تئاتر
کد خبر : 39205
شنبه - 23 شهریور 1398 - 08:25

آغاز فعالیت تماشاخانه‌ها بعد از تعطیلات ایام محرم

تماشاخانه‌ها بعد از یک هفته تعطیلی به مناسبت ایام شهادت امام حسین (ع) و یارانش، بار دیگر فعالیت خود را از سر می‌گیرند.

تماشاخانه‌های تهران که در سومین هفته از شهریورماه به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم و شهادت اباعبدالله الحسین و یاران باوفای ایشان تعطیل بودند، در آخرین هفته تابستان بار دیگر فعالیت خود را از سر می‌گیرند. برنامه های اجرای تئاتر از ۲۳ تا ۲۹ شهریورماه به شرح ذیل است:

نمایش هایی که به صحنه اضافه می شوند

– نمایش هر کسی یا روز میمیرد یا شب، من شبانه روز به نویسندگی، طراحی و کارگردانی سجاد افشاریان از ۲۴ شهریورماه هر شب ساعت ۱۹ در پردیس تئاتر شهرزاد میزبان مخاطبان خواهد شد.

– نمایش عمل به کارگردانی شکوفه طاهری و نویسندگی مهدی اسدزاده از ۲۴ شهریورماه تا ۱۵ مهرماه هر شب ساعت ۲۱:۳۰ به مدت ۷۵ دقیقه در عمارت نوفل‌لوشاتو به صحنه خواهد رفت.

– نمایش ۱۴۳۸ هـ . شـ به نویسندگی و کارگردانی پدرام پرنیان فر از ۲۴ شهریورماه تا ۵ مهرماه هر شب ساعت ۱۸:۴۵ به مدت ۸۵ دقیقه در تماشاخانه شانو اجرا خواهد داشت.

– نمایش امشب اینجا به نویسندگی و کارگردانی مژگان خالقی از ۲۴ شهریورماه تا ۵ مهرماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۵۵ دقیقه در سالن استاد سمندریان ایرانشهر میزبان مخاطبان خواهد شد.

– نمایش خاندان چن چی نوشته آنتونن آرتو و پرسی بیشی شلی و به کارگردانی امین سعدی از ۲۴ شهریورماه تا ۲۳ مهرماه هر شب ساعت ۱۸ به مدت ۶۰ دقیقه در عمارت نوفل‌لوشاتو به صحنه خواهد رفت.

– نمایش میمون به نویسندگی و کارگردانی وحید رهجوی و حسین ملکی از ۲۴ شهریورماه تا ۱۰ مهرماه هر شب ساعت ۲۰ به مدت ۶۰ دقیقه در تالار مولوی اجرا خواهد داشت.

– نمایش شاتر شیطان به نویسندگی و کارگردانی مریم برزگر از ۲۴ شهریورماه تا ۱۵ مهرماه هر شب ساعت ۱۹:۴۵ به مدت ۶۰ دقیقه در عمارت نوفل‌لوشاتو میزبان مخاطبان خواهد شد.

– نمایش فولاد هرگز زنگ نمی‌زند به کارگردانی شیوا دیناروند و نویسندگی سیروس همتی از ۲۴ شهریورماه تا ۱۷ مهرماه هر شب ساعت ۱۸:۱۵ به مدت ۴۵ دقیقه در عمارت نوفل‌لوشاتو به صحنه خواهد رفت.

– نمایش فقط چهل روزه بودم به نویسندگی مسعود هاشمی نژاد و کارگردانی مسعود طیبی از ۲۴ شهریورماه تا ۱۸ مهرماه هر شب ساعت ۱۸:۳۰ به مدت ۴۵ دقیقه در تئاتر هامون اجرا خواهد داشت.

– نمایش هر آنچه که دوست داری از دست خواهی داد به نویسندگی و کارگردانی وحید منتظری از ۲۵ شهریورماه تا ۱۶ مهرماه هر شب ساعت ۱۹:۲۰ به مدت ۶۰ دقیقه در تئاتر هامون میزبان مخاطبان خواهد شد.

– نمایش خلود به نویسندگی و کارگردانی مریم شعبانی از ۲۵ شهریورماه تا ۱۴ مهرماه هر شب ساعت ۱۶:۳۰ به مدت ۹۰ دقیقه در مجموعه فرهنگی سرچشمه به صحنه خواهد رفت.

– نمایش مشق شب به نویسندگی و کارگردانی امیر نجفی از ۲۵ شهریور تا ۲۲ مهرماه هر شب ساعت ۱۹ به مدت ۶۵ دقیقه در سالن اصلی تالار مولوی اجرا خواهد داشت.

– نمایش پنجاه پنجاه به کارگردانی مرتضی اسماعیل کاشی و نویسندگی هاله مشتاقی نیا و مرتضی اسماعیل کاشی (با نگاهی به نمایشنامه خودی و غیر خودی نوشته برتولت برشت به ترجمه کمال الدین شفیعی) از ۲۷ شهریور تا ۳۰ مهرماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۷۵ دقیقه در تماشاخانه هیلاج میزبان مخاطبان خواهد شد.

– نمایش خواستگاری به زبان انگلیسی نوشته آنتوان چخوف و به کارگردانی ثمین اکبری از ۲۷ تا ۲۹ شهریورماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۴۰ دقیقه در سالن مستطیل به صحنه خواهد رفت.

– نمایش دو در شصت (۲ در ۶۰) به نویسندگی و کارگردانی شیرین سرشومی و فریا امام از ۲۲ تا ۳۱ شهریورماه هر شب ساعت ۲۱ در خانه نمایش مهرگان اجرا خواهد داشت.

– نمایش وقتی کبوترها ناپدید شدند نوشته سُفی اکسانن و به کارگردانی هستی حسینی از ۲۲ شهریورماه تا ۱۹ مهرماه هر شب ساعت ۲۱ به مدت ۹۰ دقیقه در تئاتر مستقل تهران میزبان مخاطبان خواهد شد.

– نمایش شک به نویسندگی و کارگردانی مهدی کوشکی از ۲۲ شهریورماه تا ۱۰ مهرماه هر شب ساعت ۱۸:۳۰ به مدت ۱۰۰ دقیقه در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه خواهد رفت.

– نمایش آل زا به کارگردانی محمدرضا آگاه برداشتی آزاد از نمایشنامه آلزایمر نوشته یوسف میرزایی از ۲۴ شهریورماه هر شب ساعت ۱۹:۱۵ در پردیس تئاتر  شهرز اد اجرا خواهد داشت.

نمایش‌هایی که صحنه را ترک می‌کنند

– نمایش حکم مرگ به سبک ارمنی ها نوشته پرچ زیتونتسیان و به کارگردانی نادر نادرپور تا ۲۴ شهریورماه ساعت ۲۱ به مدت ۷۵ دقیقه در تالار حافظ اجرا می‌شود.

– نمایش شب به خیر مادر نوشته مارشا نورمن و به کارگردانی فرید سلیمانی تا ۲۶ شهریورماه هر شب ساعت ۱۸:۱۵ به مدت ۶۰ دقیقه در مجموعه تئاتر دیوار چهارم به صحنه می‌رود.

– نمایش یک صحنه برای یک نفر نوشته پیر ژان به کارگردانی محمود مجیدی تا ۲۹ شهریورماه هر شب در دو نوبت ۱۹ و ۲۱ به مدت ۶۰ دقیقه در خانه نمایش مهرگان به نمایش در می‌آید.

نمایش‌هایی که به اجرای خود ادامه می‌دهند

– نمایش امروز، روز خوبیست برای مردن به کارگردانی کمال هاشمی و نویسندگی جمال هاشمی، کمال هاشمی و سارا سجادی تا ۳۰ شهریورماه هر شب ساعت ۲۱:۱۵ به مدت ۶۰ دقیقه در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود.

– نمایش گرگ ها به کارگردانی دانیال خجسته و نویسندگی سارا دِلَپ تا ۳۰ شهریورماه هر شب ساعت ۱۸ به مدت ۱۰۰ دقیقه در تالار حافظ به دو زبان فارسی و انگلیسی به صحنه می‌رود که روزهای یکشنبه و دوشنبه اجرا به زبان انگلیسی و مابقی روزها فارسی است.

– نمایش غروب روزهای آخر پاییز نوشته فریدیش دورنمانت و به کارگردانی اکبر حسنی تا ۳۱ شهریورماه هر شب ساعت ۲۱:۱۵ به مدت ۶۰ دقیقه در مجموعه تئاتر دیوار چهارم به نمایش در می‌آید.

– نمایش کریملوژی به نویسندگی مهران رنجبر و به کارگردانی رضا بهرامی تا ۵ مهرماه هر شب ساعت ۲۰:۳۰ در سالن سایه تئاترشهر اجرا می‌شود.

– نمایش ستاره شناس نوشته دیدیه ‌ون کولارت و به کارگردانی اصغر نوری تا ۵ مهرماه هر شب ساعت ۱۸:۳۰ به مدت ۷۰ دقیقه در سالن سایه تئاترشهر به صحنه می‌رود.

– نمایش پاتریک کلایورت به کارگردانی سحر پرتوی کیان و نویسندگی احسان ناجی و علی رضا قاسمی تا ۸ مهرماه هر شب ساعت ۲۰ فرهنگسرای نیاوران به نمایش در می‌آید.

– نمایش پس از برخورد جسم سخت به سر به نویسندگی و کارگردانی سجاد داغستانی تا ۸ مهرماه هر شب ساعت ۲۰:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه در تماشاخانه آژمان اجرا می‌شود.

– نمایش آواز قو نوشته آنتون چخوف و به کارگردانی پریزاد سیف تا ۱۳ مهرماه هر شب ساعت ۲۱ به مدت ۷۰ دقیقه در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود.

– نمایش آرش به نویسندگی و کارگردانی گلچهره دامغانی تا ۱۵ مهرماه هر شب ساعت ۱۷:۳۰ به مدت ۷۵ دقیقه در سالن چهارسو تئاترشهر به نمایش در می‌آید.

– نمایش رگ به کارگردانی ایوب آقاخانی و نویسندگی ایوب آقاخانی، فرهاد امینی و ویدا دانشمند تا ۱۹ مهرماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۸۰ دقیقه در سالن چهارسو تئاترشهر اجرا می‌شود.

منبع: ایرنا