رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

تجربه‌های عینی مستندسازان از کار در دوران کرونا، عنوان برنامه لایو اینستاگرامی خانه هنرمندان ایران است که عصر دوشنبه هفته جاری، با حضور جمعی از مستندسازان اجرا می‌شود. به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، این برنامه با اجرای «کیوان کثیریان» کارشناس و منتقد سینما، با حضور محسن […]

تجربه‌های عینی مستندسازان از کار در دوران کرونا، عنوان برنامه لایو اینستاگرامی خانه هنرمندان ایران است که عصر دوشنبه هفته جاری، با حضور جمعی از مستندسازان اجرا می‌شود.

به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، این برنامه با اجرای «کیوان کثیریان» کارشناس و منتقد سینما، با حضور محسن خان‌جهانی کارگردان مستند A_B_C_D، جواد یقموری و مهدی امینی کارگردانان «تنگ‌نای» و مهدی قربانپور کارگردان «من، زمین، کووید»، از ساعت ۱۸ عصر فردا (دوشنبه ۱۶ تیر ۹۹) در فضای مجازی و صفحه‌ی اینستاگرام خانه هنرمندان ایران به نشانی @iranartistforum اجرا شده و قابل بازبینی است.

گفتنی است که این سه فیلم، از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است.

«تنگ‌نای» اولین مستند کرونایی ایران است که از اسفند ۹۸ در بیمارستان کامکار قم کلید خورد؛ جایی که اولین گزارش رسمی از فوت دو بیمار آلوده به ویروس کووید ۱۹ اعلام شد. جواد یقموری و مهدی امینی این پروژه را با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی جلوی دوربین بردند و بیش از دو ماه، به فیلمبرداری و ثبت تلاش پزشکان و کادر درمانی این بیمارستان پرداختند.

مستند A_B_C_D برخلاف آنچه تصور می‌شود، در هیچ بیمارستانی تصویربرداری نشده است و محسن خان‌جهانی فقط به حواشی اجتماعی شیوع ویروس کرونا در جامعه و تأثیراتی که بر زندگی افراد می‌گذارد، پرداخته است.

مهدی قربان‌پور هم مستند «من، زمین، کووید» را با تم مستند مشاهده‌نگر در جزیره کیش جلوی دوربین برده است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار