رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

ماجراهای زندگی «چارلی چاپلین» در «کتاب شب» رادیو تهران با صدای استاد بهروز رضوی روایت می شود. چارلی چاپلین چگونه از فقر مطلق به اوج ثروت و شهرت رسید؟پدر و مادرش چه کاره بودند و چگونه از دنیا رفتند؟ چارلی چه طور به صحنه نمایش راه یافت و راهیابی اش به سینما چگونه بود؟ چه […]

ماجراهای زندگی «چارلی چاپلین» در «کتاب شب» رادیو تهران با صدای استاد بهروز رضوی روایت می شود.

چارلی چاپلین چگونه از فقر مطلق به اوج ثروت و شهرت رسید؟پدر و مادرش چه کاره بودند و چگونه از دنیا رفتند؟ چارلی چه طور به صحنه نمایش راه یافت و راهیابی اش به سینما چگونه بود؟

چه شد که این بچه فقیر گرسنه و یک لاقبا، در کنار کارگردان ها قرار گرفت و فیلمسازی آموخت و با فیلم هایی که ساخت، خیلی عجیب و غیر مترقبه، به ثروتی افسانه ای دست یافت؟چارلی با پول های بیش از حدی که به دست آورد، چه کارها کرد؟چگونه ازدواج کرد و چند بار ازدواج هاش به شکست انجامید؟

با چه کسانی حشرو نشر داشت، چه کتاب هایی مطالعه می کرد و رفتارش در خانه با زن و بچه و در محل کار با عوامل فیلم چگونه بود؟ چه عادت های بد و چه ویژگی های خوبی داشت؟

اینها و دهها سوال و ماجرای عجیب دیگر از زندگی این نابغه عالم سینما را (که تحصیلات چندانی هم نداشت) شنوندگان برنامه کتاب شب در روایت رادیویی زندگینامه او خواهند شنید.

سردبیر برنامه با این توضیحات، اعلام کرد که ماجراهای زندگی این نابغه در ۱۲ قسمت ۲۰ دقیقه ای ( از ۱۴ تا ۲۶ تیرماه ) با صدای بهروز رضوی برای شنوندگان رادیو تهران روایت خواهد شد.

در مورد این که متن رادیویی زندگینامه چارلی چاپلین، بر اساس چه منابعی تنظیم شده است، سردبیر برنامه گفت:تمام این متن که قرار است طی دو هفته بازخوانی شود، به صورت اول شخص( من– راوی ) و با استفاده از کتاب هایی که به قلم خود چارلی نوشته شده، تنظیم رادیویی شده است.

کتاب هایی مانند: روشنایی های شهر، ترجمه علی اصغر بهرام بیگی. داستان کودکی من، ترجمه محمد قاضی. سرگذشت من، ترجمه جمشید نوایی و با نگاهی تطبیقی به کتاب لایم لایت، ترجمه رضا سید حسینی.

برنامه کتاب شب با سردبیری و نویسندگی محمدباقر رضایی، تهیه کنندگی این قسمت زرین کشاورز و صدابرداری محسن فراهانی با اجرای ثابت صدای ماندگار رادیو، بهروز رضوی در گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران تولید می شود.

منبع: هنرصدا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار