تئاتر
کد خبر : 44791
دوشنبه - 12 اسفند 1398 - 19:26

«سوئیت ۲۰۳» فرودین به روی صحنه خواهد رفت

شیوا شجاعی، بازیگر و کارگردان جوان تئاتر گفت: فروردین سال ۹۹ نمایش «سوئیت ۲۰۳» را به صحنه خواهم برد.

«شیوا شجاعی» بازیگر تئاتر از مدرسه فیلم سازی هیلاج است که در رشته بازیگری فارغ التحصیل شده  و در دانشگاه رشته نرم افزار کامیپوتر خوانده است. وی تا به حال در مقام کارگردان نمایش های «دوشیزه جولیا» از یوهان آگوست استریندبرگ ، «سوءتفاهم» آلبرکامو را اجرا کرده و در مقام بازیگر نیز نمایش های «سلام خداحافظ» آثول فوگارد ،
«دوشیزه جولیا» از یوهان آگوست استریندبرگ ، «سوءتفاهم» آلبرکامو و همچنین «تماشاچی محکوم به اعدام» از ماتنی ویسنی یک نیز کار کرده است.

شجاعی  که قرار است فروردین آتی نمایش «سوئیت ۲۰۳» از نیل سایمون را به صحنه ببرد، به خبرنگار فارس گفت: وقتی هنر را شروع کردم علاقه بسیار زیادی به سمت تصویر داشتم اما در حین آموزش در مدرسه فیلم سازی متوجه شدم که تئاتر چقدر می تواند عواطف و احساسات و بازی مرا تقویت کند و همین طور تخیل که یکی از مهم ترین ابزار بازیگر است را در من ایجاد کند.

وی در ادامه افزود: با توجه به این اتفاقات تصمیم گرفتم مدتی تئاتر کار کنم تا خودم را بیشتر پرورش دهم و سپس به سمت تصویر رجوع کنم. این روزها در سر دارم که فعالیتم را در عرصه  هنر بیشتر به سمت تصویر ببرم. اما خانه اول من تئاتر هست و هرگز از او نیز دست نخواهم کشید.

شجاعی با تأکید بر اهمیت ممارت در کار هنری گفت: هدف اصلی من نیز خلق آثار هنری است که نه تنها مردم کشور خودم بلکه مردم جهان آثارم را دنبال کنند، بنابراین محبوب و هنری بودن را به مشهور بودن ترجیح میدم. البته در کشور ما بازیگری و کارگردانی فقط در عرصه تصویر تعریف می شود، به همین دلیل تئاتر خیلی در کشور ما فرهنگ سازی نشده است و خیلی از مردم آن طور که باید و شاید آشنایی کاملی با آن ندارند.

وی اظهار داشت: ما با تئاتر می توانیم اطلاعات خود را ارتقا دهیم و همچنین با فرهنگ های مختلف آشنا شویم، تئاتر می تواند یکی از راه های فرهنگ سازی در کشور ما باشد.

شجاعی درباره سوئیت ۲۰۳ گفت: این نمایش بهار ۹۹ در سالن شماره ۲ تماشاخانه مهرگان به صحنه می رود. این اثر نمایشی شامل ۲ اپیزود با نام‌های «هتل کالیفرنیا» و «هتل پلازا» است که مضمون کلی هر ۲ اپیزود کنش‌ها و واکنش‌های پدر و مادرها با فرزندانشان است و نشان می‌دهد که آن‌ها چه چالش‌هایی برای بزرگ کردن فرزندانشان پیش رو دارند.

منبع: فارس