تئاتر » تیتر روز
کد خبر : 37042
پنجشنبه - 9 خرداد 1398 - 08:44

اجراهای تابستانی تماشاخانه‌های حوزه هنری اعلام شد

مدیر دفتر تولید تئاتر حرفه‌ای مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از تولید و اجرای نمایش‌های تابستانی این مرکز با موضوع انقلاب و دفاع مقدس در تماشاخانه‌های ماه و مهر خبر داد.

«امیرحسین شفیعی» مدیر دفتر تولید تئاتر حرفه‌ای مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با اعلام این خبر،گفت: دفتر تولید تئاتر حرفه‌ای مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در برنامه‌های تابستان سال ۹۸ خود اجرای ۳ اثر نمایشی دفاع مقدسی و ۳ اثر نمایشی در حوزه انقلاب را پیش‌بینی کرده است.

شفیعی افزود: شش نمایش گفته شده این روزها در حال تمرین هستند و مراحل تولید را پشت سر می‌گذارند. به این ترتیب تماشاخانه‌های ماه و مهر حوزه هنری در تابستان ۹۸ در اختیار آثار تولیدی دفاع مقدس و انقلاب قرار خواهند گرفت.

مدیر دفتر تولید تئاتر حرفه‌ای مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری ادامه داد: یکی از نمایش‌هایی که در حوزه انقلاب قرار است روی صحنه نمایش برود با موضوع زندگی «شهید رجایی» است. همچنین از دیگر نمایش‌هایی که در حوزه انقلاب میزبان مخاطبان تابستانی تماشاخانه‌های ماه و مهر است به موضوع «کودتای نوژه» می‌پردازد.

شفیعی در همین راستا افزود: سومین نمایشی که مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در نظر دارد تا با محوریت انقلاب روی صحنه ببرد، به حادثه «سینما رکس آبادان» می‌پردازد. گروه‌های اجرایی این نمایش‌ها اعم از نویسنده، کارگردان و بازیگران به همراه تاریخ دقیق و مکان اجراها نیز به زودی اعلام و معرفی می‌شوند.

این هنرمند فعال و به روز تئاتر کشور در ادامه با اشاره به نمایش‌های دفاع مقدسی که تابستان امسال در تماشاخانه‌های ماه و مهر روی صحنه می‌روند، گفت: در حوزه دفاع مقدس به ترتیب نمایش‌های «زنان بیشه‌گل» به نویسندگی و کارگردانی مهیار هزارجریبی، نمایش«پیکار کنار پل» به نویسندگی علی میرزا عمادی و کارگردانی کیانوش احمدی و نمایش «تیک تاک» به نویسندگی مشترک چیترا نادری و علی کوچکی به کارگردانی مسعود رحیم‌پور میزبان مخاطبان تابستانی تماشاخانه‌های حوزه هنری هستند.

شفیعی افزود: دفتر تولید تئاتر حرفه‌ای مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با روی باز از هنرمندان جوانانی که طرح‌های خلاق و نو با موضوع انقلاب و دفاع مقدس داشته باشند استقبال می‌کند. همچنین از تمامی گروه‌ها و فعالین تئاترهای دینی برای ارائه طرح‌ها و پیشنهادات اجراهای نمایش خود برای ایام محرم و صفر دعوت می‌شود.
وی در ادامه گفت: دفتر تولید تئاتر حرفه‌ای مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری ماموریت دارد تا سال ۹۸ را به تولید آثاری با موضوعات کمتر پرداخته شده پشت سر بگذارد. به همین دلیل موضوعات انتخابی این دفتر برای اجرای تئاتر در حوزه‌های انقلاب، دفاع مقدس و تئاتر دینی به سوی موضوعات نو و کمتر دیده شده در تئاتر، تلویزیون و سینما حرکت می‌کند. در نتیجه ما از ایده و موضوعاتی که نو، خلاق و کمتر مورد توجه قرار گرفته باشد، استقبال بیشتر می‌کنیم.

شفیعی در پایان گفت: تماشاخانه ماه حوزه هنری آماده میزبانی از اجرای گروه‌های تئاتری جوان و فعالی است که علاقه‌مند به همکاری با مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری هستند. به این ترتیب ما شرایط را برای اجرای عموم آثار هنرمندان جوان تئاتر کشور فراهم و از آنها حمایت می‌کنیم.

دفتر تولید تئاتر حرفه‌ای حوزه هنری حدود یک سال است که با مدیریت امیرحسین شفیعی از سوی مرکز هنرهای نمایشی این سازمان راه‌اندازی شده است.

منبع: فارس