رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

مدیر پردیس سینمایی «آزادی» با اشاره به اینکه اکران دو فیلم «روز واقعه» و «پرواز در شب» به مدت ۲ هفته در این پردیس ادامه خواهد داشت، از راه‌اندازی «باشگاه تخصصی فیلم» در این سینما خبر داد. سجاد نوروزی مدیر پردیس سینمایی «آزادی» درباره اکران مجدد ۲ فیلم عاشورایی «روز واقعه» به کارگردانی شهرام اسدی و […]

مدیر پردیس سینمایی «آزادی» با اشاره به اینکه اکران دو فیلم «روز واقعه» و «پرواز در شب» به مدت ۲ هفته در این پردیس ادامه خواهد داشت، از راه‌اندازی «باشگاه تخصصی فیلم» در این سینما خبر داد.

سجاد نوروزی مدیر پردیس سینمایی «آزادی» درباره اکران مجدد ۲ فیلم عاشورایی «روز واقعه» به کارگردانی شهرام اسدی و «پرواز در شب» به کارگردانی زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور در این سینما گفت: با شروع ماه محرم، تصمیم گرفته شد تا این ۲ اثر سینمایی که مضمونی عاشورایی دارد، به صورت تک سانس هر شب ساعت ۲۲:۳۰ به مدت ۲ هفته در این پردیس نمایش داده شود.

وی بیان کرد: هرچند در دهه اول محرم بین ۷۰ تا ۸۰ درصد از مخاطبان سینما کاسته می‌شود، اما استقبال از این ۲ اثر سینمایی خوب بود. هر ۲ فیلم از نظر فنی کاملا متحول شده و نسخه دی‌سی‌پی آن در سینما نمایش داده می‌شود. البته بنیاد سینمایی فارابی برای آماده کردن نسخه‌های مورد نظر تلاش بسیاری کرد.

این مدیر سینمایی درباره اطلاع‌رسانی مناسب برای اکران این فیلم‌ها توضیح داد: ۲ تیزر جدید برای این فیلم‌ها ساخته شد و در فضای مجازی منتشر شد تا مخاطبان و علاقه‌مندان به این نوع از سینما از اکران آن آگاه شوند.

وی درباره انتخاب این ۲ اثر سینمایی برای اکران در محرم بیان کرد: در واقع می‌توان گفت تنها همین ۲ فیلم هستند که در سینمای ایران با مضمون عاشورایی ساخته شده‌اند و اثر دیگری وجود نداشت که بخواهیم آن را در سینما نمایش دهیم.

نوروزی گفت: در نظر داریم تا در پردیس سینمایی آزادی «باشگاه تخصصی فیلم» را بدون اینکه خللی به ظرفیت اکران فیلم‌های روز وارد شود، ایجاد کنیم، به این معنا که اکران فیلم‌های روز روند عادی خود را طی می‌کند و در کنار آن در نظر داریم آثار خارجی روز و کلاسیک و آثار ایرانی در دهه ۶۰ و ۷۰ و آثار کلاسیک ایرانی قبل از انقلاب را نمایش دهیم.

وی ادامه داد: این برنامه بی‌شک با مرور زمان و تا پایان سال در پردیس سینمایی آزادی اجرا می‌شود، البته ما به دنبال کار شتاب‌زده نیستیم و می‌خواهیم با برنامه‌ریزی مناسب این کار را انجام دهیم.

مدیر پردیس سینمایی آزادی در پایان گفت: نمایش «روز واقعه» و «پرواز در شب» بخشی از این برنامه است و ادامه این طرح به زودی انجام خواهد شد. در این زمینه با نهادهای مرتبط همکاری لازم را انجام می‌دهیم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار