رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 16 April
  • پنجشنبه 23 خرداد 1398 - 21:20
  • کد خبر : 37175
  • تئاتر
  • چاپ خبر : “بازرس هاند واقعی”؛ سرشار از نشانه و مفاهیم است

شهاب بهرامی کارگردان نمایش”بازرس هاند واقعی” گفت: تام استوپارد نمایشنامه را رئال نوشته شده است اما در فضای اجرایی متن را به سمت فضای گروتسک هدایت کردیم. نمایش “بازرس هاند واقعی” اثر تام استوپارد با ترجمه امیر امجد و به کارگردانی شهاب بهرامی از ۱۹ خردادماه ساعت ۲۱ در سالن شماره یک خانه نمایش مهرگان […]

شهاب بهرامی کارگردان نمایش”بازرس هاند واقعی” گفت: تام استوپارد نمایشنامه را رئال نوشته شده است اما در فضای اجرایی متن را به سمت فضای گروتسک هدایت کردیم.

نمایش “بازرس هاند واقعی” اثر تام استوپارد با ترجمه امیر امجد و به کارگردانی شهاب بهرامی از ۱۹ خردادماه ساعت ۲۱ در سالن شماره یک خانه نمایش مهرگان روی صحنه رفته است که  در این اثر نمایشی سعید عظیمی، شهاب بهرامی، علی امیرخلیلی، احسان خان‌محمدی، الهام قاسمیان، سوزان صفانی و کیانوش جواد اسلامی به ایفای نقش می پردازند.

شهاب بهرامی درباره انتخاب این نمایشنامه به منظور اجرا گفت: این اثر نمایشی از تام استوپارد پر از نشانه و غلیظ از مفاهیم است و به نوع زندگی و رفتارهای ما مربوط است و از این رو برایم جذاب بود و تصمیم به اجرای آن گرفتم.

او در ادامه درباره موضوع و مضمون این اثر خاطرنشان کرد: در این اثر نمایشی یک داستان جنایی به هجو کشیده شده و در آخر نیز معمایی کشف و حل می‌شود. بزرگترین توهم انسان، توهم بیگناهی‌ست و این توهمات انسان را به سمت پوچی می‌کشاند. این نمایش داستان دو منتقد نمایشی است که در حال نقد اثر نمایشی هستند و در لابه‌لای آن در مورد خود و دو منتقد دیگر نیز حرف می‌زنند. آن‌ها درحالی این نمایش و نمایش‌های دیگر را نقد می‌کنند که خودشان دچار مشکل یا به عبارتی بیماری هستند.

این کارگردان تئاتر با بیان اینکه فضا و سبک اجرایی نمایش “بازرس هاند واقعی” ابزورد و سورئال است، عنوان کرد: نمایشنامه رئال نوشته شده اما من به همراه مجید باباخانلو متن رو به سمت فضای گروتسک هدایت کردیم. در این نمایش هر یک از کاراکترها دچار مشکل یا گناهی هستند که بعضی از آنها با هم وجه اشتراک دارند.

او در ادامه اضافه کرد: ما حدود ۷ ماه تمرین کردیم و در این بازه زمانی برای ۲ نقش تعداد زیادی بازیگر را به دلایل مختلف تغییر دادیم. از ۳ بازیگر نمایش؛ کیانوش جواد اسلامی، علی امیرخلیلی و الهام قاسمیان تشکر می‌کنم که از ابتدا در کنار من بودند.

بهرامی درباره طراحی صحنه این نمایش یادآور شد: در اجرای این کار مخاطب با مغز انسان مواجه خواهد شد. تماشاگر با دکور و صحنه‌ای روبرو می‌شود که قطعاً او را به فکر فرو خواهد برد. طراحی صحنه فضای متوهمی دارد که سعی داشتیم با دیدن این نمایش مخاطب اندکی تامل و تعمق کند.

او درباره موسیقی نمایش “بازرس هاند واقعی” گفت: موسیقی، دکور، نور و گریم همگی در کنار هم به فضای متوهم کار کمک می‌کنند. جز موسیقی ابتدایی و انتهایی باقی موسیقی‌های نمایش به صورت افکتیو ساخته شده است.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: تهیه‌کننده: پگاه احمدی‌زاده، دستیار کارگردان: مجید باباخانلو، منشی صحنه: آلاء ناصرالدینی، آهنگساز: بهنود صداقت کیش، طراح گریم: سپهر بهرامیان، مجری گریم::منصوره محمدی و سید علی موسوی، دوخت لباس: نیلوفر مرادی، گرافیست: مجید باباخانلو، ساخت تیزر و عکاس: ارسلان امانتی، تدوین تیزر: حسین صمیمی، دستیار نور: میلاد الهی، طراح نور: حمید سلامی و شهاب بهرامی، صداگذاری: زینب محمودی، روابط عمومی و تبلیغات: افشین حیدری.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار