رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۷ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 27 March
سی‌و هشتمین جشنواره فیلم فجر

خروج حاتمی کیا در نشست خبری

پس از اکران فیلم «خروج» ابراهیم حاتمی کیا که در دومین سانس از روز هفتم جشنواره فجر به نمایش درآمد، نشست خبری با حضور عوامل فیلم در سالن نشست های خبری پردیس سینمایی ملت برگزار شد. دقایقی پس از شروع نشست خبری «خروج» با توجه به تکمیل ظرفیت سالن نشست خبری سایر خبرنگاران اجازه ورود […]

پس از اکران فیلم «خروج» ابراهیم حاتمی کیا که در دومین سانس از روز هفتم جشنواره فجر به نمایش درآمد، نشست خبری با حضور عوامل فیلم در سالن نشست های خبری پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

دقایقی پس از شروع نشست خبری «خروج» با توجه به تکمیل ظرفیت سالن نشست خبری سایر خبرنگاران اجازه ورود به سالن را نداشتند و به علت تعدد سوالات خبرنگاران علیرغم تمدید زمان نشست بخشی از سوالات پرسیده نشد. علاوه بر فضای پرجمعیت نشست خبری، نحوه پاسخگویی ابراهیم حاتمی کیا و برخورد توام با عصبانیت این کارگردان در پاسخگویی به برخی سوالات، حاشیه های زیادی در این نشست به دنبال داشت.
حاتمی کیا تمایلی به پاسخگویی به بعضی سوالات نشان نمی داد و سوالاتی را با عصبانیت یا لحن طعنه آمیز پاسخ می داد که با واکنش های خبرنگاران مواجه شد. سوالاتی که عمدتا رنگ و بویی سیاسی داشت و یا سوالاتی که از انتقاد به فیلم و فاصله گرفتن ابراهیم حاتمی کیا از فضای قبلی فیلم سازی اش ناشی می شد.

ابراهیم حاتمی کیا در مقابل سکوت در برابر برخی اتفاقات اجتماعی عنوان کرد: من فیلمم را می‌سازم و آنچه را می‌خواهم بگویم در فیلمم می‌گویم. حرف من با فیلمم است.

خداحافظی فرامرز قریبیان از سینمای ایران به علت نارضایتی از شرایط سینمای ایران از اتفاقات مهم این نشست خبری بود.

حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور پس از تماشای فیلم در نشست خبری «خروج» نیز حضور داشت.

حاتمی کیا در «خروج» اثری متفاوت را نسبت به فیلم های قبلی اش تجربه کرده است. فیلم علیرغم دارابودن پیام اعتراضی فضای آرامتری دارد و قهرمان فیلم شخصیت آرام تری نسبت به قهرمان های فیلم های حاتمی کیا دارد. رحمت بخشی قهرمان «خروج» آرام و درون گراست و فریاد نمی کشد. اما حاتمی کیا در نشست خبری همچنان فریاد می کشد و در مقابل انتقادها عصبانی می شود، کنایه می زند و گاهی سکوت می کند.

سینماخانه/ حامد بهجتی

 

 

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار