رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • چهارشنبه 12 تیر 1398 - 13:58
  • کد خبر : 37633
  • تئاتر
  • چاپ خبر : روایتی از صورت های گم شده در «تابلوی چهارم»

به گزارش سینماخانه؛ نمایش “تابلوی چهارم” نوشته “شهاب مهربان” و به کارگردانی “شقایق پارسایی” در سالن کوچک تالار مولوی به روی صحنه رفته است. شقایق پارسایی که اولین تجربه کارگردانی خود را پشت سر میگذارد در رابطه با مراحل شکل گیری این نمایش گفت: “من طرحی مد نظرم بود که تقریبا به مدت یکسال در […]

به گزارش سینماخانه؛ نمایش “تابلوی چهارم” نوشته “شهاب مهربان” و به کارگردانی “شقایق پارسایی” در سالن کوچک تالار مولوی به روی صحنه رفته است.

شقایق پارسایی که اولین تجربه کارگردانی خود را پشت سر میگذارد در رابطه با مراحل شکل گیری این نمایش گفت: “من طرحی مد نظرم بود که تقریبا به مدت یکسال در مورد آن طرح تحقیق میکردم و در این تحقیقات به بیمارستان ها و مراکز درمانی سر میزدم در همین حین هم از آدم های واقعی تابلوهایی میکشیدم. برای نوشتن این طرح با نویسندگان زیادی حرف که هیچکدام به نتیجه دلخواه من نرسید تا از طریق یکی از دوستانم با آقای شهاب مهربان آشنا شدم و در همان جلسه اولی که داشتیم به همان نتیجه مطلوب من رسیدیم و نوشتن نمایشنامه را شروع کردیم. آقای مهربان نویسنده فوق العاده ای هستند که طرح من را تبدیل به نمایشنامه کردند.”

وی در ادامه اضافه کرد: “بعد از نگارش نمایشنامه ما وارد نوبت اجرا در تالار مولوی شدیم چون ترجیح من برای اجرا در یک سالن دولتی بود. بعد به مرحله انتخاب بازیگر رسیدیم. من از قبل هیچکدام از بازیگرانم را نمیشناختم و آنها به من اعتماد کردند و بازی در این نمایش را قبول کردند و بعد از ۳ ماه تمرین نتیجه این نمایشی است که الان در حال اجرا میباشد.”

نمایش “تابلوی چهارم” نمایشی مونولوگ است از نگاه سه شخصیت مختلف که همگی به نوعی دچار گم شدن شخصیتی شده اند که در نمایش با عنوان گم شدن صورت بیان میشود.

پارسایی در مورد نمایش اینگونه توضیح داد: “من نظرم این است که نمایش مونولوگ تافته جدا بافته ای از نمایش های دیالوگ محور نیست. یعنی نمایش مونولوگی که روی آن کار شود، با یک سری چیزها ترکیب شود، اکت به آن اضافه شود و بازیگر بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند واقعا جذابیتی کمتر از نمایش دیالوگ محور و داستانی ندارد. سعی من هم در این نمایش بر همین بوده است و تا به امروز اکثر تماشاگرانی که از کار ما دیدن کردند گفته اند که تحت تاثیر هر کدام از شخصیت های نمایش قرار گرفته اند.”

وی افزود: “من میخواستم که در نمایش طنز تلخی هم وجود داشته باشد که تماشاگر در حین دیدن نمایش زمانهایی بخندد و شوکه شود و حتی بعضی زمان ها ناراحت شود و با شخصیت ها همذات پنداری بکند که فکر میکنم به این خواسته خودم رسیده ام. در کل هدف اصلی من برای اجرای این نمایش نشان دادن هویت های مختلف اشخاص بود و این که یک انسان چند هویت و شخصیت دارد و به دلیل نداشتن شناخت کامل از خودش دچار رنج و عذاب میشود.”

در این نمایش داود ونداده، ایلیار مومن و امیر کامران هنرنمایی میکنند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: طراح پوستر: آرمان کوچکی، طراح تیزر و عکاس: رضا علوی، طراح صحنه، نور، لباس: زهرا صارمی، موسیقی: شیوا منصوری، دستیار کارگردان: ماهک امامی، مهدی مهدوی

نمایش “تابلوی چهارم” تا ۲۰ تیر ساعت ۱۹:۳۰ در سالن کوچک تالار مولوی اجرا میشود.

سینماخانه/ خبرنگار: فرشید حاجیان

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار