سینمای جهان
کد خبر : 39572
دوشنبه - 15 مهر 1398 - 10:15

«پارازیت»؛ برنده اصلی جوایز سینمایی جشنواره بوسان ۲۰۱۹

فیلم «پارازیت» یا «انگل» ساخته بونگ جون هو به عنوان برنده اصلی جوایز سینمایی بویل جشنواره بوسان ۲۰۱۹ انتخاب شد.

به نقل از ورایتی، «انگل» که برنده نخل طلای جشنواره فیلم کن بود، برنده بزرگ بیست و هشتمین دوره جوایز بویل در جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان هم شد.

این کمدی سیاه ۶ جایزه برد که جایزه بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد مکمل و بهترین بازیگر زن مکمل برای پارک میونگ-هون و لی جونگ-اوئن از جمله آنها بود. جایزه بهترین فیلمنامه نیز به بونگ و نویسنده همراهش هان جین-ون رسید و جایزه بهترین فیلمبرداری و بهترین موسیقی متن فیلم را نیز دریافت کرد.

این در حالی است که بونک چونگ-هو کارگردان فیلم و سانگ کیانگ-هو بازیگر نقش اصلی آن اکنون در آمریکا هستند تا در اولین اکران فیلم شرکت داشته باشند.

در این مراسم جایزه بهترین کارگردان به کیم-تائه-گیون برای فیلم «شمایل سیاه جنایت» رسید.

فیلم هونگ سانگ-سو یعنی «هتل کنار رودخانه» هم جایزه بهترین بازیگر مرد اصلی را برای کی جو-بونگ دریافت کرد و جئون دو-یئون هم برای «روز تولد» جایزه بهترین بازیگر زن نقش اصلی را گرفت.

فیلم «پس از مرگ من» هم ۲ جایزه به خانه برد که یکی بهترین کارگردان برای کیم-اوی-سوک و دیگری جایزه بهترین بازیگر زن تازه کار برای جئون یئو-بین بود. جایزه بهترین بازیگر مرد تازه کار هم به سونگ یو-بین برای نقشش در «آخرین بچه» رسید.

جوایز سینمایی بویل از سوی روزنامه لیبو بوسان از سال ۱۹۵۸ در جشنواره بوسان اهدا و یکی از قدیمی‌ترین جوایز سینمایی این کشور محسوب می‌شود. این جایزه در دهه ۱۹۵۰ و۶۰ اهدا شد اما از سال ۱۹۷۳ به بعد که صنعت فیلم کشور دچار رکود شد، اهدای آن متوقف ماند.

پس از ۲۳ سال غیبت، این جایزه از سال ۲۰۰۸ دوباره اهدا می‌شود و اکنون یکی از رویدادهای مهم فستیوال بین‌المللی فیلم بوسان است.

بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم بوسان از ۳ تا ۱۲ اکتبر (۱۱ تا ۲۰ مهر) برگزار می‌شود.

منبع: مهر