سینمای ایران
کد خبر : 42323
دوشنبه - 30 دی 1398 - 13:21

نشست خبری «رویداد رویازی ۲» در حوزه هنری برگزار شد

به گزارش سینماخانه؛ صبح امروز سی ام دی ماه ۱۳۹۸ ، نشست خبری «رویداد رویازی ۲» به منظور تبیین اهداف و تشریح و اطلاع رسانی در خصوص نتایج این رویداد در بخش های «انیمیشن» و «کاراکتر و بازار پردازی» و «اهمیت آن در آینده صنعت انیمیشن ایران» در سالن امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار شد.
در این نشست خبری که به میزبانی احسان کاوه برگزار گردید، آقایان مهندس سید محمد حسین سجادی نیری، مجید عقلایی، علی کاظمی، علی کاشفی پور حضور داشتند.
در ابتدای این نشست مهندس نیری، دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هدف از برگزاری این رویداد را اقتصادی کردن مبتنی بر دانش حوزه انیمیشن با رویکرد علمی در کشور همانند دیگر کشورهای جهان را بیان کرد و خاطر نشان کرد «در تلاش هستیم با بقیه نهادهای انیمیشن سازی همکاری کنیم.»
احسان کاوه، مدیر مرکز تلویزیون و انیمیشن حوزه هنری، نیز در ادامه از اهداف این رویداد گفت.
وی عنوان کرد: «مهمترین هدف رویداد رویازی شفاف سازی در صنایع کسب و کار خلاق تحت عنوان پیچینگ است. پیچینگ در واقع به معنی ارائه ساختار هدفمند برای جذب سرمایه است که امسال با دو رویکرد انیمیشن و کاراکترسازی برگزار شد.»
وی اضافه کرد: «اهداف کلی این رویداد عبارتند از: ۱) شبکه سازی متخصصان و مربیان ۲) شفاف سازی اقتصاد انیمیشن ۳) تبیین ظرفیت های اقتصادی کاراکترهای ایران ۴) تجاری سازی مدل های کسب و کار پویانمایی در اقتصاد کشور ۵) ایجاد چرخه تولید صنعتی در حوزه پویانمایی ۶) شناسایی و تامین خواست محتوای سرمایه گذاران و خریداران»
کاوه در ادامه به عنوان دبیر بخش انیمیشن رویداد رویازی، گفت: «در ابتدا ۳۹ گروه برای شرکت در این رویداد ثبت نام کردند که همگی در بخش آموزش که شامل ۴۰ ساعت آموزش در حوزه های مختلف اعم از حوزه پیچینگ و مهارتهای بازاریابی و… شرکت کردند. سپس ۲۶ طرح پذیرفته شده برای شرکت در دوره مربی گری انتخاب شدند و پس از آن ۱۰ طرح برگزیده که تمامی استاندارد های لازم را داشتند در پیچ بخش آموزش حضور داشتند.»
در ادامه علی کاشفی پور، دبیر بخش کاراکتر و بازارپردازی رویداد رویازی، برگزاری پیچینگ در این بخش را توضیح داده و در آخر از برگزاری یک نمایشگاه آثار مبتنی بر شخصیت گروه های شرکت کننده خبر داد تا این گروه ها بتوانند طرح های خود را در معرض دید عموم قرار دهند تا هم مردم با این طرح ها آشنا شوند و هم متقاضیان بتوانند برای همکاری با این گروه ها مذاکره کنند.
سپس مجید عقلایی، مدیر عامل شرکت تحقیقات بازار سام و دبیر اجرایی رویازی کاراکتر ایرانی، مقایسه ای را بین بازاریابی کاراکترهای انیمیشن های خارجی و داخلی انجام داد.
در آخر این نشست علی کاظمی، رییس هیئت مدیره شرکت راهکار همراه پویاوران (رهپو) و مدیر برنامه کاربرد رویازی، از اپلیکیشن رویازی که برای ارتباط بین گروه های شرکت کننده است، رونمایی کرد.
این نشست در روزهای ۲۵ و ۲۶ دی ماه به همت نهاد ریاست جمهوری و حوزه هنری برگزار شد.

سینماخانه / خبرنگار: فرشید حاجیان