رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

فیلم سینمایی «یلدا» به تهیه کنندگی علی مصفا و با مشارکت موسسه فرهنگی بن‌گاه و بنیاد سینمایی فارابی، برنده جایزه بهترین فیلمنامه از جشنواره بین‌المللی صوفیه بلغارستان شد. به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، هیئت داوران بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم صوفیه به ریاست پیتر وبر (کارگردان دختری با […]

فیلم سینمایی «یلدا» به تهیه کنندگی علی مصفا و با مشارکت موسسه فرهنگی بن‌گاه و بنیاد سینمایی فارابی، برنده جایزه بهترین فیلمنامه از جشنواره بین‌المللی صوفیه بلغارستان شد.

به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، هیئت داوران بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم صوفیه به ریاست پیتر وبر (کارگردان دختری با گوشواره مروارید و امپراطور) جایزه نشان ویژه بهترین فیلمنامه را برای فیلمنامه «یلدا» به مسعود بخشی از ایران اهدا کرد.

داوران جشنواره بین‌المللی فیلم صوفیه را که مهمترین جشنواره بلغارستان و از جشنواره‌های معتبر جهانی محسوب می‌شود، امسال علاوه بر وبر، نیکولاس سلیس (تهیه کننده مکزیکی روما ساخته آلفونزو کوارون برنده شیر طلای ونیز ٢٠١٨ و سه جایزه اسکار و نیز هلی ساخته آماته اسکالانته برنده نخل طلای کارگردانی کن ٢٠١٣)، ایرمنا چیچیکووا (بازیگر بلغاری‌الاصل فیلم ویکتوریا و برنده جایزه آکادمی فیلم بلغارستان) و جیم استارک (تهیه‌کننده مستقل آمریکایی آثار جیم جارموش از جمله قهوه و سیگار و قطار اسرارآمیز) تشکیل می‌دادند.

امسال جشنواره صوفیه به شکل آنلاین و نیز در سینماهای روباز سراسر بلغارستان از ٢۵ ژوئن تا ١٩ ژوئیه ۲۰۲۰ (۵ تا ٢٩ تیر۱۳۹۹) برپاست و در پاییز امسال نیز شماری از آثار منتخب خود را نمایش خواهد داد.

«یلدا» سومین ساخته بلند مسعود بخشی، منتخب هفتادمین جشنواره جهانی برلین و برنده جایزه بزرگ داوران جشنواره ساندنس آمریکا در سال ۲۰۲۰ هم اکنون در سینماهای هنرو‌تجربه تهران و شهرستان‌ها در حال اکران است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار