رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو در حالی با حضور هنرمندان رادیو و مسئولان صداوسیما برگزار شد که برگزیدگان بخش‌های مختلف این رویداد معرفی شدند. آئین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی رادیو امروز چهارم اردیبهشت ماه با حضور مسئولان صداوسیما، حمید شاه آبادی معاون صدا و جمعی از رادیویی‌ها و مهمانان کشورهای دیگر در مرکز همایش‌های […]

اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو در حالی با حضور هنرمندان رادیو و مسئولان صداوسیما برگزار شد که برگزیدگان بخش‌های مختلف این رویداد معرفی شدند.

آئین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی رادیو امروز چهارم اردیبهشت ماه با حضور مسئولان صداوسیما، حمید شاه آبادی معاون صدا و جمعی از رادیویی‌ها و مهمانان کشورهای دیگر در مرکز همایش‌های صداوسیما آغاز شد.

در این مراسم قرار است از ۴ کتاب تازه منتشر شده معاونت صدا رونمایی شود و همچنین از جانباز صدای ملی رسول شرافتی و خانواده شهدای هسته‌ای قدردانی می‌شود. علاوه بر این، از خانواده دو شهید رسانه مدافع حرم، شهیدان محسن خزایی و داوود جوانمرد به صورت ویژه تجلیل می‌شود.

اجرای این برنامه را محمدحسین امیدی و پریچهر بهروان بر عهده دارند.

تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره رادیو

حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی در این مراسم عنوان کرد: چهاردهمین جشنواره رادیو بعد از وقفه‌ای چند ساله کار خود را آغاز کرد بعد از این هیاهوی رسانه‌ای و التهاب جهان امروز و هجمه بسیاری که غرب به فرهنگ‌ها داشته است رادیو در کشور ما به خوبی و با آرامش کار خود را انجام داده و از همه تهدیدها فرصت ساخته است.

وی ادامه داد: تلاش شد تا رادیو داشته‌های این فرهنگ غنی را در قالب‌ها و ساختارهای گوناگون به مردم ارایه کند و امروز رادیو به عنوان یک انیس و مونس توانسته ارتباط وسیعی با مخاطبانش داشته باشد. تردیدی نیست این توفیقات جز در سایه تهیه‌کنندگان و برنامه‌سازان نبوده است و لازم است من از حمایت‌های رییس صداوسیما نیز تشکر کنم که باعث شد این جشنواره بعد از ۶ سال دوباره برگزار شود.

شاه آبادی تصریح کرد: برای اینکه این جشنواره به اهدافش برسد همه تلاش کردند اهدافی که در راستای کیفیت بودند و جا داشت ما در آغاز ۴۰ سالگی انقلاب گامی نو برداریم و رادیو امروز برای برداشتن یک جهش نو اماده است.

وی اضافه کرد: مهمترین هدف جشنواره ارتقای کیفیت و ارتقای توانایی‌های همکاران بود که با بوجود آمدن یک میدان رقابتی سالم ایجاد شد.

معاون صدا اظهار کرد: در بخش بین الملل شاهد حضور جدی آثار خارجی و حضور جدی همکارانمان بودیم و در اجلاس جهانی صدا که بخش پژوهشی این جشنواره را شامل می‌شود شاهد آثار پژوهشی باکیفیت بودیم.

وی همچنین گفت: اعلام می‌کنم که دبیرخانه دائمی جشنواره در معاونت صدا تشکیل شد تا این حرکت همچنان ادامه یابد ما تعاملاتی با کشورهای جهان داشتیم و این تعامل ادامه پیدا می‌کند.

شاه آبادی در پایان سخنانش گفت: موضوعات و محورهایی که در نگاه بلند مطرح شده درگام دوم انقلاب است حرکت خود را آغاز می‌کنیم و از آخرین دستاوردهای جهانی بهره می‌گیریم.

در بخشی از این مراسم اسامی برندگان بخش مردمی اعلام شد که به این شرح است:

بخش پادکست:

لوح تقدیر و جایزه دوم به حسین عباسی فر برای اثر «دورهمی های تلگرامی» رسید.

لوح تقدیر و جایزه اول به احمد رضا موسوی برای اثر «بابام دوست بیل گیتسه» رسید.

بخش گزارش

هیات داوران در بخش گزارش، اثری را شایسته دریافت جایزه اول ندانست.

لوح تقدیر و جایزه دوم به صورت مشترک تعلق گرفت به زهره دهقانی برای گزارش «شهروندان ارشد» و مریم خادمی برای گزارش «ساخت ایران»

بخش موسیقی:

لوح و جایزه دوم به مهرزاد خواجه امیری برای موسیقی بی کلام «خاطرات شیرین» رسید.

لوح و جایزه اول به محمدمهدی ساوه برای خوانندگی «جوان ایرانی» رسید.

بخش خلاقانه:

لوح تقدیر و جایزه دوم به مجید یوسفی رامندی برای اثر «کلاه کاسکت» رسید.

لوح تقدیر و جایزه اول به فاطمه حدادی برای اثر «سکوت صدا» رسید.

برگزیدگان بخش بین‌الملل

بخش آموزشی و سرگرمی:

لوح و جایزه دوم به طور مشترک به فروزان سروی برای «ستاره شو» از مرکز زاهدان و شهرزاد مظفری برای برنامه «پرپریک» از مرکز لرستان رسید و لوح و جایزه اول به لایندو کانگو از رادیو هند اهدا شد.

بخش پی اس ای؛

لوح و جایزه دوم این بخش به تارون کانتی روت از رادیو هند اهدا شد و لوح و جایزه اول به محسن شاهمرادی برای اثر آلزایمر از رادیو فرهنگ رسید.

بخش شخصیت محور؛

لوح و جایزه دوم به طور مشترک به مهدی شاه‌رضایی برای برنامه «عصر من» از رادیو جوان و عبدالله علایی برای برنامه «به رنگ خدا» از رادیو جوان اهدا شد. لوح و جایزه اول این بخش به محمد صالح علاء برای برنامه «آب و تاب» از رادیو تهران رسید که در سالن حضور نداشت.

بخش مستند؛

لوح و جایزه دوم بخش مستند به زهرا قائدی برای اثر «عماد تولدت مبارک» از رادیو ایران و مهران مجیدپناه برای اثر مادرانه از مرکز سمنان اهدا شد. لوح و جایزه اول هم به لیام ابرین و کنرکین از ایرلند رسید.

بخش مستندنمایشی؛

هیات داوران در این بخش اثری را حایز شرایط لازم برای دریافت جایزه اول ندانست. لوح و جایزه دوم به مهدی آذری برای اثر بر اوج آسمان از مرکز گیلان اهدا شد.

بخش مینی فیچر؛

هیات داوران در این بخش اثری را حایز شرایط لازم برای دریافت جایزه اول ندانست. لوح و جایزه دوم به مرتضی میلانی به مینی فیچر «نهنگ آبی» از رادیو سلامت و منصوره توحیدلو برای «ویولن» از رادیو جوان اهدا شد.

بخش نمایش کوتاه؛

هیات داوران در این بخش اثری را حایز شرایط لازم برای دریافت جایزه اول ندانست. لوح و جایزه دوم به فرهاد امینی برای نمایش «ساعت ده و دو دقیقه» از رادیو نمایش اهدا شد.

در ادامه برگزیدگان بخش آزاد به شرح زیر معرفی شدند؛

بخش فیچر، مینی فیچر؛

لوح و جایزه دوم بخش فیچر به زهره سربازی برای اثر نیایش از رادیو ایران رسید و لوح و جایزه اول بخش مینی فیچر به زهرا قائدی برای اثر «مرگ کسب و کار من است» از رادیو ایران رسید.

نمایش کوتاه؛

لوح و جایزه دوم به سعیده فرضی برای نمایش کوتاه «سرپیچه» از رادیو نمایش رسید. هیات داوران در نمایش کوتاه بخش آزاد، اثری را شایسته دریافت جایزه اول ندانست.

بخش پی اس ای؛

لوح و جایزه دوم به مجتبی حسنی برای پی اس ای «تصادف» از رادیو ایران اهدا شد و لوح و جایزه اول این بخش به انسیه شمس اللهی برای اثر صبر از رادیو فرهنگ رسید.

بخش مستند؛

لوح و جایزه دوم به رقیه آقازاده برای مستند پیام امید از رادیو گفتگو رسید و هیات داوران در مستند بخش آزاد، اثری را شایسته دریافت جایزه اول ندانست.

بخش خلاقانه؛

لوح و جایزه دوم به منصوره توحید لو برای برنامه دروازه دولت از رادیو تهران رسید. لوح تقدیر و جایزه اول به نیما نعمتی زاده برای نمایش روایتی موازی از زندگی از رادیو تهران رسید.

در ادامه مراسم یک قطعه نمایشی رادیویی اجرا شد و همچنین از چهار کتاب معاونت صدا رونمایی شد. در این مراسم برای اولین بار یکی از امکانات رادیویی بر مبنای مدرن‌ترین تکنولوژی‌های صداپایه رونمایی شد.

همچنین خانواده شهید احمدی روشن، خانواده شهید شهریاری، خانواده شهید مدافع حرم خزایی، شهید مدافع حرم جوانمرد در این مراسم تجلیل شدند.

در بخش دیگر این جشنواره باقی برگزیدگان به این شرح اعلام شد:

بخش مستمر نمایشی؛

لوح و جایزه صدابرداری به پیروز صدرایی برای نمایش سوغاتی، لوح و جایزه افکتور به نرگس موسی پور برای نمایش تا آبی آسمان و لوح و جایزه نویسندگی نمایش به حمیدرضا پورعلیپور برای نمایش سوغاتی اهدا شد.

بازیگر زن؛

لوح و جایزه دوم بازیگر زن به فریبا متخصص برای نمایش پنجه خرس رسید.

لوح و جایزه اول زن به فریده دریامج برای نمایش تا آبی آسمان رسید.

بازیگر مرد؛

لوح و جایزه دوم بازیگر مرد به رضا عمرانی برای نمایش پنجه خرس رسید.

لوح و جایزه اول مرد به علی میلانی برای نمایش تا آبی آسمان رسید.

کارگردانی؛

لوح و جایزه اول کارگردانی به ایوب آقاخانی برای نمایش سوغاتی رسید.

تهیه کنندگی؛

لوح و جایزه اول تهیه کنندگی به فرشاد آذرنیا برای نمایش سوغاتی رسید.

بخش مستمر غیرنمایشی؛

لوح و جایزه دوم صدابرداری به علی طاهری فرد صدا بردار برنامه خط آزاد از رادیو جوان رسید.

لوح و جایزه اول به علیرضا آزادگان مهر صدا بردار برنامه صبح جمعه با شما از رادیو ایران رسید.

بخش نویسندگی؛

در این بخش از زهرا یساقی نویسنده برنامه جوان ایرانی سلام از رادیو ایران تقدیر شد و لوح و جایزه اول به حسین آهی برای نویسندگی برنامه شبانگاهی چهارشنبه‌ها از شبکه رادیویی پیام رسید.

یوسف فرجی از رادیو ورزش و نیما نعمتی زاده از رادیو تهران قابل تقدیر شناخته شدند و تندیس، لوح تقدیر و جایزه اثر برتر به محمد اسماعیل پور تهیه کننده برنامه پارسی گویان از رادیو ایران رسید.

بخش گزارشگری؛

لوح و جایزه دوم به سهیل عبدالعلی زاده گزارشگر برنامه تهرانک از رادیو تهران رسید.

لوح و جایزه اول به مژگان نظری گزارشگر برنامه پارسی گویان از رادیو ایران رسید.

بخش کارشناس مجری؛

لوح و جایزه دوم به شهاب شهرزاد کارشناس مجری برنامه کافه هنر از رادیو ایران رسید.

لوح و جایزه اول به حسین آهی مجری برنامه شبانگاهی چهارشنبه‌ها از رادیو پیام رسید.

بخش گوینده زن؛

لوح و جایزه دوم به الهام حسینی گوینده برنامه نیمکت از رادیو ورزش رسید.

لوح و جایزه اول به فاطمه صداقتی گوینده برنامه خط آزاد از رادیو جوان رسید.

بخش گوینده مرد؛

لوح و جایزه دوم به سبحان اکرامی گوینده برنامه صبح ورزش از رادیو ورزش رسید.

لوح و جایزه اول به حسین همایی گوینده برنامه راه شب از رادیو ایران رسید.

در پایان مراسم پوستر جشنواره سال بعد رونمایی شد.

حاشیه‌های مراسم؛

یکی از برگزیدگان این جشنواره همراه با فرزند خردسال خود به این مراسم آمده بود و در پشت تریبون خطاب به علی عسکری بیان کرد که من با فرزندم آمده‌ام تا نشان دهم اگر مادر باشیم باز هم می‌توان کار کرد.

اعلام جوایز برگزیدگان جشنواره در این مراسم به قدری طولانی شد که مخاطبان را خسته کرده بود و کاش برنامه ریزی می‌شد تا بخشی از این جوایز در خبری جداگانه اعلام شود.

این مراسم ۱۷ دقیقه بامداد به پایان رسید که بخشی از آن به دلیل طولانی شدن اعلام جوایز و طراحی نامناسب کنداکتور برنامه بود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار