رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۱۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 23 April

در اولین روز جشنواره پردیس سینمایی ملت، میزبان صدها تن از سینماگران جوان ، عاشقان هنر هفتم و اهالی رسانه بود و در این غروب نه چندان سرد پاییزی جشنواره بهانه‌ای شد برای دیدارهای تازه و احوالپرسی. انگار که سال نوی فیلم کوتاه از همین ساعات آغاز شده است. به گزارش سینماخانه به نقل از […]

در اولین روز جشنواره پردیس سینمایی ملت، میزبان صدها تن از سینماگران جوان ، عاشقان هنر هفتم و اهالی رسانه بود و در این غروب نه چندان سرد پاییزی جشنواره بهانه‌ای شد برای دیدارهای تازه و احوالپرسی. انگار که سال نوی فیلم کوتاه از همین ساعات آغاز شده است.

به گزارش سینماخانه به نقل از ستاد خبری سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران؛ امسال هم مثل سال گذشته جشنواره در پردیس سینماگالری ملت برگزار می‌شود. چهار سالن به نمایش آثار بخش ملی و بین‌المللی می‌پردازند و علاوه بر این گالری پردیس به برگزاری نشست‌ها و گردهمایی هنرجویان اختصاص دارد. پارکینگ جدیدی – که تابستان افتتاح شده – در اختیار شرکت‌کنندگان قرار دارد و از سوی دیگر مجموعه رستوران‌های جدید پردیس هم فضای جشنواره را متفاوت از قبل کرده است.

در جشنواره امسال چهار سانس به اکران آثار بخش‌های رقابتی و جنبی اختصاص دارند که پس از استقبال از پیش‌خرید بلیت‌ها، یک سانس فوق‌العاده از ساعت ۱۲ به جدول اضافه شده و با این حساب هر روز مخاطبان در ۲۰ سانس آثار جشنواره را تماشا می‌کنند.

در نخستین روز جشنواره بسیاری از خبرنگاران و اهالی رسانه به جشنواره آمده بودند تا کارت و برنامه جشنواره را دریافت کنند. تعدادی از مهمانان خارجی هم در راهروهای پردیس دیده می‌شدند و در همین هشت سانس نمایش فیلم‌ها شاهد استقبال و صف تماشاگران بودیم.

۳۴ فیلم در بخش داستانی ملی، بخش بین‌الملل (مرور برگزیدگان دوره‌های گذشته جشنواره فیلم کوتاه تهران) و کتاب و سینما روی پرده رفت. از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ فیلم‌های داستانی «نفر سوم» ساخته پویا امین‌پوری، «اپیلوگ» ساخته مهدی آذری وامین اکتسابی‌بناب، «سونا» به کارگردانی مریم مهدیه، «جذر بیست سالگی» ساخته رقیه توکلی و «مادر برفی» ساخته مرجان خسروی در سالن‌های شماره یک و دو نمایش داده ‌شد.

در همین ساعت فیلم‌های بخش بین‌الملل که مربوط به مرور برگزیدگان دوره‌های گذشته جشنواره فیلم کوتاه تهران است در سالن شماره سه روی پرده رفت. این فیلم‌ها شامل «سفر» ساخته علی پرندیان، «همه چیز روبراه می‌شود» ساخته پاتریک وولراث، «رویاهای کوچک» ساخته ویلکه برانسون، « ۴۰۰۰ فرانک سوئیس» ساخته متیو کمپف، «دیوید براید به نمایندگی» ساخته مت گووانی، «پیوستگان» ساخته ناتالین بوشر، «افسون زندگی» ساخته توشیمیشی سایتو و «پادشاه جنگل» ساخته گنورگ شویتسگبل بود.

همچنین ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ سالن شماره چهار به نمایش بخش کتاب و سینما اختصاص داشت که شامل «ارزش سخن» ساخته آرش مینایی، «در جستجوی زمان از دست رفته» ساخته هومن ظریف‌رضائیان، «ترسو» ساخته مهدی حق شناس، «چهار خواب برای پنج آواز» ساخته علیرضا سردشتی، «سگی که مرض داشت» به کارگردانی پروین تجوید و «سپرده به زمین» ساخته معصومه صالح بیگی است.

از ساعت ۲۱ تا ۲۲:۳۰ نیز در سالن‌ یک و دو فیلم‌های «کرگدن» به کارگردانی آرمین پورمحمد، «جایی در میان گاوها» ساخته محمدعلی حسینی و حسین فلاح‌آبادی، «ضدضربه» ساخته عادل تبریزی، «اجباری» ساخته محمدجواد خورشا و «حلق آویز» به کارگردانی رقیه توکلی در همین سالن نمایش داده می‌شود.

در همین سانس فیلم‌های بخش بین‌الملل که مربوط به مرور برگزیدگان دوره‌های گذشته جشنواره فیلم کوتاه تهران است در سالن شماره سه نمایش داده ‌شد. این آثار شامل «بعدی» ساخته هودی زامبرانو ترونکوزو، «سعیده» ساخته النورا اسمونالیوا، «گلوله در سر» ساخته ارور پویه، «کوکوته، ماجرای یک سگ» ساخته پاچکو ایبورا، «کشتی سحرآمیز، ساخته یورن اشتگر، «طوفان حسرت» ساخته سباستین ما گیانی و اولیویه ویدال و «ناهنجاری» ساخته تیل نوواک است. در ساعت۲۱ الی ۲۲:۳۰ نیز سالن شماره چهار به نمایش بخش کتاب و سینما اختصاص داشت. فیلم‌های این بخش عبارتند از: «آقای خیابان» ساخته مازیار کاظمی، «شما زنده‌اید آقای بدیعی؟» ساخته مسعود عین‌آبادی و «آشو» ساخته جعفر نجفی.

سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از ۱۸آبان آغاز شده و تا ۲۴ همین ماه در پردیس سینماگالری ملت ادامه دارد. پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره از طریق سایت «سینماتیکت» آغاز شده و در ایام برگزاری جشنواره نیز به صورت روزانه و حضوری نیز از طریق گیشه بلیت فروخته خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار