رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

بنیاد آرتور کانن دویل نویسنده‌ای که شرلوک هولمز را خلق کرد از نتفلیکس برای محترم نشمردن قانون کپی رایت به دادگاه شکایت برد. به نقل از ورایتی، شکایت بنیاد آرتور کانن دویل از نت‌فلیکس بابت استفاده از شخصیت خواهر شرلوک هولمز در فیلمی از این کمپانی مطرح شده است. این بنیاد و وراث نویسنده ادعا […]

بنیاد آرتور کانن دویل نویسنده‌ای که شرلوک هولمز را خلق کرد از نتفلیکس برای محترم نشمردن قانون کپی رایت به دادگاه شکایت برد.

به نقل از ورایتی، شکایت بنیاد آرتور کانن دویل از نت‌فلیکس بابت استفاده از شخصیت خواهر شرلوک هولمز در فیلمی از این کمپانی مطرح شده است. این بنیاد و وراث نویسنده ادعا کرده‌اند که فیلم «انولا هولمز» با بازی میلی بابی براون از شخصیتی از مجموعه کتاب‌های هولمز گرفته شده که تنها در ۱۰ داستان نهایی از داستان‌های این کارآگاه خلاق حضور یافته بود.

بنیاد هولمز به شدت مراقب میراث به جای مانده از هولمز است و با وجود اینکه بیشتر داستان‌های این نویسنده از مرز ۹۵ سال که شامل حق کپی رایت آمریکا می‌شود عبور کرده‌اند، این موارد را پیگیری می‌کند.

این در حالی است که سال ۲۰۱۴ هفتمین دادگاه تجدید نظر آمریکا حکم داد که همه داستان‌های کانن دویل جنبه عمومی پیدا کرده‌اند و درخواست بنیاد دویل برای ممانعت از توزیع کتابی را که بر مبنای داستان‌های هولمز خلق شده بود، رد کرد.

کانن دویل ۵۶ داستان و ۴ رمان نوشته که بر مبنای شخصیت شرلوک هولمز بین سال‌های ۱۸۸۷ تا ۱۹۲۷ شکل گرفته‌اند. همه آنها تا سال ۲۰۲۳ در آمریکا از حق کپی رایت خارج می‌شوند.

فیلم نتفلیکس که آگوست (مرداد) منتشر می‌شود اقتباسی از «اسرار انولا هولمز» مجموعه شامل ۶ رمان است که نانسی اسپرینگر آنها را نوشته و بین سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ منتشر شدند.

در این شکایت بنیاد دویل ادعا کرده که رمان‌های اسپرینگر از داستان‌هایی که بین سال‌های ۱۹۲۳ و ۱۹۲۷ نوشته‌ شده‌اند الهام گرفته شده است.

بنیاد دویل شکایت مشابهی علیه میراماکس در سال ۲۰۱۵ نیز مطرح کرد که از سوی دادگاه رد شد.

در فیلم «انولا هولمز» علاوه بر میلی بابی براون در نقش اصلی، هنری کاویل در نقش شرلوک هولمز بازی کرده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار