سینمای جهان
کد خبر : 36663
دوشنبه - 23 اردیبهشت 1398 - 11:19

اخراج پرخرج تهیه کننده «Fast and the Furious»

سخت‌گیری‌های حقوقی تهیه کننده و خالق مجموعه فیلم‌های «سریع و خشمگین» موجب شده تا کمپانی یونیورسال بخواهد به قیمتی گزاف او را از این مجموعه فیلم‌ها دور کند.

به نقل از آسوشیتدپرس، تهیه‌کننده فیلم‌های «سریع و خشمگین» از اسپین‌آف جدید این مجموعه یعنی «هابز و شاو» و همچنین تمامی فیلم‌های آینده آن اخراج شده اما به دلیل بندی در قرارداد او با یونیورسال استودیوز، احتمالاً به او میلیون‌ها دلار پول پرداخت خواهد شد تا فقط از صحنه فیلمبرداری دور بماند.

نیل موریتز در سال ۱۹۹۸ پس از آنکه یونیورسال مطلبی از مجله وایب را درباره یک گروه ماشین‌سواری غیرقانونی مخفی خیابانی در نیویورک در اختیار او گذاشت، فرنچایز «سریع و خشمگین» را شکل داد.

او راب کوهن را برای کارگردانی نخستین فیلم این مجموعه در سال ۲۰۰۱ وارد پروژه کرد و از وین دیزل و پل واکر به عنوان بازیگران اصلی بهره برد. موریتز از آن موقع تا به حال تهیه‌کننده تک تک فیلم‌های «سریع و خشمگین» بوده و بیش از پنج میلیارد دلار برای این استودیو درآمدزایی کرده است.

اما حالا سر یک نبرد قانونی تلخ سر فیلم «هابز و شاو» که روز اول آگوست اکران می‌شود، موریتز از این فیلم و تمام پروژه‌های آینده از جمله قسمت نهم «سریع و خشمگین» که فیلمبرداری‌اش چند هفته دیگر آغاز می‌شود، کنار گذاشته شده است اما حتی اگر مسئولان اجرایی استودیو نخواهند او در پروژه نقشی داشته باشد باید پولش را بدهند، بنابراین اخراج او حرکتی گران قیمت خواهد بود.

هنوز مشخص نیست پرداخت پول او چطور محاسبه خواهد شد. یونیورسال می‌گوید برای تمام فیلم‌های اصلی «سریع و خشمگین» به او پول خواهد داد اما در فیلم «هابز و شاو» یا هر اسپین‌آف دیگری نام او را به عنوان تهیه‌کننده ذکر نخواهد کرد چون قرارداد او شامل اسپین‌آف‌ها نمی‌شود اما موریتز می‌گوید او تفاهمی شفاهی با جیمی هوروویتز رئیس یونیورسال داشته که در این فیلم کار کند و با فاصله کمی پیش از فیلمبرداری اخراج شده است.

موریتز در برگه‌های دادگاهی می‌گوید نه تنها ایده این اسپین‌آف را در همراهی با کریس مورگان نویسنده مطرح کرده، بلکه ماه‌ها وقت صرف توسعه و پیشبرد آن کرده است. استودیو حتی پول نقل مکان خانواده آماندا لوئیس شریک تهیه فیلم او به لندن را هم برای نظارت بر فیلم داده بود.

ظاهراً استودیو تاریخچه‌ای طولانی و سخت از دعواهای قانونی با موریتز سر تک تک فیلم‌های این فرنچایز داشته و وقتی موریتز سر فیلم «هابز و شاو» هم سخت‌گیری کرد آن‌ها تصمیم گرفتند او را به هر قیمتی شده کنار بگذارند.

فیلم «هابز و شاو» از شخصیت‌های دوین جانسون و جیسون استاتهام در قسمت هشتم «سریع و خشمگین» در یک ماجراجویی جداگانه بدون دیگر بازیگران این مجموعه استفاده می‌کند. با وجود اینکه عنوان کامل این فیلم «سریع و خشمگین ارائه می‌کند: هابز و شاو» است، یونیورسال می‌گوید حضور تنها دو شخصیت برای اثبات حقوق مشارکت موریتز در فیلم کافی نیست. موریتز خواستار نه تنها پول خود به عنوان تهیه‌کننده، بلکه میلیون‌ها دلار دیگر در قالب آسیب واردشده به اعتبار حرفه‌ای‌اش است.

منبع: مهر