رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

حامد قربانی نویسنده سریال «آیت‌الله طالقانی» درباره پژوهش‌های مرتبط با فیلمنامه این سریال توضیحاتی ارائه کرد. حامد قربانی نویسنده سریال «آیت‌الله طالقانی» درباره وضعیت نهایی این سریال که برای معاونت امور استان‌های صداوسیما نوشته می‌شود، گفت: این هفته قرار است برآورد فیلمنامه این سریال در مرکز سیمای استان‌ها انجام شود و من در حال حاضر درگیر […]

حامد قربانی نویسنده سریال «آیت‌الله طالقانی» درباره پژوهش‌های مرتبط با فیلمنامه این سریال توضیحاتی ارائه کرد.

حامد قربانی نویسنده سریال «آیت‌الله طالقانی» درباره وضعیت نهایی این سریال که برای معاونت امور استان‌های صداوسیما نوشته می‌شود، گفت: این هفته قرار است برآورد فیلمنامه این سریال در مرکز سیمای استان‌ها انجام شود و من در حال حاضر درگیر پروسه تحقیقاتی این سریال هستم.

وی ادامه داد: من پیش از این یک پیش‌نویس ۷۰ صفحه‌ای از کودکی تا رحلت آیت‌الله طالقانی را تحویل داده‌ام که نقاط عطف زندگی او را در بر می‌گیرد. طرح این سریال فعلا برای ۳۰ قسمت نوشته شده و قرار است تا ۴۰ قسمت افزایش پیدا کند.

این نویسنده توضیح داد: شروع قصه از ۴۰ سالگی است و فلاش بک‌هایی به کودکی دارد، چون او تحت تاثیر پدرش بوده است که در زمان رضاخان مبارز بود و برای همین نیاز بود دوران کودکی وی هم به تصویر کشیده شود. به ویژه که پدرش دوست صمیمی آیت‌الله مدرس بود و ضمن این سریال برخی از چهره‌های مبارز و سیاسی معاصر را می‌بینیم که البته به نظرم برای اولین‌بار با این تصویر دیده می‌شوند و ساختار کلیشه‌ای که از آن‌ها دیده‌ایم شکسته می‌شود.

وی با اشاره به قصه این سریال و مستند بودن آن یادآور شد: بخشی از سریال به صورت درام داستانی و همراه با تخیل پیش می‌رود. پژوهش‌های مکتوب سریال از آذر سال گذشته شروع شده است و تا یکی دو ماه دیگر ادامه دارد. پژوهش‌های میدانی هم داریم که سخت تر است و باید گفتگوهایی با خانواده طالقانی داشته باشیم که در خود خانواده آقای طالقانی هم روایت‌های متفاوتی از این شخصیت وجود دارد.

قربانی درباره چهره‌ای که در این سریال به تصویر کشیده می‌شود و فضای آن بیان کرد: خود من به سریال‌هایی مثل «هزاردستان» از علی حاتمی علاقه بسیاری دارم که بهترین سریال برای تم مبارزه است و بخش‌هایی از آن نیز تخیلی است.

نویسنده سریال «آیت‌الله طالقانی» درباره منابع تصویری برای تحقیقات سریال خود گفت: منابع تصویری زیاد است به طور مثال برنامه‌ای با محوریت او در تلویزیون در اوایل انقلاب پخش می‌شد و یا اولین نماز جمعه تهران بعد از انقلاب که به امامت طالقانی انجام شد فیلم هایش موجود است که اتفاقا مسعود کیمیایی کارگردانی آن را بر عهده داشت.

وی در پایان درباره نگاهش نسبت به شخصیت آیت‌الله طالقانی بیان کرد: نگاه به شخصیت طالقانی همان نگاهی است که نظام به او دارد. بسیاری می‌خواهند او را به خود منتسب کنند اما او خودش تابع امام خمینی (ره) بوده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار