رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

«چرخ» در هفتاد‌وششمین قسمت فصل ششم، ساعت ۱۹ امروز، سه‌شنبه ۲۴ دی، موضوع افکارسنجی در شبکه‌های اجتماعی را بررسی خواهد کرد. به گزارش سینماخانه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، در این قسمت از برنامه‌ی تلویزیونی «چرخ»، سیدامیر سادات‌موسوی، مجری-کارشناس میزِ فناوری برنامه، با  امیرحسین عسگری، کارشناس بیگ دیتا و هوش مصنوعی گفت‌وگو خواهد […]

«چرخ» در هفتاد‌وششمین قسمت فصل ششم، ساعت ۱۹ امروز، سه‌شنبه ۲۴ دی، موضوع افکارسنجی در شبکه‌های اجتماعی را بررسی خواهد کرد.

به گزارش سینماخانه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، در این قسمت از برنامه‌ی تلویزیونی «چرخ»، سیدامیر سادات‌موسوی، مجری-کارشناس میزِ فناوری برنامه، با  امیرحسین عسگری، کارشناس بیگ دیتا و هوش مصنوعی گفت‌وگو خواهد کرد.
افکار سنجی اجرای اقدامات و تلاش‌های سازمان‌یافته برای نشان دادن عقاید مردم نسبت به یک موضوع در یک محل خاص و در یک مقطع زمانی معین است و نتیجه‌ی آن نشان می‌دهد که افراد به چه دلیلی عقیده‌ی خاصی را پذیرفته‌اند و با چه شدت و قوتی از آن پشتیبانی می‌کنند. بنابراین افکارسنجی فعالیتی است که علاوه بر فعالان سیاسی (به منظور جلب آرا مردم و یا شناخت و هدایت افکار عمومی)، برای برنامه‌ریزان (در جهت تنظیم سیاست‌ها و خط مشی‌ها) جامعه‌شناسان (با هدف شناخت گرایشات و رفتار مردم)، ارباب جراید و رسانه‌ها (برای اندازه‌گیری میزان رضایت)، مدیران صنایع (برای ارتقای کیفیت و تولیدات) و اقتصاددانان و تجار (برای فروش و بازاریابی) کاربرد دارد. نتایج نظرسنجی ملی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) که در تیرماه ۹۸ به صورت تلفنی و با جامعه‌ی آماری شهروندان کل کشور (اعم از شهر و روستا) انجام شده است، نشان می‌دهد که ۷۰ درصد مردم ایران، حداقل از یکی از شبکه‌های اجتماعی مجازی استفاده می‌کنند.
در بخش دیگری از برنامه، محمود حاج‌زمان، مهم‌ترین خبرهای روز دنیای علم از جمله سیر تا پیاز شیوع جدید سینه‌پهلو در چین و آغاز به کار تلسکوپ FAST، بزرگترین رادیوتلسکوپ دنیا را مرور خواهد کرد. گزارش محمدحسین جهان‌پناه از جزییات کار دستگاه سنجش آلودگی هوا یکی دیگر از بخش‌های هفتادوششمین قسمت فصل ششم برنامه‌ی «چرخ» است.
مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.
«چرخ» روزهای، یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار