رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 9 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April
  • پنجشنبه 23 خرداد 1398 - 21:31
  • کد خبر : 37178
  • تئاتر
  • چاپ خبر : پگاه احمدی زاده: جذب مخاطب به نمایش بیشتر از برگشت سرمایه برایم مهم است

تحصیل کرده  حقوق خصوصی در مقطع ارشد است و بر خلاف خانواده اش که همیشه از تحصیل وی در رشته تئاتر استقبال نمی کردند اما بالاخره به این مسیر کشیده شد و به آرزوی دوران کودکی خود که تهیه کنندگی مستقل نمایش بود با نمایش “بازرس هاند واقعی” جامه عمل پوشاند. پگاه احمدی زاده این […]

تحصیل کرده  حقوق خصوصی در مقطع ارشد است و بر خلاف خانواده اش که همیشه از تحصیل وی در رشته تئاتر استقبال نمی کردند اما بالاخره به این مسیر کشیده شد و به آرزوی دوران کودکی خود که تهیه کنندگی مستقل نمایش بود با نمایش “بازرس هاند واقعی” جامه عمل پوشاند. پگاه احمدی زاده این روزها، این نمایش را در تماشاخانه مهرگان به روی صحنه برده است و به گفتۀ خودش ترجیح داده که به جای ورود در عرصه های دیگر، سرمایه خودش را در حوزه تئاتر وارد کند.

در ادامه گفت و گو با این تهیه کننده جوان تئاتر را می خوانیم:

از وی علت حضورش در تئاتر را با وجود اقتصاد ضعیف هنر و بویژه این رشته هنری جویا شدم که در جواب این طور گفت: شروع من در تئاتر از کلاس های فن بیان بود و بعد از آن که در مسیر هنر تئاتر روز به روز غرق شدم و در نمایش های مختلف به عنوان مخاطب حاضر شدم، همیشه دغدغه داشتم که خودم روزی بتوانم کار مستقلی را که از نظر موضوعی باب میلم است به روی صحنه ببرم و شروع این کار از مرداد ماه ۹۷ و طی جلساتی که با شهاب بهرامی کارگردان کار داشتم، آغاز شد و با خواندن متن نمایش بازرس هاند واقعی نوشته تام استوپارد به این نتیجه رسیدم که پتانسیل جذب مخاطب را دارد و به شخصه خودم هم ارتباط های خوبی با آن گرفتم و با دارماتوژه کردن آن سعی کردیم تا قصه نمایشنامه برای مخاطب قابل فهم شود.

تهیه کننده تئاتر “بازرس هاند واقعی” به تمرین های چند ماهه این کار از مهر ۹۷ اشاره کرد و از کمبود بودجه و نبود اسپانسر گلایه کرد و گفت: در این مسیر با خیلی از سازمان های مردم نهاد صحبت شد و حتی قول مساعدت کمک هایی هم داده شد اما وقتی به مرحلۀ اجرا که رسید تقریباً همه شانه خالی می کردند و در آخر هم به این نتیجه رسیدم که در این مسیر جز خودم نباید روی هیچ شخص و ارگانی دیگر حساب باز کنم.

از وی در مورد کار کردن و ریسک سرمایه گذاری بر روی  کارگردانی که اولین تجربه حضورش را در این عرصه تجربه می کند، پرسیدم و بیان داشت: همین طور که من سرمایه خودم را در کار هنر وارد می کنم او هم به فردی احتیاج دارد که از او حمایت شود. شهاب بهرامی خلاقیت و ایده داشت و فکر می کنم اگر در این مسیر محکم گام بر دارد ، آینده روشنی را از او متصور هستیم. افرادی مثل او نیز بسیار هستند که احتیاج به حمایت دارند تا رشد کنند و اگر قرار باشد که مثل خیلی از مسئولان فقط شعار بدهیم که حامی جوانان هستیم و در مقام عمل هیچ قدمی بر نداریم ره به جایی نمی بریم.

احمدی زاده بیشتر از برگشت سرمایه به فکر جذب شدن مخاطب به متن و بازی بازیگران است که دغدغه اصلی اش به شمار می آید و اظهار کرد: بارها شده به دیدن نمایش هایی رفتم که بعد از اتمام آن تأسف خوردم که چرا وقت و هزینه خود را صرف دیدن آن کردم در حالی که بعضی از آن کارها حتی از سلبریتی ها هم بهره می بردند اما بعضی وقت ها کارهایی را با حضور بازیگران جوان و گمنام می بینم که آدمی را به وجد می آورد. به شخصه چون خودم مخاطب تئاتر هستم، دوست دارم که کار خوب را روی صحنه ببرم. البته از همین جا هم از مردم تقاضا دارم از هنرمندان جوان خودشان حمایت کنند چون که هزینه هایی مثل نور، دکور، دستمزدهای عوامل و … هزینه های زیادی را دارد و تهیه کننده های که بدون اسپانسر ورود می کنند به فکر برگشت سرمایه خود هم هستند و باید مردم با خرید بلیط حمایت خود را از هنرمندان دریغ نکنند.

این تهیه کننده جوان به تغییر نگرش مردم عادی و انتظاراتی که از تماشای تئاتر با قیمت های بسیار پایین تر دارند اشاره کرد و بیان داشت: نمی دانم چرا فکر می کنیم کسانی که در هنر و بویژه تئاتر هستند، هزینه ندارند و انگار در این جامعه زندگی نمی کنند. چطور می شود سیب زمینی و پیاز را با قیمت های گران بخریم ولی وقتی می خواهیم  قیمت های بلیط تئاتر را افزایش دهیم مردم با گاردی نسبت به آن روبرو می شوند. مگر هزینه های سرسام آوری که برای تولید یک نمایش می شود را کسی اعتراض کرده چرا گران شده است که ما بخواهیم قیمت های پایین تری برای بلیط فروشی آن در نظر بگیریم. البته با همه این مشکلات چون که بخشی عظیمی از مخاطب تئاتر را دانشجویان تشکیل می دهند، سعی کردیم تا در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه تخفیف ۵۰ درصدی را برای دانشجویان و همچنین برای عموم هم تخفیف هایی را در انتخاب جایگاه قائل شویم که امیدوارم با حضور خود رونقی دوباره به تئاتر و انگیزه ای مضاعف تر به گروه جوان نمایش “بازرس هاند واقعی” بدهند.

گفتنی است؛ مخاطبان برای تماشای این نمایش می توانند با خرید اینترنتی بلیط از سایت تیوال به تماشاخانه مهرگان به نشانی خیابان انقلاب نرسیده به پل کالج ،خیابان خارک، بن بست اول مراجعه نمایند. این نمایش از تاریخ ۱۹ تا ۲۹ خرداد از ساعت ۲۱ و به مدت ۶۰ دقیقه پذیرای مخاطبان است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار