سینمای ایران
کد خبر : 39566
یکشنبه - 14 مهر 1398 - 08:27

نمایش و بررسی مستند «کربلا جغرافیای یک تاریخ» در «سینماپاتوق» حوزه هنری

در دهمین برنامه «فیلمنامه فیلم» از سری نشست‌های «سینماپاتوق» حوزه هنری، فیلم مستند «کربلا جغرافیای یک تاریخ» با حضور داریوش یاری (کارگردان) نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش سینمخانه و به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، نمایش و بررسی مستند «کربلا جغرافیای یک تاریخ» با سخنرانی و ارائه داریوش یاری (کارگردان) در دهمین برنامه «فیلمنامه فیلم» از سری نشست‌های «سینماپاتوق»، یکشنبه ۱۴ مهرماه از ساعت ۱۵:۳۰ در سالن اوستا حوزه هنری برگزار می‌شود.

«کربلا جغرافیای یک تاریخ» محصول حوزه هنری و روایتی متفاوت از قیام امام حسین (ع) و تاثیر آن بر فرهنگ و سبک زندگی شیعیان از گذشته تا امروز است. این مستند داستانی ترکیبی است از تعزیه، نقالی، انیمیشن و کارگردان کوشیده از تکنیک‌های مختلف بصری برای روایت حادثه عاشورا استفاده کند.

شهاب حسینی راوی این مستند بوده و مجید انتظامی برای آن موسیقی متن ساخته است. بهروز مفید هم تهیه‌کنندگی «کربلا جغرافیای یک تاریخ» را برعهده دارد.

شایان ذکر است نمایش این فیلم با حضور هنرجویان و دانشجویان سینما، علاقمندان، اعضای کانون سینمایی سوره و جمعی از خبرنگاران و اهالی رسانه با هدف بررسی فیلمنامه فیلم پیش‌بینی شده است.

حضور کلیه منتقدان سینمایی و نمایندگان رسانه‌های گروهی در این برنامه رایگان و آزاد است.