رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • دوشنبه 11 آذر 1398 - 15:02
  • کد خبر : 40700
  • تئاتر
  • چاپ خبر : اعلام آثار رسیده به جشنواره تئاتر «ثمر»

۴۲۳ اثر نمایشی از سراسر کشور به دبیرخانه نهمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر «ثمر» رسید. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی جشنواره تئاتر «ثمر»، رضا دادویی دبیر این دوره از جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر «ثمر» اعلام کرد: علیرغم درخواست های بسیار برای تمدید مجدد زمان ارسال آثار، با پایان یافتن فرصت […]

۴۲۳ اثر نمایشی از سراسر کشور به دبیرخانه نهمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر «ثمر» رسید.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی جشنواره تئاتر «ثمر»، رضا دادویی دبیر این دوره از جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر «ثمر» اعلام کرد: علیرغم درخواست های بسیار برای تمدید مجدد زمان ارسال آثار، با پایان یافتن فرصت اعلام شده، ۴۲۳ اثر به دبیرخاننه این جشنواره ارائه شده است. این آثار در بخش‌های تئاتر صحنه‌ای، نمایشنامه نویسی و تئاتر محیطی است که از طریق سایت رسمی جشنواره تئاتر «ثمر» به نام ثمرفستیوال دات کام ثبت نام شده و متقاضی این دوره از جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر «ثمر» هستند.

دبیر نهمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر «ثمر» افزود: با نظر داوران بخش خوانش آثار که متشکل از ۵ نفر از هنرمندان این عرصه است به زودی نتایج خوانش متون و ایده بخش های تئاتر صحنه ای و محیطی اعلام خواهد شد و در نظر داریم در بخش تئاتر صحنه ای که با استقبال کم نظیری مواجه شده است تعداد ۱۰۰ الی ۱۱۰ اثر را برای مرحله بازبینی معرفی کنیم و نتایج بررسی آثار تا نهایتا ۲۰ آذر ماه ۱۳۹۸ اعلام می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر متقاضیان تهرانی، هنرمندان بسیاری از اکثر استان های کشور تقاضای حضور در جشنواره را داشته اند و با وجودی که در متن فراخوان برای گروه ها هیچ کمک هزینه ای در نظر گرفته نشده، میزان استقبال استان ها برای ارسال آثار بسیار زیاد و جالب توجه بوده و این استقبال هنرمندان از جشنواره تئاتر «ثمر» به عنوان تئاتر خصوصی که هیچ پشتوانه مالی ندارد در نوع خود بی نظیر است.

دادویی یادآور شد: یکی از شرایط و قوانین مهم در پذیرش آثار در جشنواره تئاتر «ثمر» این است که نمایش ها پیش از این در هیچ جشنواره ای حضور نداشته و اثر ارائه شده می بایست تازه تولید و صرفا برای حضور در جشنواره تئاتر «ثمر» باشد.

وی در انتها بیان کرد: چنانچه مشکلات اینترنتی در روزهای پایانی ثبت نام به وجود نمی آمد به احتمال قوی، آمار حضور در این جشنواره شاید از مرز ۵۰۰ اثر هم عبور می‌کرد.

نهمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر «ثمر» در بخش خصوصی و با دبیری رضا دادویی از ۹ الی ۱۸ اسفند ماه در عمارت نوفل لوشاتو برگزار خواهد شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار