تئاتر
کد خبر : 38863
پنجشنبه - 7 شهریور 1398 - 13:07

خوانش «مهمانسرای دو دنیا» در تماشاخانه دیوار چهارم

زندگی یک هدیه است‌ این را همه می دانیم اما چقدر قدرش را می دانیم؟
به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی، نمایشنامه خوانی «مهمانسرای دو دنیا» به کارگردانی پریسا مهدوی با رویکرد روانشناسی شخصیت ۳۰ شهریور ماه ۱۳۹۸ اجرا خواهد شد.
مهمان‌سرای دو دنیا درباره زندگی،عشق و مرگ است.
شخصیت اصلی نمایش وارد دنیایی مبهم و مه‌آلود و خالی از ابزارها می‌شود و نخستین کلامی که بر زبان می آورد، این است: «من کجام؟»
و همه ی ما در واقع باید به این سوال پاسخ دهیم.
در واقع زندگی و ماجراهای آن، محمل چالش‌های فکری میان این شخصیت‌ها است. به‌گونه‌ای که منطق نمایش پس از روایت زندگی و نوع رفتار آنها در دنیا و براساس همین پیش‌زمینه‌ها به توجیه و طراحی دیدگاه‌های شخصیت‌ها درباره شرایط دو دنیا و اعتقاداتشان درباره مرگ و جهان پس از زندگی می‌پردازد و در نهایت با تحلیل روانشناسی با شخصیت های این کتاب و آدم های اطراف ما و مهم تر از همه خودمان آشنا خواهیم شد.

موضوع مرگ و دنیای پس از آن، با اینکه بارها دستمایه کتاب ها، فیلم ها، پژوهش ها و آثار زیادی بوده؛ اما همچنان به عنوان یک معمای لاینحل باقی مانده و کتابی که در قالبی روایی به آن بپردازد و در نهایت عشق را پیروز میدان آن کند، حتما جذابیت های زیادی خواهد داشت که همه اینها در کتاب «مهمانسرای دو دنیا» گرد آمده است.

سنت زیبای نمایشنامه خوانی باعث می‌شود که ما کتابی را با نهایت جذابیت بشنویم و در یک ساعت به پایان برسانیم.

نمایشنامه «مهمانسرای دو دنیا» ۳۰ام شهریور ماه ۱۳۹۸ به تهیه کنندگی و کارگردانی: پریسا مهدوی، تحلیل روانشناسی: مژگان مهدوی و خوانش: محمود ایزدی، محمد معصومی، مهدی خلیلی، ژوپین شهیدی، فرزانه میرزائی، پریسا مهدوی و افسانه حسین نیا در تماشاخانه دیوار چهارم اجرا خواهد شد.