رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

میلاد نسیم سبحان نویسنده، تهیه کننده و کارگران فیلم کوتاه (اون مثل من) در مصاحبه اختصاصی با سینماخانه به شرح این فیلم پرداخت و عنوان کرد: داستان این فیلم در رابطه با کارکنان آرایشگاه زنانه ای است که سعی دارند اطلاعات یکی از مشتریان را از زنی مذهبی و ناشناس که سرزده به آنجا آمده […]

میلاد نسیم سبحان نویسنده، تهیه کننده و کارگران فیلم کوتاه (اون مثل من) در مصاحبه اختصاصی با سینماخانه به شرح این فیلم پرداخت و عنوان کرد: داستان این فیلم در رابطه با کارکنان آرایشگاه زنانه ای است که سعی دارند اطلاعات یکی از مشتریان را از زنی مذهبی و ناشناس که سرزده به آنجا آمده مخفی نگه دارند. اما در آخر متوجه موضوع مهم‌تری در رابطه با زن مذهبی و مشتری شان می شوند.

انگیزه وی از ساخت این فیلم  نشان دادن رابطه زنان با خودشان در جامعه ایران بود این که شکاف بین دو تفکر زنانه چگونه در نقطه ای به هم وصل می شود و این که بر خلاف موج فمنیستی که در جامعه ایران در حال شکل گیری است کمی خلاف جهت حرکت کرد تا برخی مشکلات و معضلات جامعه زنان را به تصویر کشید.

نسیم سبحان افزود: فیلمنامه این اثر با دقت و وسواس خیلی زیادی نوشته شده است و حدود شش ماه وقت صرف نگارش و بازنویسی های متعدد آن شد. هر بار که نسخه ای جدید به نگارش در می آمد برای فردی معتمد، کاربلد و دست به قلم ارسال می کردم تا نظر او را بدانم و این موضوع به شدت در روند درست نگارش شدن آن کمک کرد. مطمئن هستم این فیلم برای مخاطب جذابیت خود را به همراه داشته باشد.

وی از مشکلات ساخت این فیلم سخن به میان آورد و گفت: فیلم در رابطه با جامعه زنان بود و من یک مرد بودم و اینکه بتوانم روابط خصوصی زنان را در یک آرایشگاه زنانه به تصویر بکشم کاری بسیار طاقت فرسا بود. اما به سرعت مشکل حل شد و به کمک همسرم بود که برای مدتی شغل آرایشگری زنانه را به عهده گرفت و من توانستم روابط میان زنان را تجزیه و تحلیل کنم. نکته جالب ماجرا آنجا است که در حال حاضر همسرم به این شغل علاقمند شده است و به این کار ادامه می دهد.

کارگردان این فیلم در ادامه افزود: در زمان فیلمبرداری تجربه تدوین همزمان را پشت سر گذاشتم که بسیار جذاب بود و باعث بهتر شدن فیلم شد. موسیقی آن قبل از ساخت انجام شده است و در ادامه اصلاح رنگ و نور را پشت سر گذاشت تا برای رونمایی و اکران آماده شود.

عواملی که در فیلم (اون مثل من) نقش داشتند به ترتیب: نویسنده، تهیه کننده و کارگران: میلاد نسیم سبحان، مدیر فیلمبرداری: علی آقایی، مشاور فیلمنامه: سارا داوده، بازیگران: سمیرا سرچاهی، پرنیان مختاری، فاطمه عبدالهی، فریده خادم الحسینی و سپیده آماده، دستیار و برنامه ریز: امید علیزاده، دستیار دو: علی شاهینی، بازیگردان: عماد رجبلو، منشی صحنه: سمیرا کامرانی، صدابردار: ماهان جعفرزاده، طراح گریم: علی شفیعی ثابت، اجرای گریم: سارا داوده، گروه صحنه و لباس: ستاره رضایی و سروش امتیاز، عکاس: مریم اصحابی و زهرا نیک نظر، مدیر تولید: آرش محمدیان

میلاد نسیم سبحان کارگردان فیلم کوتاه جابجا بود که در هفت جشنواره بین المللی در کشورهایی نظیر مراکش، فرانسه، استرالیا، فیلیپین، چین ، آمریکا و هندوستان به نمایش در آمد و در استرالیا کاندید بهترین فیلم ماه شد.

سینماخانه / خبرنگار: پیام احمدی کاشانی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار