رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸
  • الإثنين ۲۰ ربيع أول ۱۴۴۱
  • 2019 Monday 18 November
  • چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۵
  • کد خبر : 40164
  • تئاتر
  • چاپ خبر : سهل و ممتنع؛ نگاهی به «وقتی همه خواب بودیم»

وقتی همه خواب بودیم یک کمدی _ درام روشنفکرانه، خاص پسند و پر از ظرایف کلامی و بصری است که درمحدوده ی روابط آدم های طبقه متوسط شهرنشین و ازطریق شخصیت پردازی های دقیق، هوشمندانه، پراز جزئیات اما بسیار حاد و با توجه به اتفاقات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی زمانه اش تشریح و توصیف می […]

وقتی همه خواب بودیم یک کمدی _ درام روشنفکرانه، خاص پسند و پر از ظرایف کلامی و بصری است که درمحدوده ی روابط آدم های طبقه متوسط شهرنشین و ازطریق شخصیت پردازی های دقیق، هوشمندانه، پراز جزئیات اما بسیار حاد و با توجه به اتفاقات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی زمانه اش تشریح و توصیف می شود.

وقتی همه خواب بودیم می کوشد همه برخوردهای اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و حتی عاطفی این زمان و مکان را با بیانی صریح و جسورانه و در پرداخت روابط و در واقع کشف و تحلیل فقدان روابط بین افراد، پس از مدتی هم زیستی به ظاهر موفق، در فضایی بسته، با آدم هایی محدود، در میزانسن هایی فشرده، فضا سازی موجز، و شخصیت پردازی پرحجم و با ارجاعاتی مناسب و درحداقل زمان مجسم کند.
این نمایشی است سهل و ممتنع، از موقعیت آدم ها در اجتماع درحال گذار از سنت های ریشه دار به تجددی که هنوز در ذهنیت یک جامعه هضم و درک نشده و درباره عدم امکان این گذر. درباره نقش و جایگاه آدم هایی از طیف های متنوع اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در جامعه ای استبداد زده و رابطه قدرت و فردیت و در نهایت درباره رابطه ی واقعیت و هنر و بازتاب واقعیت های دیگرگون در شکل و ماهیت اثر هنری

تکیه برجوهره ساختاری و کلامی تئاتری، رعایت همه قواعد مربوط به وحدت های درام کلاسیک و سپس ساختار شکنی درهمه این اصول و قواعد به مدد نمایشنامه ای متبحرانه وسپس کارگردانی و هدایت درست و به اندازه ی تمام اجزای اثر، از وقتی همه خواب بودیم نمایشی ویژه و منحصر به فرد ساخته است.

سینماخانه / منتقد و خبرنگار: سعید سیامند -عکاس: داریوش ادهمی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار