رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

سمیه زارعی‌نژاد می‌گوید: به دلیل وجود یک نما از محبوبه بیات در این فیلم دو سال به این فیلم پروانه نمایش داده نمی‌شد. فیلم سینمایی تولدت مبارک به کارگردانی سمیه زارعی‌نژاد به عنوان یک کارگردان فیلم اولی این روزها درحالی اکران شده که سازنده فیلم در تدارک ساخت دومین اثرش است و پروانه ساخت آن […]

سمیه زارعی‌نژاد می‌گوید: به دلیل وجود یک نما از محبوبه بیات در این فیلم دو سال به این فیلم پروانه نمایش داده نمی‌شد.

فیلم سینمایی تولدت مبارک به کارگردانی سمیه زارعی‌نژاد به عنوان یک کارگردان فیلم اولی این روزها درحالی اکران شده که سازنده فیلم در تدارک ساخت دومین اثرش است و پروانه ساخت آن را نیز دریافت کرده است. زارعی‌نژاد درباره فاصله پنج ساله‌ای که بین تولید تا اکران این فیلم وقفه افتاده،گفت: سال ۹۱، بعد از ساخت فیلم وقتی شهاب‌سنگ‌ها باریدند که جوایزی نیز کسب کرد، توانستم مجوز کارگردانی سینمایی اخذ کنم و قرار شد فیلم اول سینمایی‌ام را با همکاری انسیه جهان‌آرا بسازم و ایشان پیشنهاد داد که این فیلم را به صورت ویدئویی بگیریم و بعد آن را به سینمایی تبدیل کنیم. ما نیز این اثر را ویدئویی گرفتیم و بعد از آنکه سازمان سینمایی کیفیت آن را تایید کرد، به سینمایی تبدیل کردیم.

وی با اشاره به اینکه در زمان ساخت فیلم نمی‌دانستیم که باید چندین شورا را برای گرفتن پروانه نمایش پشت سر بگذاریم، گفت: در سال ۹۳ که این فیلم تمام شد به ما اعلام کردند که به دلیل اینکه یک نما از چهره محبوبه بیات در فیلم وجود دارد که به دلیل بیماری سرطان سر بی‌موی او نشان داده شده، پروانه نمایش را نمی‌توانید بگیرید اما بعد از یک سال و نیم و با تغییر حجت‌اله ایوبی از سازمان سینمایی به ما اعلام شد که اشتباه شده و این فیلم ممیزی ندارد.

زارعی‌نژاد با اشاره به اینکه تا سال ۹۵ به دلیل همین ممیزی اجازه اکران به فیلم داده نشده افزود: بعد از تغییر رئیس سازمان سینمایی با پیگیری‌های بسیار و طی کردن چندین شورا و درست زمانی که من برای ساخت فیلم دوم خودم به تهیه‌کنندگی امیر سماواتی اقدام کردم، پروانه نمایش فیلم اول صادر شد.

وی با اشاره به اینکه فضایی که فیلم اولی‌ها با آن در سینمای ایران روبرو هستند بسیار سخت است، گفت: در فیلم تولدت مبارک دختر بچه‌ای بازی می‌کند که حدود هفت سال سن دارد و کودک است امروز که این فیلم اکران شده این دختر بچه حدود ۱۲ سال سن دارد و نوجوان شده است به همین میزان مخاطبان ما نیز که آن زمان می‌توانستند این فیلم را ببینند، امروز شاید برایشان مناسب نباشد.

زارعی‌نژاد درباره شرایط و زمان اکران این فیلم گفت: متاسفانه علیرغم پیگیری‌های پخش‌کننده و سینماداران همچنان اکران فیلم در شهرستان‌ها آغاز نشده و فقط در شهر رشت فیلم نمایش دارد و تبلیغات کافی نیز درباره فیلم انجام نشده. تبلیغات تلویزیونی نیز به تازگی به صداوسیما ارائه شده و قرار است به زودی پخش شود. البته ما زمانی که تصمیم به اکران این فیلم گرفتیم تمامی جوانب را مدنظر قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه ژانر این فیلم خانوادگی است، گفت:‌ این فیلم هم برای خانواده‌ها مناسب است و هم کودکان. اما متاسفانه گروهی این گونه مطرح می‌کنند که این فیلم فقط برای کودکان مناسب است. این فیلم یک ملودرام است که داستان دختربچه‌ای را روایت می‌کند و ما از طریق داستان این دختربچه وارد پیرنگ‌های دیگر می‌شویم و دختر بچه حاضر در فیلم در کنار بزرگسالان قرار می‌گیرد و این دو به همدیگر کمک می‌کنند.

زارعی‌نژاد با اشاره به حضور محمدرضا فروتن و اکبر عبدی در این فیلم گفت: فروتن زمانی که این فیلم‌نامه را خواند، پذیرفت که در فیلم حضور پیدا کند و اکبر عبدی نیز در زمان ساخت فیلم بداهه‌پردازی‌هایی کرد که بسیار به فیلم کمک کرد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار