رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 20 خبر


  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 24 April

با تداوم شیوع کرونا و برای جلوگیری از تجمع افراد در یک محل، فیلم‌های حاضر در جشنواره بین‌المللی فیلم ساندنس دست‌کم در ۲۰ شهر آمریکا به صورت حضوری نمایش داده خواهند شد. به گزارش ورایتی، تبتا جکسون (Tabitha Jackson) دبیر جدید جشنواره بین‌المللی فیلم ساندنس در یادداشتی خطاب به دست‌اندرکاران این جشنواره با بیان این که چندان […]

با تداوم شیوع کرونا و برای جلوگیری از تجمع افراد در یک محل، فیلم‌های حاضر در جشنواره بین‌المللی فیلم ساندنس دست‌کم در ۲۰ شهر آمریکا به صورت حضوری نمایش داده خواهند شد.

به گزارش ورایتی، تبتا جکسون (Tabitha Jackson) دبیر جدید جشنواره بین‌المللی فیلم ساندنس در یادداشتی خطاب به دست‌اندرکاران این جشنواره با بیان این که چندان محتمل نیست تا ماه ژانویه (دی-بهمن ۹۹) واکسنی برای کرونا ساخته و به صورت گسترده توزیع شده باشد، اذعان کرد میزبانی دور آتی از این رویداد سینمایی در پارک سیتی شهر سالت‌لیک مرکز ایالت یوتا یک چالش است.

برای رفع این مشکل، ساندنس برای نمایش فیلم‌ها و برگزاری رویدادهای مربوطه به فکر همکاری با سینماهای چند شهر دیگر افتاده و به این منظور با سینماداران در نیویورک، نشویل، آستین، دیترویت، آتلانتا و مکزیکوسیتی وارد مذاکرات مقدماتی شده است. با وجود این، از آنجا که در هفته‌های اخیر کانون شیوع کرونا در آمریکا از نیویورک به ایالت‌های فلوریدا، آریزونا و تگزاس منتقل شده، روشن نیست نتیجه کار چه خواهد شد.

بکارگیری پلتفرم مجازی و آنلاین

شیوع کرونا روال عادی برگزاری جشنواره‌های بزرگ و معتبر فیلم را به هم زد. متولیان جشنواره فیلم تورنتو هفته گذشته اعلام کردند دوره بعدی این جشنواره در قالب ترکیبی از رویدادهای حضوری و مجازی برگزار خواهد شد، رویکردی که از سوی جشنواره فیلم نیویورک نیز اتخاذ شده است.

جشنواره بین المللی فیلم کن چندی پیش بازار مجازی فیلم برگزار کرد و میزبان مجموعه‌ای از برنامه‌های آنلاین بود. دیگر جشنواره‌های جهانی چون ترابیکا نیز در روزگاری که کرونا تجمع را به فعالیتی مخاطره‌آمیز تبدیل کرده است، به استفاده از پلتفرم‌های مجازی و دیجیتال روی آورده‌اند. ساندنس نیز از قافله عقب نمانده و بر روی ایجاد یک مرکز مجازی سرمایه‌گذاری خواهد کرد که به بینندگان اجازه مشارکت آنلاین در گفت‌وگوها و رویدادهای زنده را می‌دهد.

تغییر در تاریخ برگزاری

آن طور که از متن یادداشت دبیر جدید ساندنس برمی‌آید، احتمال تغییر در تاریخ برگزاری دور آتی این جشنواره فیلم وجود دارد. به گفته جکسون ممکن است افتتاحیه این جشنواره از ۲۱ ژانویه (۲ بهمن ۹۹) به زمان دیگری موکول شود تا بین آغاز جشنواره و مراسم تحلیف رئیس جمهوری جدید آمریکا (۲۸ ژانویه ۲۰۲۱ مصادف با ۹ بهمن ۹۹) فاصله بیفتد. این دو رویداد در سال ۲۰۱۷ دچار تداخل زمانی شدند.

جشنواره فیلم ساندنس بزرگ‌ترین جشنواره فیلم‌های مستقل در آمریکاست که اولین بار در سال ۱۹۷۸ برگزار شد. این جشنواره ژانویه هر سال در بخش‌هایی چون مستند، درام و فیلم‌های آمریکایی و جهان برگزار می‌شود. فیلم‌های بسیاری از فیلم‌سازان مشهور سینمای آمریکا هم‌چون کوئنتین تارانتینو، استیون سودربرگ، جیم جارموش و کوین اسمیت برای اولین بار در این جشنواره به نمایش درآمد و مقدمه‌ را برای شهرت امروز این چهره‌ها فراهم کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار