دارد.

حناچی افزود: سعی ما این است که در ابتدا این بافت را به شهر بازگردانیم و بعد از آن برای شرایط فرهنگی و هنری آن تصمیم بگیریم. این که چگونه از آن استفاده کنیم در مرحله بعدی است زیرا این بخش از شهر ذینفعان زیادی دارد و بیش از آن که یک تصمیم کالبدی باشد، بیشتر تصمیمی اجتماعی است و باید به همه جوانب آن فکر کرد.

وی در پایان در پاسخ به این که تهران چقدر شهر آماده ای برای میزبانی از رویدادهای بین المللی نظیر جشنواره جهانی فیلم فجر است، توضیح داد: تهران با توجه به مقیاس های بین الملی ظرفیت های زیادی برای برگزاری رویدادهای بزرگ دارد اما مشابه این جشنواره ها باید در اقصا نقاط ایران برگزار شود و این اتفاقات توسعه یابند. می توان بنابر ویژگی های هر منطقه چنین برنامه هایی را جا به جا کرده و انتقال داد. تحقق این موضوع می تواند جاذبه های بیشتری از شهرمان را به نمایش بگذارد.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

سی‌و‌هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار