رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • سه شنبه 17 تیر 1399 - 13:11
  • کد خبر : 50052
  • تئاتر
  • چاپ خبر : مهاجرت در قعر آب‌ها

به گزارش سینماخانه؛ نمایش “آکواریوم” به کارگردانی تقی علی‌آبادی و نویسندگی خداداد رضایی، در تماشاخانه شانو به روی صحنه رفت. این نمایش اولین نمایش اجرا شده در تماشاخانه شانو پس از تعطیلی اجباری بر اثر شیوع بیماری کرونا است. ‌تقی علی‌آبادی در رابطه با مراحل تمرین تا اجرای نمایش آکواریوم گفت: “روند شکل گیری نمایش […]

به گزارش سینماخانه؛ نمایش “آکواریوم” به کارگردانی تقی علی‌آبادی و نویسندگی خداداد رضایی، در تماشاخانه شانو به روی صحنه رفت.

این نمایش اولین نمایش اجرا شده در تماشاخانه شانو پس از تعطیلی اجباری بر اثر شیوع بیماری کرونا است.

‌تقی علی‌آبادی در رابطه با مراحل تمرین تا اجرای نمایش آکواریوم گفت: “روند شکل گیری نمایش به این صورت بود که وقتی من متن رو خواندم سریعا با متن ارتباط گرفتم و دیدم که با دغدغه های من و جامعه ارتباط مستقیم دارد. بعد شروع به جمع کردن گروه بازیگری و دیگر عوامل کردم. پس از شروع تمرینات و با گذشت مراحل تغیرات و شکل های مختلفی را روی این متن پیاده کردم تا هر چه بهتر و مطلوب تر شود. در این راه کسانی هم بودند که متاسفانه یک شب مانده به اجرا رفتند ولی باز هم به لطف خدا هیچ اشکالی به کار وارد نشد و توانستیم اجرا را به نحو احسن با دوستانی که واقعا درگیر هنر هستند و با حاشیه و غیره کاری ندارند به روی صحنه ببریم و از اولین اجراهای بعد از قرنطینه باشیم. با افتتاحیه خوب و اصول بهداشتی و با تشریف فرمایی جناب دکتر قطب الدین صادقی اجراهایمان را آغاز کردیم.”

‌این نمایش در رابطه با جنگ بوده و اثرات آن بر مردمان ملل مختلف و به دلایل فرار و مهاجرت از جنگ می‌پردازد.

‌تقی علی‌آبادی در رابطه با آشنایی با نمایشنامه آکواریوم گفت: “قبلا یکی از متن های خداداد رضایی را در سال ۹۰ اجرا کرده بودم و امسال ایشان پیشنهاد این متن رو دادند. من متن را خواندم و دیدم مشکلات الان جامعه است و تصمیم گرفتم که آن را اجرا ببرم.”

‌وی اضافه کرد: “هدف من از اجرای نمایش آکواریوم این بود که همه جای جهان چه خارج از ایران چه داخل ایران آسمانش آبی است و نباید بیهوده خودمان را به چالش بکشیم که فکر کنیم شاید در خارج از کشور زندگی بهتری داشته باشیم. شاید در مسیر رسیدن به آرامش زندگیمان جهنم بشود.”

‌در نمایش آکواریوم علاوه بر تقی علی‌آبادی، امیر عبادی، پرستو گلزار مقدم، امید درویش زاده، آی سان نعمت زاد، سید مسلم حجتی، راحله لطفی و رضا رجبی به ایفای نقش می‌پردازند.

‌دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: تهیه‌کننده: راحله لطفی، بازیگران گروه فرم: (گروه عقاب) غزال بختیاری، شایلین محمدی، باران محمدی، فاطمه کوشافر، سرمایه گذاران: رضا رجبی، تقی علی آبادی، دستیار کارگردان: راحله لطفی، منشی صحنه: آی سان نعمت زاد، طراح فرم: غزال بختیاری، آهنگساز و انتخاب موسیقی: هویک فراهی، عکاس و تیزر و تبلیغات: داریوش ادهمی، عکاس: حسام گنجی، طراح پوستر و بروشور: ارغوان تسلیم، طراح گریم: ملیکا اسماعیلی راد، طراح لباس: فائزه میرعبداله، مدیر صحنه: امید درویش زاده، اجرای نور: میلاد خوشابی

نمایش آکواریوم از ۴ تا ۱۸ تیر، ساعت ۲۱ در تماشاخانه شانو به روی صحنه می‌رود.

سینماخانه / خبرنگار: فرشید حاجیان – عکاس: پیام احمدی کاشانی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار