رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 20 خبر


  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 24 April

مجموعه انیمیشن « قند و شکر» از تولیدات مرکز پویانمایی صبا در خردادماه مهمان قاب شبکه دو شده و هر روز ساعت ۱۵ از این شبکه تلویزیونی پخش می شود. به گزارش سینماخانه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، این مجموعه به کارگردانی شهرام خوارزمی با تکنیک دوبعدی در۲۶ قسمت ۷ دقیقه ای برای […]

مجموعه انیمیشن « قند و شکر» از تولیدات مرکز پویانمایی صبا در خردادماه مهمان قاب شبکه دو شده و هر روز ساعت ۱۵ از این شبکه تلویزیونی پخش می شود.

به گزارش سینماخانه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، این مجموعه به کارگردانی شهرام خوارزمی با تکنیک دوبعدی در۲۶ قسمت ۷ دقیقه ای برای گروه سنی کودک خردسال ساخته شده است.
در هر قسمت از « قند و شکر» یک داستان از مجموعه داستانهای کهن ایرانی به صورت نظم و نثر مطرح شده و کودکان را با آموزه های اخلاقی آشنا می کند. در واقع داستان های این انیمیشن به صورت اپیزودیک و برگرفته از کتابهایی همچون مرزبان نامه، کلیله و دمنه، مثنوی و برخی دیگر است که دارای فضایی فانتزی و موزیکال می باشد تا برای مخاطبان کودک و خردسال جذابیت داشته باشد.
در این مجموعه استفاده از شعر و موسیقی، دقت در طراحی شخصیت، فرم روایت داستان، انتخاب گرافیک و تصویرسازی، استفاده از نمادهای ایرانی، فضاسازی و استفاده از رنگ و لعاب مواردی هستند که می تواند خردسالان و کودکان را به دیدن این نوع از انیمیشن جذب کند.
کارگردان این مجموعه معتقد است: بسیاری از داستان ها در ادبیات فارسی هستند که کمتر در قالب انیمیشن روایت شدند. بنابراین می توان با بهره گیری از این داستان ها، انیمیشن هایی ساخت که برای کودکان تازه و جذاب باشد و همچنین تکراری نیز نباشد که در این مجموعه موارد فوق به وضوح دیده می شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار