رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April

کارگردان فیلم سینمایی «کروکودیل» معتقد است علیرغم اینکه فروش فیلم رضایت بخش نبوده است اما اکثر بینندگان بعد از تماشای فیلم راضی بوده اند و دلایل دیگری برای عدم فروش فیلم مطرح است. مسعود تکاور نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «کروکودیل» که این روزها در حال نمایش است، در گفتگو با خبرنگار سینماخانه ضمن ابراز […]

کارگردان فیلم سینمایی «کروکودیل» معتقد است علیرغم اینکه فروش فیلم رضایت بخش نبوده است اما اکثر بینندگان بعد از تماشای فیلم راضی بوده اند و دلایل دیگری برای عدم فروش فیلم مطرح است.

مسعود تکاور نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «کروکودیل» که این روزها در حال نمایش است، در گفتگو با خبرنگار سینماخانه ضمن ابراز نارضایتی از فروش این فیلم گفت: ما هر آن چیزی که نیاز فروش بود برآورد کردیم، سعی کردیم فیلمنامه در خور بیننده باشد، تیم خوبی را کنار هم چیدیم، تبلیغات خوبی داشتیم حالا این اتفاق را می توانیم شاید کمی تقصیر کارگردانی و فیلمنامه بگذاریم و فصل بدی که برای اکران داشتیم. قطعا میزان فروش یکی از آیتم های موثر کار خوب بودن است و ما برآوردی که بعد از اکران کار داشتیم و بیننده هایی که از سالن بیرون می آمدند قریب به یقین راضی بودند و هفته اول هم برای ما خیلی خوب بود. اما یک نابسامانی در اکران فیلمها به وجود آمد به این صورت که هفته اول ما تموم نشده فیلم ردخون و دو فیلم دیگر آمد و هفته بعد از آن سه فیلم دیگر آمد و به نظرم سلیقه بیننده دچار آشفتگی خاصی شد. از طرفی ما باید تبلیغات را در دنیای مجازی زودتر شروع می کردیم و فکر می کنم اگر می توانستیم سرمایه گذاری بیشتری روی تبلیغات داشته باشیم موفق تر می شدیم،  به این دلیل که زمان اکران درست دستمان نیامد و دقیقه نود به ما گفتند که فلان روز اکران و پخش دارید. اما در مجموع من همه چیز را به خودم برمی گردانم و احساس می کنم قطعا می توانستم بهتر و جذاب تر هم کارگردانی کنم.

کارگردان کروکودیل اظهار کرد اما رضایت بیننده ها برای خودم، سرمایه گذار و تهیه کننده و پخش کننده خیلی جذاب و خوب بود. من احساس می کنم ما بعد از مدتها توانستیم در سینمای اجتماعی سری میان سرها در بیاوریم این چند فیلم مثل فیلم کروکودیل، پیلوت و درخونگاه بعد از مدتها توانستند مابین کارهای کمدی و غیره دیده بشوند.

وی افزود ما تهیه کننده ها و کارگردان ها برای انتخاب بازیگر اندازه انگشتان دست هم گزینه نداریم به خاطر اینکه نتوانستیم ستاره سازی کنیم و این نکته باعث می شود ضعف در ویترین داشته باشیم و بقیه ویترین های ما تکراری یا  نفروش هستند. مهران مدیری یک سالی آمد در تلویزیون و آدمهای تازه کار مثل خودش را آورد و ما هنوز داریم از آنها نان می خوریم آیا یک نفر دیگر آمد در تلویزیون همچنین کاری بکند؟ ما سرمایه گذاری نکردیم، ستاره سازی نکردیم و می گوییم درو کن چه چیزی را درو کنیم.من کارگردان و تهیه کننده کدام بازیگر را در چرخه سینمایی بیاورم که بتواند بفروشد.
تکاور ادامه داد: بحران اقتصادی که در همه ارکان هست به شدت به سینما و تولید سینما و عرصه فروش سینما ضربه زده است. یکی از مسمومیت های سینمای ایران جشنواره فجر است مثلا در سال ۲۰۰ کار در سینما ساخته می شود و ۳۰ کار به جشنواره می رود یعنی چی؟ یعنی ۱۸۰ کار دیگر کجا بروند؟ آکادمی خانه سینما را بیشتر قبول دارم، زمانی است که مردم فیلمها را دیده اند و می توانند انتخاب کنند و نمره بدهند، نه اینکه پنج داور خط بطلان روی ۱۸۰ فیلم دیگر بکشند، این متد اشتباه است.

این کارگردان گفت: ما برای اینکه سرمایه گذار برای کار اجتماعی پیدا کنیم پدرمان در می آید، مواد مخدر و نیروی انتظامی از ما حمایت نکردند و همه را با بودجه شخصی کار کردم. یک شخصیت ترنس را در این فیلم آورده ام که در هیچ فیلمی نیامده است و اینها زحمات مسعود تکاوری است که با گروهش خواست کار جدیدی ابداع کند که امیدوارم در دراز مدت نتیجه بدهد.

تکاور در پایان گفت: تبلیغات تلویزیون را به اندازه ای تغییر دادند و بریدند که تیزر فیلم ضدتبلیغ شد. فیلم آقای حاتمی کیا این همه بزن و بکش داشت اما فیلم من نباید اکشن داشته باشد؟ بعد می گویند چرا سراغ تبلیغات ماهواره ای می روند بالاخره تبلیغات می بایست منجر به فروش شود. چطور با اسب و سرنیزه و اسلحه می روند در فروشگاه کوروش داد و فریاد می کنند و به ما که می رسد نمی شود؟ بی عدالتی و نابرابری زیاد است و من گله ­مندم و امیدوارم طاقت بیاورم و زندگی ما تبدیل نشود به یک فیلمسازی که بر حسب موج مادی و اقتصادی فقط حرکت کند.

سینماخانه/ حامد بهجتی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار