رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • یکشنبه 22 تیر 1399 - 13:00
  • کد خبر : 50228
  • تئاتر
  • چاپ خبر : فراخوان عمارت نوفل‌لوشاتو با عنوان «تئاتر ۱۹» منتشر شد

عمارت نوفل‌لوشاتو برای اجرای تئاترهایی متناسب با عصر فاصله‌‌گذاری اجتماعی در زمانه شیوع کرونا، فراخوانی با عنوان «تئاتر ۱۹» منتشر کرد. آغاز فصل جدید فعالیت‌های این عمارت همچون دیگر مجموعه‌های نمایشی زیر سایه کرونا قرار گرفته است. ویروسی که تمامی ارکان زیست آدمی را در سرتاسر جهان دست‌خوش تغییراتی اساسی کرده و پیش‌بینی می‌شود تا […]

عمارت نوفل‌لوشاتو برای اجرای تئاترهایی متناسب با عصر فاصله‌‌گذاری اجتماعی در زمانه شیوع کرونا، فراخوانی با عنوان «تئاتر ۱۹» منتشر کرد.

آغاز فصل جدید فعالیت‌های این عمارت همچون دیگر مجموعه‌های نمایشی زیر سایه کرونا قرار گرفته است. ویروسی که تمامی ارکان زیست آدمی را در سرتاسر جهان دست‌خوش تغییراتی اساسی کرده و پیش‌بینی می‌شود تا مدت‌ها آثارش را باقی خواهد گذاشت. به همین منظور، عمارت نوفل‌لوشاتو، اقدام به تدوین و انتشار فراخوانی متفاوت از سال‌های پیشین و متناسب با مقتضیات عصر فاصله‌گذاری اجتماعی کرده است.

این فراخوان شامل بخش‌های تئاتر صحنه‌ای، مونولوگ، دیگر گونه‌های اجرایی و پژوهش خواهد بود که مرحله نخست آن به پذیرش ایده در بخش «دیگرگونه‌های اجرایی» اختصاص دارد.

در هفته‌های آتی، فراخوان بخش‌های دیگر هم منتشر خواهد شد. متن این فراخوان به شرح زیر است:

فراخوان در چند مرحله و در بخش‌های متنوع و مختلف (همچون تئاتر صحنه‌ای، مونولوگ، دیگرگونه‌های اجرایی، پژوهش) تدوین و برای فعالان عرصه تئاتر منتشر می‌شود که اولین مرحله از این پروسه چند ماهه به بخش دیگرگونه‌های اجرایی اختصاص دارد.

مراحل انتخاب آثار: الف) پر کردن فرم     که شامل مشخصات اثر، مشخصات کارگردان، طرح و شیوه اجرایی و ارسال آن به آدرس ایمیل nofeltheater19@Gmail.com است.

ب) در صورت پذیرفته شدن طرح و شیوه اجرایی، از کارگردان دعوت می‌شود تا در جلسه‌ای حضوری به تشریح شیوه‌های کاربردی ایده خود برای هیات انتخاب آثار بپردازد.

ج) نام آثاری که مرحله دوم را گذارنده‌اند، بعد از بازبینی نهایی و در صورت پذیرفته شدن، در جدول اجرا قرار می‌گیرد تا با حمایت عمارت نوفل‌لوشاتو و بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای، اجرای خود را در این مجموعه نمایشی آغاز کنند.

گاه‌شمار فراخوان: تکمیل و ارسال فرم ثبت‌نام تا تاریخ: ۱۵مرداد ۹۹. اعلام اسامی طرح‌های پذیرفته شده: ۲۰مرداد ۹۹. مرحله دوم و مصاحبه حضوری با هیات انتخاب: ۲۵ الی ۳۰مرداد ۹۹. اعلام نتایج مصاحبه: ۱شهریور ۹۹. بازبینی برای انتخاب نهایی متعاقبا اعلام خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از ساعت ۱۰ الی ۱۸ با شماره‌های ۶۶۴۸۳۷۴۲ و ۶۶۹۵۲۶۰۰ تماس بگیرند.  به امید همکاری ثمربخش و مفید برای شما، ما و جهان تئاتر و ساختن روزگاری نکوتر.

* راهکارهای توسعه همکاری ایران و یونان در حوزه کودک و نوجوان بررسی شد

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان با مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون در زمینه توسعه روابط فرهنگی این دو کشور در حوزه کودکان و نوجوانان گفت‌وگو کردند.

مهدی نیک‌خواه‌قمی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان و حامد رهنما مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این نشست راهکار‌های توسعه همکاری‌های دو جانبه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

در این نشست ابتدا حامد رهنما گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال‌های گذشته نیز همکاری‌های خوبی با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی داشته است و رایزنان ایران در کشورهای مختلف در هفته‌های دوستی و جشنواره‌هایی همچون قصه‌گویی، اسباب‌بازی، انیمیشن و… با کانون همکاری ویژه‌ای ‌داشته‌اند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون افزود: در حالا حاضر با شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌هایی که وجود دارد، تلاش می‌‌کنیم این همکاری‌ها را در فضای مجازی ادامه بدهیم. کانون می‌تواند محصولات خود را همچون کتاب‌های ترجمه شده به زبان‌های دیگر و تولیداتش را در اختیار کودکان و نوجوانان در یونان قرار دهد تا از آن بهره‌مند شوند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون در ادامه خاطرنشان کرد: کانون آمادگی برگزاری جلسه‌های دیدار کودکان و نوجوانان با شاعران و نویسندگان در فضای مجازی را نیز دارد.

او پیشنهاد برگزاری شب‌های سینمایی از تولیدات کانون و فیلم‌های کارگردان‌های شاخص برای کودکان و نوجوانان ایرانی‌ مقیم یونان و غیرفارسی‌زبان‌ها را نیز در این نشست مطرح کرد.

در ادامه این نشست مهدی نیک‌خواه‌قمی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان گفت: عملکرد در عرصه فضای مجازی، ظرفیتی است که باید از آن به‌خوبی استفاده کرد، به خصوص اینکه این محتواها به صورت عام برای کودکان و نوجوانان تهیه شده باشد. او گفت اشتراک‌های تمدنی و تاریخی فراوانی بین ایران و یونان، وجود دارد بنابراین مناسب است که بچه‌ها را با فرهنگ ایرانی آشنا کنیم.

نیک‌خواه‌قمی تاکید کرد: ما برای شناساندن ایران فقط به مقاله، کتاب و دایره‌المعارف نیاز نداریم، بلکه باید محتواهایی داشته باشیم تا به مخاطب کودک و نوجوان برسانیم و در فضای مجازی هم منتشر کنیم. این محتواها باعث می‌‌شود بچه‌های ایرانی که در آنجا زندگی می‌کنند از فرهنگ‌شان دور نشوند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار