رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

فستیوال فیلم‌های ایرانی در ویتره فرانسه افتتاح شد. به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، مراسم افتتاحیه فستیوال فیلم‌های ایرانی شهر ویتره فرانسه با حضور شهردار ویتره، مقام‌های استانی و محلی منطقه بروتاین و کارگردانان ایرانی مدعو، برگزار شد. در این مراسم که شامگاه پنجشنبه ۱۲ دسامبر ۲۰۱۹ در مجموعه فرهنگی […]

فستیوال فیلم‌های ایرانی در ویتره فرانسه افتتاح شد.

به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، مراسم افتتاحیه فستیوال فیلم‌های ایرانی شهر ویتره فرانسه با حضور شهردار ویتره، مقام‌های استانی و محلی منطقه بروتاین و کارگردانان ایرانی مدعو، برگزار شد.

در این مراسم که شامگاه پنجشنبه ۱۲ دسامبر ۲۰۱۹ در مجموعه فرهنگی «ژاک دو آمل» شهر ویتره و با استقبال اهالی این شهر و منطقه بروتاین فرانسه برگزار شد، فیلم سینمایی «رقصِ خاک» به کارگردانی ابوالفضل جلیلی به نمایش درآمد.

در ابتدای مراسم و پس از پخش نماهنگی از معرفی آثار شرکت کننده در این فستیوال، «پییر مئنوری» شهردار ویتره و وزیر اسبق فرانسه طی سخنانی ضمن قدردانی از حضور کارگردانی ایرانی در این شهر و برگزارکنندگان این فستیوال با اشاره به حمایت معنوی وزارت فرهنگ فرانسه، برگزاری اینگونه برنامه‌های مشترک فرهنگی و توجه به موضوع فرهنگ را یکی از عوامل مهم در مقوله صلح دانست و افزود: ویتره با سابقه فرهنگی و تاریخی خود همواره سعی در پیشبرد این موضوع مهم داشته است.

در ادامه «علیرضا خلیلی» رئیس «مرکز ایران و فرانسه» در حضور «لوران گارو» مدیر هنری فستیوال، طی سخنانی از همه عوامل برگزاری این فستیوال به‌ویژه بنیاد سینمایی فارابی، شهرداری ویتره و استانداری بروتاین فرانسه تشکر و قدردانی کرد و با تاکید بر نقش سینمای ایران در عرصه بین‌الملل، توجه به نسل نوین سینمای ایران را در این رویداد سینمایی از جمله اهداف اصلی آن برشمرد.

ابوالفضل جلیلی نیز سپس با اشاره به سابقه فیلمسازی خود طی دهه‌های گذشته و تجربیات خود در این زمینه و نیز بیان ویژگی‌های فرهنگ والای ایرانی نظیر مهمان‌نوازی و نوع‌دوستی، مضمون اصلی فیلم «رقص خاک» را عاشقانه خواند.

در پایان این بخش و قبل از نمایش فیلم افتتاحیه هر یک از کارگردانان ایرانی با حضور بر روی سن و معرفی خود به گفت‌وگوی کوتاه با حاضران پرداختند. در این بخش آناهید آباد به روحیه انسان دوستی ایرانیان و لزوم شناخت ملت ایران به‌وسیله شعر و هنر فارسی اشاره کرد. ابراهیم مختاری نیز درباره موضوع شکستن حصر تحریم‌های کنونی علیه ایران به واسطه سینما که به عنوان دریچه‌ای در جهت ارتباط مردم ایران با جهان بیرون شناخته می‌شود، صحبت کرد و موضوع شناخت دقیق‌تر جامعه ایران از ورای سینما و تصویر را مورد تأکید قرار داد.

اشاره به نقش سینما در نزدیکی ملت‌ها توسط منیر قیدی، اعلام حضور رقیه توکلی از شهر یزد و بیان جنبه‌های تاریخی این شهر و ویتره در فرانسه توسط او و تشکر صمیمانه از اهالی ویتره و دست‌اندرکاران این فستیوال توسط حسین نمازی، از دیگر مطالب مورد گفت‌وگو بین سینماگران ایرانی و دست‌اندرکاران جشنواره بود.

نمایش «رقص خاک» و پرسش و پاسخ توسط مخاطبین با حضور کارگردان فیلم و ارائه توضیحات در خصوص آن و سپس پذیرایی از حاضرین توسط شهرداری ویتره، پایان بخش مراسم افتتاحیه فیلم‌های ایرانی در شهر ویتره بود.

بر اساس این خبر، حمیدرضا قربانی کارگردان فیلم سینمایی «خانه‌ای در خیابان چهل‌ویکم» دیگر کارگردان ایرانی دعوت شده به این فستیوال، به دلیل ساخت فیلم سینمایی تازه خود، فرصت حضور در این فستیوال را نیافت.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار