رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398 - 09:56
  • کد خبر : 36714
  • تئاتر
  • چاپ خبر : روایتی از یک مهاجر سوری روی صحنه تئاتر می‌رود

آسو بهاری، کارگردان تئاتر سال گذشته دو مرتبه نمایش «مرد شده» را به نویسندگی، طراحی و کارگردانی خود در تالار مولوی و ایرانشهر به صحنه برد. این نمایش داستان زنی را روایت می‌کند که در جنگ کوبانی با داعش که در برابر دشمن ایستادگی کرد. بهاری هم اکنون در حال نگارش نمایشنامه دیگری مستندگونه درباره مهاجران جنگ […]

آسو بهاری، کارگردان تئاتر سال گذشته دو مرتبه نمایش «مرد شده» را به نویسندگی، طراحی و کارگردانی خود در تالار مولوی و ایرانشهر به صحنه برد. این نمایش داستان زنی را روایت می‌کند که در جنگ کوبانی با داعش که در برابر دشمن ایستادگی کرد.

بهاری هم اکنون در حال نگارش نمایشنامه دیگری مستندگونه درباره مهاجران جنگ سوریه است.

آسو بهاری عنوان کرد: من برای نمایشنامه نویسی سعی می‌کنم به زندگی و اتفاقات اطرافم خیلی دقت کنم و موضوعات دراماتیک را دستمایه قرار دهم. بنابراین چون کرد زبان هم هستم، اتفاقاتی که برای کردها در چهار کشوری که زندگی می‌کنند، می‌افتد، برایم جذابیت دارم.

وی با اشاره به اینکه در کنار تئاتر، سینما نیز برایش اهمیت دارد، گفت: در سینما قاب‌های بسته و نزدیک به چهره و فیزیک بازیگر امکان ایجاد ارتباط بهتر را بین هنرمند و مخاطبفراهم می‌کند. تئاتر نیز نفس نزدیک به بازیگر و مخاطب را دارد. بنابراین من سعی می‌کنم این دو هنر را کنار هم نگه دارم تا به ایده آلی برسم چرا که مفهوم واقعی‌ هنر به نظر من همین است.

بهاری با بیان اینکه در حال نگارش نمایشنامه‌ای درباره مهاجران است، گفت: این روزها آنقدر بحث‌های بی‌ارزش سیاسی و مالی می‌شنویم که من به دنبال آنها نیستم و تلاش دارم به دنبال یک درام قوی باشم که نیاز جامعه در آن است.

وی در ادامه افزود: با توجه به علاقه‌ای که به مستندنگاری شخصیت‌های جذاب دارم، اتوبیوگرافی از یک شخصیت مهاجر خاص از مهاجران جنگ سوریه درآوردم و الان در مرحله نگارش آن هستم که هنوز کامل نشده است. در صورتی که این کار به اجرا برسد، نیمه دوم سال را برای صحنه در نظر گرفته‌ام.

بهاری با بیان اینکه هنوز با سالن خاصی برای اجرا رفتن صحبت نکرده، گفت:‌ با این حال با توجه به تجربه مثبتی که از اجرای «مرد شده» در تالار مولوی دارم و می‌دانم پاتوق دانشجویان و فرهیختگان است، احتمالا درخواستم را به این سالن خواهم داد.

وی درباره تعداد کاراکترهای این کار گفت: احتمالا تعداد کاراکترهای حاضر روی صحنه زیاد باشد، اما با توجه به اینکه ویدئو‌یی از شخصیت واقعی زنده هم خواهیم داشت، این کاراکتر هم در کنار دیگر بازیگران حاضر قرار خواهد گرفت.

منبع: فارس

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار