رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • دوشنبه 23 اردیبهشت 1398 - 12:30
  • کد خبر : 36681
  • تئاتر
  • چاپ خبر : «ماربازی» پس از توقیف ۵ روزه به ایرانشهر برگشت

نمایش «ماربازی» که روز ۱۸ اردیبهشت به گفته سعید دشتی (یکی از دو کارگردان اثر) توقیف شده بود، با حذف نام نویسنده و دیگر کارگردان نمایش، به تماشاخانه ایرانشهر بازگشت. سعید دشتی (کارگردان نمایش «ماربازی») روز ۱۸ اردیبهشت از توقیف این اثر، در آستانه اجرایش خبر داد و گفت: «دو روز مانده به آغاز اجرای […]

نمایش «ماربازی» که روز ۱۸ اردیبهشت به گفته سعید دشتی (یکی از دو کارگردان اثر) توقیف شده بود، با حذف نام نویسنده و دیگر کارگردان نمایش، به تماشاخانه ایرانشهر بازگشت.

سعید دشتی (کارگردان نمایش «ماربازی») روز ۱۸ اردیبهشت از توقیف این اثر، در آستانه اجرایش خبر داد و گفت: «دو روز مانده به آغاز اجرای عمومی نمایش؛ از سوی اداره‌کل هنرهای نمایشی به ما اعلام کردند نمی‌توانید اجرا بروید.» توقیف چند روزه‌ای که ظاهرا به دلیل نام و حضور صحرا فتحی (نویسنده و یکی از دو کارگردان اثر) بوده است.

هرچند سعید دشتی از نامعلوم بودن دلیل توقیف «مار بازی» خبر داده و گفته بود: «از سوی اداره‌کل هنرهای نمایشی علت این توقیف را به ما «دلایل غیر هنری» اعلام کردند و توضیح بیشتری ندادند.» اما سیدوحید فخر موسوی (رئیس شورای ارزشیابی و نظارت اداره‌کل هنرهای نمایشی) در خبری اعلام کرد: «مساله نمایش برای روی صحنه نرفتن به دلیل مشکل یکی از عوامل کار برای فعالیت است. اگر مشکل ممنوع‌الکاری وی برطرف شود نمایش نیز می‌تواند در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه برود بنابراین اجرای نمایش «ماربازی» به دلیل مشکل شخصی یکی از افراد گروه متوقف شده و از سوی شورای ارزشیابی و نظارت توقیفی صورت نگرفته است.»

فخر موسوی در این خبر همچنین اعلام کرده بود: «از طرف وزارت ارشاد به ما ابلاغ شده که این فرد اجازه فعالیت ندارد و تا مادامی هم که نام وی در لیست عوامل نمایش باشد، این اثر نمایشی اجازه اجرا ندارد.»

پس از گذشت پنج روز از انتشار خبر توقیف، امروز اعلام شده که «ماربازی» دوباره در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه خواهد رفت. البته در این بازگشت دوباره، خبری از حضور «صحرا فتحی» نویسنده و یکی از دو کارگردان نمایش نیست. دست‌کم نام او جایی در لیست عوامل این اثر ندارد.

«ماربازی» پس از وقفه‌ای چند روزه در بلیت‌فروشی و اجرا قرار است از روز ۲۳ اردیبهشت ساعت ۲۰ در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برود. نمایشی که در اعلان جدیدش تنها نام سعید دشتی به عنوان کارگردان ذکر شده و قرار است با حضور گوهر خیراندیش افتتاح شود.

بازیگران اثر به ترتیب حروف الفبا عبارتند از: کامبیز دیرباز و بهاره رهنما.

از دیگر عوامل می‌توان به محمد قدس و مژگان بیات (تهیه‌کننده)، رها جهانشاهی (مجری طرح)، رها جهانشاهی (مدیر تولید)، علی کوزه گر (طراح نور)، علی رضا حسینی (طراح صحنه و لباس)، نسرین آجرلو (طراح گریم)، مهرنام رستگاری (آهنگساز)، کارنگ طیاری (طراح گرافیک)، مسعود براهیمی (دستیار کارگردان)، مهدی بایراملو (مدیر امور بین‌الملل)، پویا سعیدی‌پور (مدیر مارکتینگ)، سارا حدادی (مشاور رسانه‌ای و مدیر روابط عمومی و تبلیغات – you studio) امین نظریانی، نگین کاسه‌چی (گروه کارگردانی)، هدی کاویانی نصب (منشی صحنه)، حامد رشیدزاده (مدیر صحنه) پوریا تک‌آور (طراح و ساخت تیزر)، میلاد بهشتی (عکاس)، تکتم بانو (دوخت لباس) امیرحسین سیر، هدی حسینی (دستیار طراح نور) علی مرادی نور (دستیار طراح صحنه)؛ پروانه نوروزی (مدیر رسانه جمعی) اشاره کرد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار