رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March
  • جمعه 13 تیر 1399 - 13:29
  • کد خبر : 49903
  • تئاتر
  • چاپ خبر : الهام پاوه‌نژاد: اگر کسی کرونا بگیرد، چگونه خود را ببخشیم؟!

الهام پاوه نژاد با بیان اینکه فعلا اجرای نمایشش را به تعویق انداخته است، گفت: نمی‌خواستیم حکایت ما بشود حکایت ضرب‌المثلی که می‌گوید آمدیم ابرویش را درست کنیم، زدیم چشمش را هم کور کردیم! این هنرمند تئاتر که قرار بود پیش فروش بلیت نمایشش با نام «کافه پولشری» آغاز شود، توضیح داد: همه چیز برای […]

الهام پاوه نژاد با بیان اینکه فعلا اجرای نمایشش را به تعویق انداخته است، گفت: نمی‌خواستیم حکایت ما بشود حکایت ضرب‌المثلی که می‌گوید آمدیم ابرویش را درست کنیم، زدیم چشمش را هم کور کردیم!

این هنرمند تئاتر که قرار بود پیش فروش بلیت نمایشش با نام «کافه پولشری» آغاز شود، توضیح داد: همه چیز برای اجرای نمایش ما آماده و قرار بود پیش فروش بلیت‌مان را آغاز کنیم که دیدیم دوباره آمار مبتلایان به کرونا بالا رفته و فکر کردیم بهتر است مدتی دست نگه داریم.

او اضافه کرد: با خودمان فکر کردیم که اگر امروز اجرایمان را آغاز کنیم، هیچ بعید نیست هفته آینده ناچار به تعطیلی آن بشویم و دوباره همه چیزمان بر هم می‌ریزد. پس خوب است دو هفته‌ای صبر کنیم و اگر وضعیت بهتر شد، از اواخر تیر ماه اجرای‌مان را آغاز کنیم.

پاوه نژاد با اشاره وضعیت غیر قابل پیش‌بینی بحران کرونا افزود: شرایط اصلا طوری نیست که بتوان برنامه‌ریزی کرد. از سوی دیگر قرار نبود با این اجرا درآمدی کسب کنیم چون تعداد تماشاگران آنقدر پایین است که اصلا نمی‌توان گوشه چشمی هم به فروش گیشه داشت ولی به لحاظ روانی، می‌خواستیم حال خودمان کمی بهتر شود. حالا در این میان اگر کسی دچار مشکلی شود، چگونه می‌توانیم مسئولیتش را بر عهده بگیریم. مسلما خود را نمی‌بخشیم. بنابراین نه تنها حال‌مان بهتر نمی‌شود که بدتر هم خواهد شد.
این بازیگر و کارگردان تئاتر در پایان افزود: خلاصه به این نتیجه رسیدیم مصلحت این است فعلا دو هفته صبر کنیم چون نمی‌خواستیم حکایت ما هم بشود حکایت ضرب‌المثلی که می‌گوید آمدیم ابرویش را درست کنیم، زدیم چشمش را هم کور کردیم!
«کافه پولشری» نمایشی است محیطی و تعاملی که قرار بود از چند روز آینده اجرای خود را در کافه تئاتر شهرزاد آغاز کند.
این نمایش  که پیش‌تر در سال‌های ۹۶ (مجموعه تئاتر شهر) و ۹۷ (پردیس تئاتر شهرزاد)، (خانه – موزه استاد انتظامی) سه دوره اجرا را تجربه کرده است، براساس یک نظرسنجی از سوی مدیریت «شهرزاد»، برای اجرای دوباره دعوت شد.
این نمایش در طول اجراهای خود حدود ۸۰۰۰ نفر مخاطب داشت و در سال ۹۸ نیز  یک تور اجرایی را در کشور استرالیا پشت سر گذاشت.
در «کافه پولشری» ماجرای زنی روایت می‌شود که به تنهایی مدیریت یک کافه را برعهده دارد و همزمان خاطرات و فراز و فرودهای زندگی‌اش را با تماشاگر به اشتراک می‌گذارد.
الهام پاوه‌نژاد در این نمایش علاوه بر کارگردانی، به ایفای نقش نیز می‌پردازد. نویسنده نمایشنامه آلن وتز و مترجم متن اصغر نوری است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار