رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 20 خبر


  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 24 April
  • دوشنبه 31 تیر 1398 - 07:58
  • کد خبر : 38039
  • تئاتر
  • چاپ خبر : عبدالحسینی، “نفرینیان” را در اتریش به روی صحنه می برد

به گزارش سینما خانه به نقل از روابط عمومی تئاتر بروت اتریش حمید عبدالحسینی تازه ترین اثر نمایشی خود با عنوان “نفرینیان ” را سال ۱۳۹۹ (۲۰۲۰) در کشور اتریش به روی صحنه خواهد آورد. بنابر توافقات صورت گرفته این اثر که به عنوان محصول مشترک ایران و اتریش و با حمایت محفل ادبی ققنوس […]

به گزارش سینما خانه به نقل از روابط عمومی تئاتر بروت اتریش حمید عبدالحسینی تازه ترین اثر نمایشی خود با عنوان “نفرینیان ” را سال ۱۳۹۹ (۲۰۲۰) در کشور اتریش به روی صحنه خواهد آورد.

بنابر توافقات صورت گرفته این اثر که به عنوان محصول مشترک ایران و اتریش و با حمایت محفل ادبی ققنوس انگلستان تولید می شود در تئاتر بروت (brut) به اجرا در می آید.

عبدالحسینی این روزها درحال نگارش مراحل پایانی نمایشنامه “نفرینیان” است که دنباله ای است برنمایش “نفرین” که نخستین بار در جریان سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به صحنه رفت.

حمید عبدالحسینی چندی پیش به دعوت محفل ادبی ققنوس، کارگاهی یک روزه را در شهر وین اتریش با محوریت بیان تجربیات اش از نگارش نمایشنامه برگزار کرد که با استقبال خوب مخاطبین همراه بود .

درنمایش “نفرینیان” که با یک ساختار اجرایی بدیع (تلفیقی از فیلم _ تئاتر) با ادبیاتی خاص و درقالب دوزبانه در ایران و اتریش مراحل آماده سازی را پشت سرخواهد گذاشت، علاوه بر شخصیت زن محوری نمایش از گروه بازی سازان باتعداد  بالغ بر۲۰ نفر که ترکیبی از نفرات ایرانی و خارجی را در برمی گیرد بهره گرفته خواهد شد که بزودی و با اعلام یک فراخوان عمومی براساس چند برابر ظرفیت از میان افراد علاقمند انتخاب می گردند تا در طی تمریناتی که حدود ۱۰ ماه به طول می انجامد تعداد اشخاص مورد نظر انتخاب گردند.

گفتنی است عبدالحسینی درصدد است تا درصورت مهیا شدن شرایط، نمایش “نفرین” را هم  علاوه بر ایران به عنوان پیش درآمد “نفرینیان” برای چندین شب در تئاتر brut آماده اجرا نماید. وی درنظر دارد درصورت امکان از بازیگرانی نام آشنا به سبب حضور دراین پروژه ها دعوت به همکاری نماید.

در کارنامه هنری  حمید عبدالحسینی نویسندگی و کارگردانی نمایشهایی همچون: جای خالی، حلقه ی مفقوده، خلسه، توهمه چیزرا خراب کردی، مینی مالیست ها، یک اتفاق کوچک، نفرین، واعتراف ها و دروغ ها و … ونیز ساخت فیلم های کوتاه و مستندی نظیر:کات، گلوله های وهم،  پایان، بدل، نبودن، رفتن ، کاپوچینو، عبور، بازی، خبرنگار، آقای عباسی  و… به چشم می خورد. وی از چندی پیش ساخت پروژه سینمایی “پیش از آنکه بگویم خداحافظ” رانیز درقالب هنروتجربه آغاز کرده که هم اکنون درپایان راه فیلمبرداری قرار دارد .

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار