رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

آیین آغاز اکران فیلم مستند عصر امروز (شنبه ۱۳ مهرماه ۱۳۹۸) «زنانی با گوشواره‌های باروتی» به کارگردانی رضا فرهمند و تهیه‌کنندگی مرتضی شعبانی در گروه هنر و تجربه، در موزه سینما برگزار می‌شود. به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، این برنامه از ساعت ۱۹ عصر امروز (شنبه […]

آیین آغاز اکران فیلم مستند عصر امروز (شنبه ۱۳ مهرماه ۱۳۹۸) «زنانی با گوشواره‌های باروتی» به کارگردانی رضا فرهمند و تهیه‌کنندگی مرتضی شعبانی در گروه هنر و تجربه، در موزه سینما برگزار می‌شود.

به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، این برنامه از ساعت ۱۹ عصر امروز (شنبه ۱۳ مهر) با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان سینمای مستند در موزه سینما برگزار خواهد شد.

«زنانی با گوشواره‌های باروتی» مستندی درباره‌ی «نور» ژورنالیست جنگ است که با همه‌ی مخاطره‌ها و فشارهای اجتماعی ناشی از حضورش در جنگ با داعش مصرانه مبارزه می‌کند.

این فیلم از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و مرکز مستند حقیقت است.

«زنانی با گوشواره‌های باروتی» در اولین حضور بین‌المللی خود، در میان هفت فیلم مستند شاخص هفته منتقدان جشنواره «لوکارنو» سوییس قرار گرفت؛ سپس کاندید بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره «لایپزیگ» آلمان شد. این فیلم تاکنون برنده جایزه اصلی جشنواره بین‌المللی Signes de Nuit [نشانه‌های شب] پاریس، جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم‌های ایرانی «پراگ» جمهوری چک، دیپلم افتخار جایزه ویژه هیات داوران جشنواره «میلینیوم» بلژیک، جایزه بزرگ (نشان اصلی) و جایزه تماشاگران جشنواره کرونوگراف مولداوی شده است.

پخش بین‌المللی این مستند برعهده‌ی مرجان علیزاده است.

«زنانی با گوشواره‌های باروتی» برنده جوایز متعدد داخلی از جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، جشنواره مقاومت و… نیز شده است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار